Hitchcock Hopkins
Životopisné denníky
Utorok, 13 November 2012 04:00

Trailer na film HITCHCOCK (o tom, ako sa nakrúcalo PSYCHO) s Anthonym Hopkinsom.

Hopkins (VÍŤAZNÝ OBLÚK, MLČANIE JAHNIAT, MISSION: IMPOSSIBLE 2) si zahrá slávneho britsko-hollywoodskeho režiséra Hitchcocka (1899 – 1980), o ktorom sa dodnes hovorí ako o najslávnejšom hororovom režisérovi, pritom nenakrútil skoro žiadny horor.

Snímka HITCHOCK nebude tradičným životopisom. Bude sa venovať predovšetkým roku 1959, keď Hitchcock nakrúcal slávne PSYCHO (recenzia dvojky a trojky), čo je dodnes nestarnúca klasika, ktorá svojho času šokovala milióny divákov na celom svete neuveriteľnými zvratmi (likvidácia najslávnejšej herečky kastingu v prvej polovici) a prekvapivým záverom.

Hitchcock PSYCHO nakrútil na sklonku svojej kariéry a to napriek tomu, že premiéru malo v roku 1960 a on zomrel až o dve desaťročia neskôr. No po PSYCHU už príliš netvoril. Sem-tam niečo áno, ale už to nebolo ono (čudná MARNIE so Seanom Connerym), česť výnimke (VTÁCI). PSYCHO urobil rýchlo a lacno vďaka televíznemu štábu, ktorý sa podieľal na vzniku poviedkového mysteriózneho seriálu „Alfred Hitchcock uvádza“, ktorý pracoval rýchlo, svedomito, dobre a efektívne. PSYCHO nestálo ani milión dolárov, no zarobilo ich takmer 50, sprchovú pasáž dodnes paroduje každý dvadsiaty film a scenáristi musia riadne rozmýšľať, ak chcú vymyslieť aspoň spolovice také nečakané rozuzlenie, aké mal Hitchcock.

Takže práve o vzniku PSYCHA bude pojednávať snímka britského režiséra (dokument ANVIL! THE STORY OF ANVIL) a scenáristu (Spielbergov TERMINÁL) Sachu Gervasia. Hitchcockovu manželku si zahrá Helen Mirrenová („Hlavný podozrivý“, KRÁĽOVNÁ), Anthonyho Perkinsa resp. Normana Batesa James D´Arcy z AMERICKEJ KLIATBY, Janet Leighovú Scarlett Johanssonová (ZAKLÍNAČ KONÍ) a jej filmovú sestru Jessica Bielová z Nispelovho TEXASKÉHO MASAKRU MOTOROVOU PÍLOU.

Podľa dostupných informácií si vo filme zrejme zahrá aj Michael Wincott (1492: DOBYTIE RAJA, VOTRELEC: VZKRIESENIE) a to rovno rolu Eda Geinea, jedného z najslávnejších masových vrahov v histórii USA. Jeho kriminálnymi činmi sa inšpiroval svet filmu napr. v TEXASKOM MASAKRE MOTOROVOU PÍLOU a ostatne aj v PSYCHU, ktoré predstavilo relatívne podobného šialeného masového vraha.

Tento rok vznikol aj druhý film o Hitchcockovi: v britskej snímke THE GIRL si ho zahral Toby Jones (Darabontova HMLA).

Film mimochodom produkuje režisér KROTITEĽOV DUCHOV a otec Jasona Reitmana (JUNO) Ivan.