Spy Kids 4
Špionáž
Piatok, 21 Október 2011 04:00

Trailer na štvrté SPY KIDS Roberta Rodrigueza alias SPY KIDS: ALL THE TIME IN THE WORLD IN 4D.

Režisér, scenárista, skladateľ, producent, kameraman, strihač, výrobca trikov a kamarát Quentina Tarantina, Robert Rodriguez (DESPERADO, OD SÚMRAKU DO ÚSVITU, FAKULTA, VTEDY V MEXIKU, SIN CITY – MESTO HRIECHU), vždy robil filmy pre deti a filmy pre dospelých. I tak je ale prekvapivé, že sa po produkovaní drsných PREDÁTOROV a režírovaní drsných záležitostí GRINDHOUSE: PLANÉTA TEROR a MACHETE vrhol na štvrté SPY KIDS, pričom už tretie (s viacerými rolami pre Sylvestra Stalloneho) mali značný problém s kladným prijatím medzi divákmi a kritikmi.

Keď prišla do kín v roku 2001 prvá časť, bol to rozkošný hravý hit. Druhý diel (2002) bol ešte veľkolepejší. Rodriguez vždy vedel dobre využiť i menší rozpočet. 3D trojka (2003) už ale väčšinou nezaujala ani tých, ktorých zaujali prvé dve časti. Nikto nečakal, že by mohla prísť štvorka. Okrem samotného Rodrigueza, ktorý akúsi prípravu na štvorku nakrútil už v rokoch 2005 (THE ADVENTURES OF SHARK BOY & LAVA GIRL IN 3-D) a 2009 (SHORTS). Ten si k štvorke (na ktorú dostal okolo 30 miliónov dolárov, čo je na jeho vkus pomerne veľa) rovno aj napísal scenár. Aby ho náhodou niekto neobvinil z flákania, pridal ešte podiel na kamere, hudbe a produkcii. V podstate ma prekvapuje, že ešte vo svojich filmoch nehrá titulné úlohy (najlepšie aj ženské a detské).

Keďže detskí predstavitelia prvých troch častí, Daryl Sabara a Alexa Vegaová, medzitým vyrástli, Rodriguez ich nahradil novým detským tovarom a kým minule im kryly chrbát dospelí Antonio Banderas, Carla Guginoová a Danny Trejo, tentoraz to bude Jessica Albaová z FANTASTICKÝCH ŠTVORIEK. Trejo, Banderas ale i Vegaová a Sabara, by sa v štvorke mohli mihnúť, ale očakáva sa skôr cameo. S filmom je spájaný aj Ricky Gervais, v skutočnosti ale bude iba dabovať bojového psa.