Resident Evil 4
Zombíci
Streda, 05 Máj 2010 07:32

Trailer na tretie pokračovanie hororu RESIDENT EVIL.

O RESIDENT EVIL 4 (prepáčte RESIDENT EVIL: AFTERLIFE) sa hovorilo od premiéry trojky (2007). Kedy Milla konečne porazí zombíkov? V druhej polovici roka 2009 začal v Kanade nakrúcať remeselník Paul W.S. Anderson štvrtý diel zombíckej masakry, inšpirovanej populárnou sériou počítačových hier, v ktorých svet zamorili nenažraní zombíci.

Jedná sa o relatívne „veľký návrat“, lebo Anderson (MORTAL KOMBAT, HORIZONT UDALOSTI) osobne režíroval „jednotku“, ktorej komerčný úspech, či sa to niekomu páči alebo nie (väčšine nie, mne áno, ale na Romera samozrejme nemá, ani keby chcel) vyvolal vlnu zombíckych krvákov (O 28 DNÍ, TIENE Z LESA, KRAJINA MŔTVYCH, ZOMBIELAND). S ďalšími dvoma dielmi síce zostal duchovne spojený (k dvojke a trojke napísal scenár a produkoval ich), ale už ich nerežíroval (naposledy režíroval akčné béčko s Jasonom Stathamom RALLYE SMRTI a produkoval sci-fi teror PANDORUM). Preto mnohých prekvapil jeho návrat na režisérsku stoličku.

Kým dvojka ma strašne nebavila, prašná trojka á la ŠIALENÝ MAX už bola fajn. Preto sa na štvorku teším. O to viac, že okrem režiséra sa vracia i Milla Jovovichová ako expertka na likvidáciu krvilačných príšer kopancami do ich hnilých makovíc. Jovovichová bola verná všetkým častiam (a v auguste 2009 sa za Andersona vydala) a v závere trojky naznačila zaujímavé zvraty.

Bohužiaľ, záverečný zvrat (SPOILER hrdinka objaví desiatky svojich klonov a vyrazí definitívne skoncovať s vedcami z Umbrelly, ktorí to všetko zapríčinili SPOILER) zrejme v štvorke NEDOSTANE ŽIADNY PRIESTOR, čo je škoda (alebo rovno podvod, to je ako keby Dve veže začali tak, že sa Frodo vrátil do svojej nory a Gandalf nikdy neexistoval). Dokonca sa napriek niekdajším sľubom zo strany tvorcov neocitneme ani v Japonsku (a ani na Aljaške - v trojke je naznačené, že zima zombíkom nevyhovuje, čo je veľmi zaujímavé a hoci som videl desiatky zombíčin, neviem o žiadnej, ktorá by sa odohrávala na snehu... možno v Resident Evil 6: Definitívnej masakre).

Hoci sa šepkalo, že štvorka, čo sa zápletky týka, bude kopírovať originál (vojenské komando v uzavretom priestore), nakoniec sa ukázalo, že to nie je scenár k štvorke, ale skôr k plánovanej päťke... ktorá by vlastne nemala byť päťka... ale akýsi... hm... prequel? To sa mi ani nechce komentovať, spýtajte sa na to Andersona, ja od toho dávam ruky preč.

Štvorka nijaký geniálny námet mať nebude. Milla proste len rutinne pokračuje vo svojej road movie post-apokalyptickou krajinou, až ju to zaveje do Los Angeles (ČO je v Los Angeles, že sa tam musí odohrávať celý dej???) a striedavo bojuje so zombíkmi, zamestnancami firmy Umbrella a zachraňuje „nenakazených“. Medzi inými aj väzňa, ktorého si zahrá nesympatický polepetko a moták Wentworth Miller („Prison Break: Útek z väzenia“). Otázne je, či sa väčšina deja bude odohrávať vo väzení, alebo to bude len kratšia zastávka (herec má hrať brata Millinej parťáčky v zbrani, ktorú hrá Ali Larterová z prvých dvoch NEZVRATNÝCH OSUDOV a z tretieho RESIDENT EVILU).

Hoci som pôvodne toto preview chcel zakončiť otázkou „Teší sa na toto vôbec ešte niekto?“, musím uznať, že len čo som si následne pozrel trailer, príjemne ma prekvapil. Na Oscara za film roku to síce nevyzerá, ale tá forma, štýl, výprava a atmosféra sa mi relatívne páčia... Uvidíme (v SK kinách september 2010). Aj keď začínam mať bohužiaľ tušáka, že o „čistokrvných“ zombíkov tu (na rozdiel od „jednotky“ a trojky) príliš nepôjde (dvojka). Neviem ako vy, ale ja som v traileri videl kopec nenakazených ľudí, kopec vojakov, kopec lietadiel a kopec mutantov z BLADEA 2, ale zombíka žiadneho.