Šéf FBI DiCaprio
Životopisné denníky
Utorok, 22 November 2011 04:00

Trailer na životopis šéfa FBI. Réžia Clint Eastwood. V titulnej úlohe Leonardo DiCaprio. J. EDGAR.

Retro látky to v posledných rokoch majú ťažké. VEREJNÍ NEPRIATELIA s Johnnym Deppom toho veľa nevystrieľali, KAUZU CIA Roberta De Nira niektorí používajú namiesto antikoncepcie a Robert Redford, napriek snahe, zo svojho filmu THE CONSPIRATOR tiež neurobil nič, čo by bolo prehnane výborné. Podarí sa Eastwoodovi tromfnúť Manna, De Nira a Redforda?

Jeho posledné filmy INVICTUS a HEREAFTER nezaujali, no diváci majú stále v čerstvej pamäti GRAN TORINO či TAJOMNÚ RIEKU. Nešetrilo sa nielen na režisérovi (ZÁSTAVY NAŠICH OTCOV, LISTY Z IWO JIMA, MILLION DOLLAR BABY), ale ani ambíciách. Údajne ani nie 40-miliónový J. EDGAR je ideálny oscarový materiál: milovaná hviezda v hlavnej úlohe, uznávané mená producentov (Ron Howard, Brian Grazer), renomovaný režisér a scenár, inšpirovaný skutočnými udalosťami.

Eastwood ale pokukuje po Oscaroch menej okato, pretože zasa až také horúce to byť nemusí; J. Edgar Hoover je totiž dodnes chápaný ako ľuďmi manipulujúca poriadna kurva, ktorá na jednej strane vyformovala FBI do podoby, v akej ho poznáme dnes, no na druhej strane držala X desaťročí v kúte (napr. neveľmi príjemnými fotkami) množstvo ľudí, vrátane slávnych hercov.

To všetko je podčiarknuté kastingom v čele s robustným DiCapriom, ktorý v poslednom čase ide z veľkého filmu do veľkého filmu (GANGY NEW YORKU, LETEC, NA DRUHEJ STRANE, PAVUČINA LŽÍ, POČIATOK, PREKLIATY OSTROV, ústredný zlosyn v pripravovanej tarantinovke DJANGO UNCHAINED, produkcia SIROTY či nového režijného opusu Georgea Clooneyho THE IDES OF MARCH).

Obsadenie podporných rolí je menej hviezdne, ako sa čakalo (aj v porovnaní s THE CONSPIRATOR, ktorý mal známou tvárou obsadenú i najmenej dôležitú postavičku príbehu). Zo známych tvárí uvidíme len Naomi Wattsovú (KRUH 1 - 2, KING KONG) a Judi Denchovú (M z bondoviek, ZAMILOVANÝ SHAKESPEARE).