OTO 2012
Televízne ceny
Napísal Ján Janočko
Štvrtok, 28 Marec 2013 04:00

Recenzia galavečeru plného ľudí zo slovenských obrazoviek.

V sobotu 16. 3. 2013 večer patrila na prvom programe našej verejnoprávnej televízie odovzdávaniu cien. Divácka obec vyberala partiu najlepších osobností, ktorých videla v roku 2012 v televízii. Na starosť to celé mala známa moderátorská dvojica Adela a Sajfa, ktorá to spolu ťahá už pekných pár rokov. Ich "ostrovtipná" povesť robila mnohým ľuďom vrásky na čele ešte pred prenosom...

Úvodné vtipy sa hostiteľom večera vydarili a ako nezabudli poznamenať, publikum má šetriť potleskom, pretože OTO má 17 kategórií a večer bude dlhý. A dlhý naozaj bol. Ale aj podarený.

Pomaly ale isto sa stáva tradíciou, že Markíza ignoruje celú anketu. Drvivá väčšina nominovaných ani víťazov z tejto stanice neprišla, výnimku tvorila len skupina umelcov z Partičky. Tá síce koncom minulého roka vysielanie skončila, cenu za najlepší zábavný program roka však od divákov aj tak dostala.

Parádne videá sa striedali s podarenými vystúpeniami. Za zmienku stojí určite Topoľčianska zlatokopka. Prerobený Rytmusov hit zožal veľký potlesk a do "rómskej" podoby boli prerobené aj hity troch nominovaných v kategórii speváčka. Ešte lepšie bolo uvedenie nominovaných v kategórii spevák, kde tvorcovia zmenili text podľa toho, čo sa dialo v klipoch spievajúcich. Jeden z najlepších momentov večera.

Najlepším moderátorom zábavných programov sa stal prekvapivo Andrej Bičan. Podľa mňa zaslúžene. Žerú ho mladí a aj keď babky sa občas musia prežehnať, „5 proti 5“ neprepnú. A Bičan baví ľudí už dlhú dobu. Je svojský, je zvláštny ale je vtipný a to sa cení.

Ďalším veľkým prekvapením bola cena v kategórii Absolútny OTO. Tú vyhral človek, ktorého hlas sa nám spája napríklad s najväčšími úspechmi slovenskej futbalovej reprezentácie – Marcel Merčiak. Jeho kategória – komentátor TV športu - sa v ankete objavila prvýkrát a myslím si, že bolo nad slnko jasnejšie, kto ju vyhrá. Nakoniec, svoje schopnosti preukázal aj v dokrútke pred odovzdaním ceny, keď komentoval scénku s veveričkou z filmu DOBA ĽADOVÁ. Cenu prevzal z rúk svojho veľkého vzoru – Karola Poláka. Ten si ukradol omnoho väčší čas v priamom prenose, než sa očakávalo, čím priviedol moderátorov do rozpakov. Merčiak si potom zopakoval svoj príchod na javisko ešte dvakrát.

Smrtonosná pasca s hercami zo Slovenska. To bol ústredný motív celého večera. Dokrútky, herci, únos Sisi Sklovskej či kaskadér z filmu boli spestrením večera. Keď už sme pri našej speváčke, tá mala pred odovzdaním jednej z cien pre istotu zalepené ústa. Vo videu sa objavil aj jej manžel, ktorému sa akosi nechcelo "ísť" do poistky pre Brucea Willisa.

Tohtoročný OTO sa vydaril. Nechýbali vtipné momenty, prekvapenia ani známe tváre. Nemyslím, že to niekto tento rok prepískol, možno tak maximálne Hriadeľovej "miniškadál" ktorý sa v bulvárnych kruhoch chvíľku preberal. Scénka, ktorá bola uvedená pred kategóriou "herecký objav roka" tiež nestála za veľa. Inak bol scenár originálny, vtipy nápadité a tak si myslím, že napriek menším chybám sa ľudia, ktorí na projekte pracovali, nemajú za čo hanbiť.

Víťazi a nominácie na cenu OTO 2012:

Moderátor/ka TV spravodajstva: Lucia Barmošová, Ján Mečiar, Miriam Šmahel Kalisová

Redaktor/ka TV spravodajstva: Miroslava Almásy, Danica Kleinová, Jozef Kubányi