Vráťme sa na Ostrov lebiek
Vraždiaca zver
Piatok, 01 Máj 2015 03:00

V roku 2017 by sme sa mali vrátiť na ostrov, ktorý preslávil opičiak (nie ten od Elánu).

Ostrov lebiek (Skull Island) je legendárna pevnina uprostred rozbúreného mora. Domov obávaného King Konga. Večne obostretý hmlou, ktorá každého normálneho námorníka odradí od vstupu na pevninu.

Najskôr tu bolo klasické čierno-biele dielo z roku 1933, v roku 1976 remake umiestnený do súčasnosti s Jeffom Bridgesom a dnes vďaka American Horror Story populárnou Jessicou Langeovou a v roku 1986 obskúrny sequel King Kong žije. Ale až v ťažkotonážnej verzii z roku 2005 získala džungľová divočina parádny rozmer. Vďaka nádherne desivej chlapčenskej fantázii Petra Jacksona sa ostrov premenil na miesto rovnako fascinujúce, poetické a plné tajomných živočíchov od výmyslu sveta, ako smrteľne nebezpečné. Nejeden divák si želal stráviť na tomto úžasnom mieste viac času. A prianie mu bude splnené. Cesta k tomu ale vôbec nebola jednoduchá. Trvala desať rokov. Bože, to už je desať rokov?

Vysnený Jacksonov remake stál neskutočné prachy. Proste 207 miliónov. I kvôli tomu nebola inak pekná tržba štúdiom vyhodnotená ako mega-úspešná. Vlastne išlo svojho času v kinách skôr o sklamanie, hoci to je diskutabilné tvrdenie. O „čistý“ prepadák sa ale tiež nejednalo a situáciu značne vylepšili štyri oscarové nominácie (z ktorých sa tri podarilo filmu premeniť na zlato - strih, strih zvuku a vizuálne efekty). Mňa newyorská druhá polovica trojhodinového veľkofilmu nudila, ale po pekle, ktoré Peter rozpútal na Ostrove lebiek, blbnutie s lietadlami nemalo šancu. O to nadšenejší som, že niekto dostal nápad v univerze pokračovať práve vo forme ostrovného rip-offu.

Zatiaľ sa nevie, či pôjde o prequel a teda aj s King Kongom, alebo o sequel, kedy už opičiak na ostrove nepobýval. Pôvodne sme sa mali pozrieť práve na to, ako Kong na ostrove „začínal“, ale teraz sa zdá, že by mohlo ísť skôr o sequel, čiže bez Konga. Ostrov je natoľko jedinečný, že by sa film úplne v pohodičke zaobišiel bez Konga. O to pokoj. Vlastne si myslím, že by Kong kanibalských domorodcov, žiletkové útesy, ktorými je ostrov obohnaný, dinosaurov, gigantický hmyz a nepriepustnú džungľu, zbytočne tienil. Vo februári sa však film nazvaný Skull Island dočkal premenovania na Kong: Skull Island, takže je možné, že o najslávnejšieho obyvateľa ostrova zrejme (bohužiaľ?) ukrátení nebudeme. Alebo ide len o komerčný ťah, slúžiaci na čo najväčšie prilákanie potenciálnych divákov do kina? Tomu príliš neverím – pomenovať film podľa postavy, ktorá by v ňom vôbec nebola, by bolo hardcore i na Hollywood.

Koho vo filme uvidíme? Plešatý J.K. Simmons je magor a pošuk, ktorý svojou prítomnosťou zatienil už mnohých slávnejších hercov, vrátane Brada Pitta, Cate Blanchettovej, Willema Dafoea a Georgea Clooneyho. Dostáva výrazné podporné postavy, vďaka ktorým si filmy kradne pre seba. Síce stvárnil zopár civilnejších postáv (otec Juno), ale najnezabudnuteľnejší bol ako necivilne maniakálny šéfredaktor J.J. Jameson v Raimiho trilógii o Spider-Manovi. No to je iba špička ľadovca, pod ktorou drieme i šerif zaspatého južanského mestečka v Takmer dokonalom zločine, expert na UFO v Temnom nebi alebo bizarný šéf CIA v coenovke Po prečítaní spáľte. Najnovšie ho uvidíme v T5. V jeho znamení sa niesol minulý rok, keď zažiaril vo Whiplash, za ktorého získal Oscara.

Tvorcovia Skull Islandu po ňom okamžite siahli a skombinovali ho s ďalším vitálnym šesťdesiatnikom, ktorý sa v roku 2014 pozitívne zviditeľnil oscarovou nomináciou – po Michaelovi Keatonovi. Ten síce nomináciu (za Birdmana) nepremenil, ale i tak je to úspech. Historicky prvý predstaviteľ filmového Batmana na seba strhol divácku pozornosť nie ani tak čudnou kladne-zápornou rolou v novom RoboCopovi, ale skôr Birdmanom.

Hlavou výpravy do neprebádanej divočiny Ostrova lebiek by ale mal byť až Brit Tom Hiddleston, chránenec Kennetha Branagha (tri série Wallandera a Loki z marveláckeho univerza). Tento rok dostane šancu zažiariť v gotickom horore Guillerma del Tora Crimson Peak a hoci sa z marveloviek postupne začne vytrácať, ešte ho uvidíme minimálne v treťom Thorovi.

Každý, kto by čakal návrat Petra Jacksona... by sa mýlil. Hoci sa novozélandskému típkovi po Hobitovi 3 uvoľnil diár, podľa všetkého sa nevrhne ani na dlhodobo sľubovaného Tintina 2, ale ani na Skull Island. Pozícia producenta síce prichádza do úvahy, oficiálne sa ale jeho meno v súvislosti s týmto projektom neskloňuje, čo je prekvapivé.

Režírovať nebude pôvodne oslovený Joe Cornish (Útok na vežiak), ale neznámy Jordan Vogt-Roberts. Na scenári už ale pracujú známejšie mená. John Gatins síce spráskal prostučké hlúposti Real Steel: Oceľová päsť, Need for Speed (s Keatonom) a Letné vzplanutie s úderným duom Freddie Prinze Jr./ Jessica Bielová, ale tiež fajn konského Rojka s Kurtom Russellom, športového Kouča Cartera so Samuelom L. Jacksonom a za Zemeckisov Let má dokonca oscarovú nomináciu. Na príbehu spolupracuje s Maxom Borensteinom, ktorý je síce začiatočník, ale „realisticky“ napísanou Godzillou dokázal, že nikoho vhodnejšieho si štúdio asi vybrať nemohlo. I vďaka jeho angažmánu sa hovorí, že za istých okolností by sme sa mohli dočkať crossoveru oboch monštier...

............................................................................................................................