Noci hrôzy (40 %)
Zombíci
Štvrtok, 07 Január 2010 07:21

Nie je nudné stále písať o všetkých existujúcich talianskych zombíčinách? Pravdupovediac, JE – väčšina tých hororov je na jedno brdo. Výnimku bohužiaľ netvoria ani biedne Noci hrôzy.

Má zmysel v prípade talianskeho hororu z roku 1980 spomínať dej? Dobre, skúsim to.

Takže. Skupina ľudí sa pod zámienkou XYZ dostane do vily na samote pri lese, kde nedávno bradatý vedec vypustil v temných podzemných vykopávkových priestoroch prastaré strašné Zlo, ktoré teraz oživuje hnilé mäsožravé mŕtvoly. Tie sa vyhrabávajú z tvrdej zeme a potácajú k vile, kde cítia šťavnaté mäsko, poliate horúcou ľudskou krvou. Ženy, deti, muži, všetko im je jedno. Nastáva nekonečná noc, na ktorej konci čaká jeden kláštor s čudnými mníchmi...

Uf, to bolelo. No ale nič. Máme to za sebou. Ako vidíte, dôvod na rozpútanie vraždiaceho inferna sa vždy nájde. U Talianov určite. Randy mal pravdu - čím je to jednoduchšie, tým lepšie. Načo vymýšľať sofistikované dôvody. Proste sú tu zombíci, vila a „normálni“ ľudia. A masakra. Tá najmä. Logiku v tom radšej nehľadajte (do miestnosti sa vpotáca čosi v pokročilom štádiu rozkladu a načahuje to po vydesených ľuďoch kostnaté paprče a vedľa stojaci muž sa zmätene pýta „Kto ste?“ tak dlho, kým to k nemu nepodíde a nezožerie ho to) a zaprisahaných zombíckych fanúšikov snímka znechucuje tým, akí šikovní títo zombíci sú (kosa síce účinkuje v naozaj peknej scéne, ale správny zombík by nemal vedieť používať nástroje... hoci naprieč desaťročiami, počas ktorých zombíčiny vznikali a vznikajú, existuje nepodložená teória, že v hnijúcom tele sa zachovali posledné zvyšky spomienok).

NOCI HRÔZY sú sériou krvavých scén, z nich niektoré sú nakrútené lepšie („hlava verzus rozbitý oblok“ sa snaží konkurovať trieske v oku v kultovom ZOMBI 2... márne), niektoré horšie a žiadna vyložene super. O herecké výkony ani dialógy skutočne nejde. Výprava pozostáva z niekoľkých miestností. Gore je spracované relatívne dobre, ale zaskočilo ma, akú dobrú povesť majú masky zombíkov u niektorých nostalgických hororových fanúšikov. Tak neviem, Romerova NOC ŽIVÝCH MŔTVYCH je môj obľúbený film, ktorý nikto nemôže obviniť z toho, že by mal prepracované masky. Ale oproti NOCIAM HRÔZY je to (čo sa vzhľadu nemŕtvych týka), geniálne/majstrovské dielo. Randy mal pravdu. Komplikovanosť to komplikuje. Ale aspoň o niečom to byť mohlo.

- LE NOTTI DEL TERRORE, Taliansko 1980, cca 85 minút -

Réžia: Andrea Bianchi. Scenár: Piero Regnoli. Kamera: Gianfranco Maioletti. Hudba: Elsio Mancuso. Hrajú: Karin Wellová, Gianluigi Chirizzi, Simone Mattioli, Antonella Antinoriová a ďalší

Prosíme, využite anketu na hodnotenie filmu, nie recenzie. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemne hlasovanie.