Fincher nenávidí mužov
Štvrtok, 24 November 2011 04:00

Takmer štvorminútový trailer na triler Davida Finchera THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO.

Na začiatku boli švédske bestsellery Stiega Larssona, typického príkladu smoliara, keďže zomrel (relatívne podozrivo – počas života monitoroval neonacistov, takže špekulácie o jeho smrti sú bohaté) predtým, než boli jeho tri knižky vydané a v roku 2009 podľa nich Švédi, Dáni, Nemci a Nóri nakrútili túto trilógiu s Noomi Rapaceovou, z ktorej sa stala tvár, s ktorou chcú mnohí spolupracovať (SHERLOCK HOLMES 2, PROMETHEUS).

Následne začal David Fincher (VOTRELEC 3, SEDEM, HRA, KLUB BITKÁROV, ZODIAC) nakrúcať (za cca 100 miliónov dolárov) adaptáciu prvého románu. Nemá sa jednať ani tak o remake „severskej“ snímky, ako skôr o vlastnú verziu románovej predlohy (oproti "prvému" filmu má Fincher údajne iný koniec). Scenár napísal Steven Zaillian (SCHINDLEROV ZOZNAM, HANNIBAL, AMERICKÝ GANGSTER).

Hlavným hrdinom bude novinár Blomkvist (Daniel Craig – QUANTUM OF SOLACE, KOVBOJI A VOTRELCI), ktorý sa kvôli svojej čestnej povahe namočí do maléru a pred nástupom na výkon trestu prijíma ponuku starého priemyselného magnáta (Christopher Plummer – DOLORES CLAIBORNEOVÁ a ďalších sto filmov), aby sa ubytoval na jeho sychravom ostrove, kde boháč žije so svojou arogantnou tajnostkárskou rodinou. Novinár má zistiť, čo sa stalo boháčovej neteri, ktorá pred desaťročiami bez stopy zmizla. Je mŕtva? Niekto ju uniesol a stále žije? Odišla dobrovoľne a ak áno, tak kam a prečo? Bála sa niečoho? Páchateľ zločinu (alebo kto?!) boháčovi poštou posiela (zo škodoradosti?) zlisované kvety. Presne také, aké mala rada jeho neter. Keď sa novinárovi podarí chytiť stopu, niekto ho začne na ostrove ohrozovať na živote. Presne v tej chvíli mu prichádza na pomoc nekompromisná kontroverzná bisexuálna hackerka Lisbeth Salanderová (Rooney Maraová – SOCIÁLNA SIEŤ, NOČNÁ MORA Z ELM STREET)...

V ďalších rolách Robin Wrightová (FORREST GUMP), Joely Richardsonová (LOCH NESS s Tedom Dansonom), Stellan Skarsgård (THOR), Goran Visnjic („Pohotovosť“) alebo Julian Sands (WARLOCK 1 – 2).