PREVIEW Postapokalyptický Denzel
Temná budúcnosť
Štvrtok, 13 August 2009 07:15

Pôvodne som o novom sci-fi The Book of Eli ani nechcel písať, ale trailer, ktorý nedávno vyšiel, vyzerá solídne, Denzel sa stal bezdomovcom a bratia Hughesovci sa vrátili.

Sú to tí Hughesovci, ktorí v roku 2001 zaujali vynikajúcou adaptáciou kontroverzného komiksového románu Alana Moorea „Z pekla“. Pravda, som jedným zo štyroch ľudí vo vesmíre, ktorým sa film páčil, ale čo na tom. Johnny Depp, Anglicko, záhada a provokatívne rozuzlenie. Hughesovci sa však na najbližších X rokov odmlčali. Ich najnovší film je až práve The Book of Eli, ktorého premiéra sa očakáva na budúci rok.

Scenár by mal byť o Elim (oscarový Denzel Washington), ktorý putuje postapokalyptickou krajinou, na ktorú sa Zem premenila kvôli akejsi vojne pred viac, ako tridsiatimi rokmi. V hre je zloduch (Gary Oldman!) a akási zázračná kniha či čo, ktorá by mohla „vyviesť ľudstvo z večnej tmy“. Projekt bol dlhý čas tajomný, nikto nevedel, či má čakať náboženskú agitku, paródiu na náboženské agitky alebo normálny postapokalyptický akčný sci-fi triler.

Trailer môže klamať, ale ak bude výsledok v jeho duchu, bude sa jednať o tradičný postapokalyptický akčný sci-fi triler. Rozpočet padol, aspoň zatiaľ to tak vyzerá, na rozumné veci , ako sú výprava a akčné scény. Trailer prináša tiež prekvapivé množstvo akcie. Že autá lietajú vzduchom príjemne zaskočí, ale Denzel Washington, oháňajúci sa s varovaním „Ak sa ma ešte raz dotkneš, už ti tú ruku nevrátim“ á la Steven Seagal, mi vyvolal príjemne nasprostastý úsmev na tvári.

Okrem Garyho a Denzela ďalej uvidíme čoraz slávnejšieho Michaela Gambona (Profesor odchádza, séria Harry Potter) a ženský element zastupuje nahladko vyholená 25-ročná Ukrajinka Mila Kunisová.

Prekvapenie roka, prepadák roka alebo „len“ spoľahlivá stávka na istotu? Osobne by som tipoval poslednú možnosť, nádeje na kvalitný zážitok však sľubuje zaujímavá produkcia: snímku okrem samotného Denzela totiž produkuje bombastický Joel Silver (Smrtonosné pasce aj zbrane, Predátori, Matrixy...), Susan Downeyová (Robertova manželka a skúsená filmová obchodníčka - Kiss Kiss Bang Bang) a gigantický Richard D. Zanuck (Čeľuste... Veľká ryba...).

Osobne ma trailer napriek solídnej audiovizuálnej stránke dosť nudil, na strane druhej už Z pekla dokázalo, že režiséri radi pracujú s talentovanými hercami, atmosférou a dobrým scenárom a že trailer nie je všetko.