PREVIEW Viggova Cesta
Temná budúcnosť
Nedeľa, 30 August 2009 07:27

Trailer na post-apokalyptickú drámu CESTA. V hlavnej úlohe Aragorn, režisér westernu PROPOSITION a podľa knižky človeka, ktorý napísal krajinu, po ktorej starci príliš nechodia.

CESTA (THE ROAD) kladie otázku „Načo nám je ďalší triler z depresívnej budúcnosti, dvojnásobne ak sa do našich kín blíži Denzel Washington?". Pochmúrny, pesimistický a (prehnane?) komorný trailer, tiež práve dvakrát neuchváti...

Ale niekedy mám s nevýraznými trailermi paradoxne dobrú skúsenosť: občas je trailer nabúchaný a v kine nuda. Inokedy trailer nudný, ale film kvalitný. Nechcem to zakríknuť, ale CESTA vyzerá ako zaujímavý film, kde pôjde o príbeh, myšlienku, dialógy, vzťahy a zápletku, z ktorej skúsený austrálsky režisér John Hillcoat (*1961) čo-to vysúdi o ľudskom rode.

Milovníci obrázkov „konca civilizácie“ si prídu na svoje a to napriek tomu, že tvorcovia sa neinšpirovali nabúchanými post-apokalyptickými trhákmi á la SOM LEGENDA. Už teraz je zrejmé, že hlavnými plusmi snímky, pripomínajúcej skôr POTOMKOV ĽUDÍ, budú réžia, scenár a herci. Ak dnes Viggo Mortensen (G. I. JANE, PÁN PRSTEŇOV) v niečom hrá, musí to niečo vypovedať o dobrom príbehu, pretože nehrá často a v poslednom čase dokonca vyhlasuje, že končí úplne. Preto sa ťažko verí, že by sa prepožičal slabému scenáru.

V CESTE sa objaví zanedbaný, bradatý a škaredo oblečený a tieto drobnosti vypovedajú niečo o tom, čo si myslí o svojej povesti neschopného krásavca (ktorým nie je od DOKONALEJ VRAŽDY z roku 1998). Faktom je, že po CESTE už nemá rozpracované žiadne iné filmy (len sa o mnohých dlhé roky hovorí, viď. Stalloneho životopis Edgara Allana Poea). Ktovie. Možno bude CESTA (minimálne na niekoľko rokov) skutočne jeho posledným filmom.

Ešte uvidíme Charlize Theronovú (Oscar za MONŠTRUM, žiadny Oscar za LÚPEŽ PO TALIANSKY) v úlohe manželky, Roberta Duvalla (AKO ZABIŤ VTÁČIKA, KRSTNÝ OTEC 1-2, KRAJINA STRELCOV) a Guya Pearceho z PROPOSITION. Podobne, ako v tvrdom (anti)westerne, i CESTU bude hudobne sprevádzať zasnený Nick Cave. Česká premiéra sa očakáva v marci 2010, slovenská nebola stanovená.