Jack Ryan, po piate
Špionáž
Pondelok, 14 Október 2013 03:00

Trailer na nové filmové dobrodružstvo clancyovského agenta Jacka Ryana. Chris Pine, Keira Knightleyová, Kevin Costner a Kenneth Branagh.

Len niekoľko desiatok hodín po tom, čo vo veku 66 rokov zomrel americký spisovateľ špionážnych bestsellerov Tom Clancy, objavil sa trailer na piaty diel „voľnej“ série o jeho legendárnom tajnom agentovi Jackovi Ryanovi.

Jack je zaujímavý tým, že sa jedná o agenta bežne sa ocitajúceho na extrémne nebezpečných misiách, ale v zásade je to kancelárska krysa. U Aleca Baldwina v HONBE NA PONORKU (1990) to až také viditeľné nebolo, ale u Harrisona Forda (VYSOKÁ HRA PATRIOTOV/1992 a JASNÉ NEBEZPEČENSTVO/1994) už áno a ani Ben Affleck si v NAJVÄČŠEJ HROZBE (2002) neviedol vôbec zle. Posledne menovaná snímka bola v skutočnosti prequel, ktorý nám predstavil Jacka ešte len naverbovaného k CIA, konkrétne Morganom Freemanom. V dieloch s Fordom si jeho robustného afroamerického šéfa zahral James Earl Jones. V JACKOVI RYANOVI: SHADOW ONE skúseného CIA vlka, regrutujúceho Jacka do svojho tímu, stelesní beloch Kevin Costner (TANEC S VLKMI, ZÁCHRANÁRI, MUŽ Z OCELE).

Je to možno zvláštne rozhodnutie, ale JACK RYAN: SHADOW ONE bude v zásade znova prequel. Čiže znova budeme sledovať Jackov príchod do CIA a jeho vyrovnávanie sa s novou funkciou. Tentokrát si ho zahrá Chris Pine (STAR TREK, STAR TREK: DO TEMNOTY, SMRTIACA NÁKAZA, TO BUDE BOJ!). Do kože jeho protivníka sa prevtelí britský divadelník Kenneth Branagh, ktorý v pohode zvláda aj komerčné hollywoodske úlohy (PERNÍKOVÝ DEDKO, VALKÝRA). Je zároveň výborným režisérom (FRANKENSTEIN s De Nirom, THOR), takže nečudo, že si ho štúdio vybralo zároveň aj ako režiséra.

Atraktívne vyzerá aj zvyšok kastingu. Uzatvára ho Keira Knightleyová (LÁSKA NEBESKÁ, PIRÁTI KARIBIKU: TRUHLICA MŔTVEHO MUŽA, POKÁNIE, KŠEFT ZA VŠETKY PRACHY) ako Jackova.