Piate Resident Evil
Zombíci
Utorok, 07 August 2012 04:00

Trailer na piaty diel akčno-zombíckej série s Millou Jovovichovou RESIDENT EVIL: RETRIBUTION.

Článok obsahuje spoilery.

Sága RESIDENT EVIL je zaujímavá tým, že každý ďalší diel bol vopred avizovaný ako posledný... no stačilo, aby zarobil dosť peňazí a rýchlo sa začalo hovoriť o ďalšom. V roku 2002 Paul W.S. Anderson (s Jovovichovou v hlavnej úlohe) nakrútil prvý diel, ktorý býva spolu s Boyleovou masakrou O 28 DNÍ... pokladaný za TEN film, ktorý vzkriesil v tom čase divákmi zabudnutých zombíkov a vrátil ich z video béčok na plátna kín (KRAJINA MŔTVYCH, Snyderov vynikajúci ÚSVIT MŔTVYCH atď.).

V roku 2004 prišla mestská dvojka, 2007 púštna trojka a 2010 táto štvorka. Tú zasa nakrútil Anderson (na dvojke a trojke sa podieľal „len“ ako producent a scenárista) a režíruje aj päťku. Séria bohužiaľ už v druhej časti do značnej miery prestala byť klasickou post-apokalyptickou zombíčinou a sústredila sa skôr na hrdinkin súboj s nezničiteľnou korporáciou Umbrella resp. na hrdinkinu premenu zo ženy na bytosť s nadprirodzenými schopnosťami (nevraviac o stovkách klonoch, ktoré bohužiaľ neboli ani raz poriadne využité v prospech príbehu).

Vo všetkých častiach hrala Jovovichová, vďaka čomu víťazí nad svojou konkurentkou z inej úspešnej akčnej hororovej série a to nad Kate Beckinsaleovou z UNDERWORLDOV (keďže Kate si zatiaľ zahrala len v troch - zo štyroch – dieloch). Konkurovať jej môžu snáď len Neve Campbellová, ktorá si prešla zatiaľ všetkými (štyrmi) dielmi VRESKOTOV.

Štvorka (recenzia) skončila drzo otvorene a päťka by mala pokračovať tam, kde ona skončil. Okrem Jovovichovej uvidíme Colina Salmona (šéf tímu z „jednotky“), Michelle Rodriguezovú (Rain z „jednotky“) a Odeda Fehra (Carlos Oliveira z dvojky a trojky), na čom by nebolo nič čudné... keby v predchádzajúcich dieloch nezomreli.