PREVIEW Piraňa v 3D
Vraždiaca zver
Utorok, 16 Marec 2010 07:22

(Ex?)ostrý francúzsky hororový režisér Aja (Nos s nabrúsenou britvou) je korunovaným princom „nových verzií“. Urobil Hory majú oči a Zrkadlá a práve dokončuje tretí remake. Nečakane ním bude remake béčka z roku 1978.

To pojednávalo o páriku dospelákov, ktorí omylom do voľnej prírody vypustili zmutované armádne pirane a teraz sa ich snažia včas zastaviť. Bez srandy: CELÉ TO PEKLO SPÔSOBILI ÚSTREDNÍ HRDINOVIA, síce omylom, ale spôsobili (v remake, zdá sa, „prehistorické pirane“ oslobodí podmorské zemetrasenie). Snímka Joea Danteho sa inšpirovala celosvetovým úspechom iného zvieracieho krváku, Čeľustí, ale nedosiahla ich tržbu, ani kvalitu. No ako rozkošné béčko je podarená dodnes. Pomerne... Ako pre koho.

Práve tejto rozkošnej blbosti sa Aja chopil a sľubuje nekompromisnú brutálnu jazdu sporo oblečených báb a na kosť ohlodaných báb. Sľubuje litre spenenej krvi, tony ľudožravých rýb a najmenej osem odhryznutých penisov. No, to úplne posledné som si vymyslel (ale... ktovie), každopádne fotky z nakrúcania boli skutočne mimoriadne brutálne, krvavé, roztrhané telá na cimpr-campr, no proste masakra. Lenže už Ajaov predchádzajúci film, Zrkadlá, dokázal, že rozďavené čeľuste nie je všetko.

Scenár evidnetne nebude nič náročné a teda je fuk, či sa bude držať originálu, alebo príde s novou kvázi zápletkou. Dôležité je, že i teraz pôjde o pirane, voľnú prírodu a masové vraždiace scény. Práca s postavami, príbehom a dialógmi nebola prítomná už ani v origináli a ruku na srdce, väčšinou nebola prítomná ani v režisérových predchádzajúcich filmoch (prepáčte za skepsu, Noc s nabrúsenou britvou aj Hory majú oči ma bavili, ale Zrkadlá s Kieferom Sutherlandom nie a tak predčasne hádžem flintu do žita, lebo scenár znova napísal Grégory Levasseur, z nejakého dôvodu dvorný Ajaov scenárista, napísal dokonca i mizerný garážový krvák P2 z Ajaovej len produkcie).

Zaujímavé je aspoň herecké obsadenie, keď už nič iné. Okrem neznámych osemnásťročných dievčat v plavkách príde aj dôstojný zástup dospelých: Ving Rhames (Pulp Fiction, Snyderov Úsvit mŕtvych), Elisabeth Shueová (Zanechať Las Vegas, Muž bez tieňa), Christopher Lloyd (trilógia Návrat do budúcnosti) a Richard Dreyfuss, na ktorého sa lepí smola vždy, keď ide na vodu (Čeľuste, Wolfgangov Poseidon). Cameo dostal aj Ajaov kamarát Eli Roth (režisér Hostelov).

Trailer na mňa každopádne zapôsobil tak na 40% a skutočne sa začínam báť, že z hororového režisérskeho zázraku sa stáva unavený podpriemerný rutinér, ktorý sa vystrieľal prvými filmami. Originál sa mi páčil tým, že bol umiestnený do riek a jazier, obklopených atmosférickými lesmi. Remake akoby sa odohrával v nudnej turistickej havajskej atrakcii.

Snímka mala pôvodne byť v toľko módnom 3D (3D boli v skutočnosti populárne už v päťdesiatych rokoch 20. storočia), ale štúdio v januári 2010 naznačilo, že to zasa až také isté nie je, lebo nezostali peniaze. Faktom je, že premiéra bola odsunutá o niekoľko mesiacov. Síce panuje názor, že kvôli silnej konkurencii, ale štúdio si možno len potrebovalo nechať viac času práve na 3D... Mne osobne je to totálne fuk, ale 3D sú z nejakého tajomného dôvodu mimoriadne populárne a i kraviny v 3D (Krvavý Valentín 3D) sa stávajú hitmi.