Lucasove lietadlá
Vojnové
Štvrtok, 22 December 2011 04:00

Trailer na historickú vojnovú drámu z produkčnej dielne Georgea Lucasa RED TAILS.

Bude to malér? Nebude to malér? Trailer s vlakovou svěrákovskou scénou (TMAVOMODRÝ SVET), zaujímavým hereckým obsadením a inšpirovaný skutočnými udalosťami (prvý afroamerický oddiel pilotov v 2. Svetovej vojne) nevyzerá zle. Veď šéf výroby (a zároveň autor námetu) Lucas sa ani len nesnažil komponovať letecké bitky inak, ako vo svojich HVIEZDNYCH VOJNÁCH.

Je tu však jedno ALE. Prvú zmienku o filme bolo možné zaregistrovať ešte v prvej polovici roka 2009. Vtedy ho začal v Čechách nakrúcať neskúsený seriálový režisér Anthony Hemingway (s Ernestom nemá nič spoločné). Následne nakrúcanie skončilo, vzniknutý materiál sa začal strihať... a Lucas povedal „nie som spokojný“. Začali sa narýchlo robiť dotáčky, následne sa zasa strihalo, strihalo a strihalo... a že vôbec bude nejaká premiéra, je v podstate nečakané. Tak či onak, presúvaná a odďaľovaná premiéra (+ dotáčky nových scén alebo pretáčky už nakrútených) málokedy býva dobrým znamením.

Podobne, ako podceňovaná jednotka pilotov, i jej hereckí predstavitelia budú musieť divákom dokázať, že na to majú. Kasting je totiž poskladaný z talentovaných, ale smoliarskych, hercov:

Cuba Gooding Jr. dostal Oscara za JERRYHO MAGUIREA, žiaril ako milenec Grega Kinneara v TAK DOBRE AKO SA LEN DÁ a nestratil sa ani ako pilot vojenskej helikoptéry po boku Dustina Hoffmana v SMRTIACEJ EPIDÉMII či sprievodca Robina Williamsa v unikátnom AKO PRICHÁDZAJÚ SNY. Odvtedy ale prešiel kus cesty od áčok k béčkam. Nikdy som sa úplne neprestal čudovať, že zrazu hrá v SNEŽNÝCH PSOCH. Cuba už v niekoľkých filmoch o lietadlách hral. Ako na potvoru bol ale jeho „boxer“ v PEARL HARBOR jednou z minima postáv, ktoré odvádzali hrdinské činy na zemi a nie v kokpite lietadla. Dokonca si ale zahral v televíznej snímke z roku 1995 THE TUSKEGEE AIRMEN, ktorá pojednávala o rovnakej jednotke, ako RED TAILS. Hoci si na Cubu občas spomenú renomovaní tvorcovia (AMERICKÝ GANGSTER Ridleyho Scotta), veľká rola v kvalitnom filme by mu prospela.

To Terrence Howard má povesť uznávaného herca (CRASH, RAY, SPOJENEC, revenge movie s Jodie Fosterovou NIET NÁVRATU), ale jeho údajne problematická povaha mu napriek denzelwashingtonskej charizme stojí v ceste za úspechom. Vraj i pre komplikovanú povahu ho Jon Favreau vyhodil z IRON MANA 2 a jeho postavu obsadil Donom Cheadleom. Zaujímavosťou je, že Howard hral v trileri PREBUDENIE lekára Haydena Christensena, ktorý hral mladého Dartha Vadera v Lucasovej prequelovej starwars-trilógii. Teraz Howard „náhodou“ hrá vo filme z produkcie Georgea Lucasa... a vraj je Hollywood veľký.