Bourne 4
Špionáž
Pondelok, 23 Apríl 2012 04:00

Trailer na THE BOURNE LEGACY („falošnú“ bourneovku, v ktorej Matta Damona nahradil Jeremy Renner).

V rokoch 2002, 2004 a 2007 nakrútili režiséri Doug Liman (prvý diel) a Paul Greengrass (zvyšné dva, ale v Limanovej produkcii) podľa scenárov Tonyho Gilroya (DOLORES CLAIBORNEOVÁ, ARMAGEDDON) špionážou sériu s Damonom ako Jasonom Bourneom voľne na motívy bestsellerov Roberta Ludluma. Chvíľku sa zdalo, že ambiciózna sága skončí pri trojke. Do štvorky sa nechcelo ísť predovšetkým Greengrassovi a Damonovi, teda mužom, ktorí zo série urobili úspešný projekt. Štúdio Universal ale samozrejme chcelo pokračovať a snažilo sa ich prehovoriť na návrat.

Už-už to vyzeralo, že sa mu to podarí, náhle sa ale niečo stalo. Niektorí tvrdia, že za to mohol Paulov a Mattov spoločný pomerne veľká a pomerne neúspešná ZELENÁ ZÓNA. Iní tvrdia, že obaja začali byť tak akosi... príliš sebavedomí. Tretí tábor naznačuje, že svoje zohral fakt, že ešte donedávna milovaný Damon mal v posledných rokoch v kinách viac prepadákov (KAUZA CIA, INVICTUS, HEREAFTER, SPRÁVCOVIA OSUDU), než hitov (SKUTOČNÁ GURÁŽ) a Greengrass rád rozpráva do scenárov a tak ich štúdio nahradilo režisérom Gilroyom a hercom Rennerom – čo sú ľudia, ktorí momentálne nepatria k obrovským hviezdam a teda budú držať hubu a krok.

Nie je teda na 100% jasné, kto koho kam poslal. Jasné je len to, že štvorka vzniká... ale vlastne to nebude plnohodnotná štvorka, ale pokus o novú sériu, odohrávajúcu sa v známom univerze. Gilroy (ktorý už má skúsenosti s réžiou – za MICHAELA CLAYTONA s Clooneym bol nominovaný na Oscara ako scenárista aj ako režisér) ale nebude predchádzajúce časti ignorovať a nadväznosť na ne sľubuje prítomnosť Franka Marshalla, ktorý produkoval všetky časti série.

Novým ústredným hrdinom síce bude Aaron Cross alias herec Jeremy Renner (MESTO), ktorý v posledných mesiacoch preberá (alebo sa o to aspoň pokúša) druhú zabehnutú špionážou sériu (prvou bola štvrtá MISSION: IMPOSSIBLE). Cross však bude pochádzať z rovnakého programu, ako Bourne, takže THE BOURNE LEGACY určite bude „čosi podobné“, len s inou tvárou v hlavnej úlohe.

O nadviazanie na prvé tri epizódy sa pokúsia aj fanúšikom série známe tváre: Joan Allenová ako pomerne kladná Pamela Landyová (bola v dvojke a trojke) a Albert Finney ako svinský stvoriteľ „super-zabijakov“ v programe Treadstone, doktor Hirsch (bol v trojke), ale i Scott Glenn ako Ezra Kramer (bol v trojke) a David Strathairn ako nesympatický Vosen (z trojky). Film bude svojich predchodcov zrejme napodobovať aj čo sa týka „chladnej“ atmosféry, prekombinovaného špionážneho deja a realisticky poňatých akčných scén (Gilroy každopádne naznačil, že kvôli tomu, že sériu čo sa dokumentárne poňatej akcie dnes už vykráda každý druhý akčný triler, by mali byť akčné scény v THE BOURNE LEGAY predsa len o čosi iné).

Novými hereckými posilami snímky (chronologicky sa zrejme odohrávajúcej PO trilógii) budú okrem Rennera Rachel Weiszová (ZVODNÁ KRÁSA, MÚMIA) a Edward Norton (ktorý bol tento rok ako Hulk v THE AVENGERS vymenený za Marka Ruffala) pravdepodobne ako ústredný zloduch.