Deň matiek
Troma
Pondelok, 09 Máj 2011 07:57

Trailer na remake kontroverzného nevydareného komediálneho TROMA-hororu DEŇ MATIEK (MOTHER'S DAY).

V roku 1980 vznikol v šialenom štúdiu TROMA horor DEŇ MATIEK, známy svojho času v našich zemepisných končinách aj pod názvom MUTTERTAG (r. Charles Kaufman).

Slovo „horor“ ale nie je príliš presné. Kto videl od TROMY nejaký film (napr. PRÍŠERU ZO ŠATNÍKA, TOXICKÉ DETI či ľubovoľného TOXICKÉHO POMSTITEĽA), vie, že sa nejedná o „klasické“ horory, ale o bizarné, kuriózne a otrasné filmy s urážajúcim rozpočtom, jemne povedané neadekvátnymi hereckými výkonmi, hnusnými trikmi, smiešnou výpravou, nemiestnymi dialógmi a pozliepaným scenárom, ktorý svojou sprostosťou berie dych.

Samotný DEŇ MATIEK bol oproti TOXICKÉMU POMSTITEĽOVI relatívne seriózny horor, ale oproti TOXICKÉMU POMSTITEĽOVI je seriózny horor aj „Včielka Maja“.

Príbeh pojednával o mestských dievčatách, ktoré sa vyberú stanovať do lesa. V ňom ich napadne dvojica mladých úchylných psychopatov, vyžívajúcich sa vo vraždení, znásilňovaní a posilňovaní (vážne).

Obaja sú v skutočnosti bratia a hlboko v lese žijú v starom dome so svojou šialenou despotickou matkou. Nastáva chaotická séria lacných akčných scén, nefungujúceho napätia a otrasných postáv, ktoré snáď nikto nemohol myslieť vážne. Divák musí byť riadne trpezlivý a naklonený filmovým experimentom, aby ten film dokázal dopozerať. Nebyť zaujímavej poslednej scény, bolo by to fakt hrozné, hrozné, hrozné. S ňou to bolo len hrozné, hrozné.

Keďže v posledných rokoch prichádzajú do módy aj remaky obzvlášť kontroverzných exploitation záležitostí z amerických sedemdesiatych rokov 20. storočia (POSLEDNÝ DOM NAĽAVO, I SPIT ON YOUR GRAVE), siahlo sa i na TROMU. S tým rozdielom, že kým originál nikto normálny nemohol obviniť zo seriózneho hixploitation zámeru typu vážených klasík STRAW DOGS či VYSLOBODENIE Johna Boormana, ak trailer vyložene neklame, remake by mal byť vážny, strašidelný, seriózny, napínavý a zlovestný.

Režíruje Darren Lynn Bousman (SAW 2, 3, 4). Matku hrá hollywoodska rebeka Rebecca De Mornayová (SPLAŠENÝ VLAK, OHEŇ, ŽIARA), v ďalších rolách uvidíme Shawna Ashmorea (X-MEN 1 – 3, SLNOVRAT, RUINY, FROZEN), Alexu Vegaovú (Rodriguezov talizman zo SPY KIDS) či Jaime Kingovú (PEARL HARBOR). Produkuje prekvapivo Brett Ratner (režisér ČERVENÉHO DRAKA).