Xavier v Divide
Temná budúcnosť
Streda, 26 Október 2011 04:00

Trailer na asi horor THE DIVIDE.

Francúz Xavier Gens má nemalé ambície (rád by údajne nakrútil historický veľkofilm), ale jeho doterajšia práca nenaznačuje, že by mal v dohľadných storočiach šancu získať dôveru producentov, aby mu dali 100, 200 či aspoň 300 miliónov dolárov na ich zhmotnenie. A tak nakrúca béčka.

Odpustite jemne nenávistný tón. Neprimysleli ste si ho. JE tam. Xavier sa mi sprotivil hysterickou gore kravinou HRANICE SMRTI. Nemám nič proti drsným hororovým záležitostiam. Toto ma ale znechutilo nesympatickými postavami, nevydareným režijným vedením a úbohým scenárom, ktorý sa snažil byť TAK HROZNE kontroverzný (nacistická linka), až bol smiešny.

V roku 2007 Gens využil šancu Hollywoodu (KTO mu ju dal a na základe ČOHO?), ale HITMAN s Timothym Olyphantom nie je nič, o čom píšete domov.

Jeho najnovší film, temný klaustrofobický triler THE DIVIDE, vyvoláva dojem predsa len aspoň niečoho štipku zaujímavejšieho.

Pravdepodobne hneď v úvode filmu dôjde ku katastrofe (v meste? Amerike? Na planéte Zem?), ktorá skupinku rôznorodých ľudí zavedie do podzemného bunkru. Tu však... no, z traileru ťažko súdiť. Malo by to byť krvavé, drsné a nebezpečné. Nadprirodzené prvky by sme však PRAVDEPODOBNE čakať nemali; podľa všetkého to bude jeden z tých filmov, v ktorých najväčšie Zlo ľuďom spôsobujú... iní ľudia. Čo je síce už pár storočí silná myšlienka, ale nie v rukách naivného tvorcu.

Zaujímavo znie snáď len parádne čudne pozliepaný kasting. Bude tu Peter Stormare z FARGA, Michael Biehn alias desiatnik Dwayne Hicks z VOTRELCOV, Milo Ventimiglia alias hrdinov slabý syn z ROCKY BALBOA. Bude tu Rosanna Arquetteová z nekonečného klanu Arquetteovcov (a MÔJHO SUSEDA ZABIJAKA) a bude tu aj Courtney B. Vance z KAZATEĽOVEJ ŽENY a najnovšie z NEZVRATNÉHO OSUDU 5.

Takže predsa len svetlo na konci tunela?

Ani nie. Podozrivo dlho odkladaná premiéra varuje. Teaser prišiel v máji 2010, teraz je október 2011 a film stále nikde.

Že by štúdio tušilo malér a snímku drží v trezore?