Tak predsa - nový RoboCop
Temná budúcnosť
Streda, 07 November 2012 04:00

Tak sme sa dočkali - začalo sa nakrúcanie nového ROBOCOPA.

Niektoré filmy majú cestu k prvej klapke poriadne dlhú (napríklad tento alebo tento). Stretlo to aj nového ROBOCOPA.

ROBOCOP z roku 1987 je pre niektorých divákov klasika a kult. Je to príbeh o policajtovi Alexovi Murphym, ktorého nebezpečný gang zaživa rozstrieľa takmer na rešeto, no vedcom sa ho v rámci šialeného experimentu podarí dať dokopy... ako tak... po experimente je totiž skôr robotom, než človekom. A púšťa sa nemilosrdne do boja proti zločinu, ktorým je „jeho“ mesto skrz naskrz prelezené. V USA tento vydarený film nakrútil kontroverzný Holanďan Paul Verhoeven tak dobre, že ešte aj v roku 2012 sa jedná o tvrdý sci-fi triler (a dodnes jeden z mála filmov, ktoré reprezentuje mesto Detroit, aj keď nie príliš pozitívne).

Bohužiaľ, robo-človek sa zo záhadného dôvodu stal miláčikom detí a hardcore sci-fi triler zmutoval do rodinnejšej dvojky (1990). Po nej ale už nebolo kam klesnúť a tak sa do trojky (1993) odmietol vrátiť už i Peter Weller - a to sa rozhodne nejedná o hviezdu, ktorá by len tak niečo odmietala (do prvého filmu ho vybrali údajne len preto, že to bol s prepáčením jediný zúfalec široko ďaleko, ochotný stráviť v maskérni niekoľko hodín každý deň). Všetko do trápneho konca dorazili dva otrasné seriály, z toho prvý bol animovaný a druhý, hraný, skončil po prvej sérii.

Nasledovali tony informácií o chystanom remakeu, ku ktorému mal asi najbližšie Darren Aronofsky (WRESTLER). Do titulnej úlohy plánoval obsadiť Michaela Fassbendera (PROMETHEUS), no nakoniec obaja od projektu odstúpili.

Štúdio Sony následne našlo Brazílčana Josého Padilhau (ELITNÉ KOMANDO). Ten chcel pôvodne začať nakrúcať už začiatkom roka 2012, to mu ale nevyšlo a mnohí si mysleli, že aj on skončil skôr, než poriadne začal. Už v marci sa ale objavila správa, že projekt pod jeho vedením vôbec nie je mŕtvy. Naopak, José našiel predstaviteľa hlavnej úlohy! Po Wellerovi z prvých dvoch dielov, Robertovi Johnovi Burkeovi z trojky a Richardovi Edenovi z nešťastného seriálu, to bude Švéd Joe Kinnaman (MUŽI, KTORÍ NENÁVIDIA ŽENY od Finchera).

Hoci sa zdalo, že je to typické kecanie do vetra a nakrúcať sa nezačne ešte aspoň najbližších 20 rokov, v polovici apríla sa objavila správa, že vznik filmu je len otázkou času, že RoboCopovho parťáka by si mohol zahrať Mexičan Gael Garcia Bernal (MEXICKÁ JAZDA), jeho výrobcu Edward Norton (KLUB BITKÁROV), manželku Rebecca Hallová (MESTO) a novinára Sean Penn (TAJOMNÁ RIEKA) a premiéra by mala byť v roku 2013.

Začiatkom júna 2012 sa niektoré informácie potvrdili a niektoré vyvrátili. Predovšetkým sa potvrdilo, že film skutočne vznikne (prvá klapka vraj už v lete) a premiéra by skutočne mohla byť v roku 2013.

Vyvrátili sa naopak niekoľké kastingové veci – Norton vo filme bude. Teda, ako sa to vezme. Norton áno, ale nie herec Edward Norton, ale postava menom Norton. Bude to RoboCopov vynálezca a stelesní ho Gary Oldman. Zmenou prešla i RoboCopova manželka, ktorú si nakoniec zahrá Austrálčanka Abbie Cornishová (DOBRÝ ROČNÍK, SUCKER PUNCH). Gael Garcia Bernal vo filme nebude vôbec.

V polovici júna sa síce potvrdilo, že Penna v snímke neuvidíme, zato v nej uvidíme Samuela L. Jacksona (JURSKÝ PARK). No i keď sa šepkalo, že hlavného zloducha si zahrá obľúbený Hugh Laurie (ktorému v roku 2012 skončil „Dr. House“ a tak nemá čo robiť) a že sa objaví aj Clive Owen, nakoniec obaja z projektu vystúpili. Naopak, pribudol doňho prvý filmový Batman, Michael Keaton.

Začiatkom júla 2012 sa na internete objavilo prvé tzv. virálne video. Túto vec dal do obehu PROMETHEUS a jedná sa o krátkometrážne videá, nakrútené špeciálne ako reklama na daný film, pričom ich ale v ňom samotnom neuvidíme. Tento konkrétny bol reklamou na firmu Omnicorp, ktorá v Detroite vyrába rôzne druhy robotov, ktorí sa starajú o bezpečnosť mesta (dej sa vraj má odohrávať okolo roku 2029). Práve ona zostrojí RoboCopa. V tomto virálnom videu je tzv. Kura“ (resp. ED-209) - aspoň tak sme ako deti volali nakamaného zlého robota, s ktorým sa RoboCop tak zapotil, až skoro zhrdzavel. Bola to taká tá čudná nehovoriaca veľká mašina na dvoch nožičkách a s guľometmi namiesto končatín, ktorej ale robili problémy schody, pamätáte? V remake (reštarte, novom pohľade...) bude väčšia. Oveľa.

P.S. Verhoeven počas svojej americkej kariéry nakrútil len hŕstku filmov a každý z nich (okrem SHOWGIRLS) sa už dočkal remakeu, sequelu alebo aspoň seriálu. ROBOCOP má dve filmové pokračovania, dva seriály a práve nakrúcaný remake, TOTAL RECALL má seriál a remake s Colinom Farrellom, ZÁKLADNÝ INŠTINKT má dvojku, VESMÍRNA PECHOTA má už tri pokračovania (z toho jedno animované z tohto roka) a dokonca aj MUŽ BEZ TIEŇA sa už dočkal sequelu (s Christianom Slaterom).

P.S.2 – Fotka v perexe je z pôvodnej série; nový RoboCop má (s heslom „je nová doba“) údajne vyzerať „totálne inak“.