Jolieovej krvavý med
Vojnové
Pondelok, 20 Február 2012 04:00

Trailer na vojnovú drámu režisérky (!) Angeliny Jolieovej IN THE LAND OF BLOOD AND HONEY.

Ambície sú dobrá vec - povedala si zrejme (za NARUŠENIE oscarová) Angelina Jolieová, poslala Brada Pitta nakrúcať žurnalistickú zombíčinu WORLD WAR Z, otrepala sa z deppovského fiaska TURISTU, s úškrnom odmietla druhý WANTED, druhú SALT a prvé GRAVITY Alfonsa Cuaróna a stratila sa v Maďarsku, aby v ňom za cca 10 miliónov dolárov nakrútila svoj režijný debut. Aspoň tak sa o snímke IN THE LAND OF BLOOD AND HONEY hovorí. No v skutočnosti už Jolieová s režisérskou prácou skúsenosti má (dokument A PLACE IN TIME/2007).

IN THE LAND OF BLOOD AND HONEY je v podstate odvážny počin: slávna hollywoodska hviezda zo série TOMB RAIDER, ktorá v posledných rokoch spolupracovala s Clintom Eastwoodom, Morganom Freemanom, Oliverom Stoneom, Robertom De Nirom, Mattom Damonom, Robertom Zemeckisom a Johnnym Deppom, si zbalila šminky a odišla do „vzdialenej chudobnej pochmúrnej Európy“ nakrútiť ambicióznu vojnovú bosenskú drámu s posolstvom.

Vo filme bude jediným známejším hercom Juhoslovan Rade Šerbedžija, ktorého ako-tak poznajú len ostrieľanejší filmoví fanúšikovia vďaka jeho relatívne výrazným roličkám v snímkach MISSION: IMPOSSIBLE II či EYES WIDE SHUT - SPAĽUJÚCA VÁŠEŇ. Hoci sa šepkalo, že by si Jolieová do vlastnej snímky (ktorú zároveň produkuje) dá cameo, nakoniec nedala.

Paradoxne, hoci sa jedná o čisto americkú produkciu, postavy v nej nehovoria po anglicky, takže film mohol byť nominovaný na Zlatý glóbus v kategórii najlepší neanglicky hovorený film (kde sa bežne objavujú takmer výlučne neamerické snímky).