PREVIEW Nezvratný osud 4
Slasher
Streda, 22 Júl 2009 15:56

Čo sa stane, ak ujdete hrobárovi z lopaty? Niektorí si naivne myslia, že si splnia dávne sny. Skutočnosť je ale taká, že smrť si vás nájde. Vo filmoch určite.

Séria Nezvratný osud mi žily netrhá. Na jednotku (2000) som skočil do kina, nebol som sám a myslím, že sme nakoniec všetci boli spokojní. Tvorcom sa podaril husársky kúsok: vymysleli vraha, ktorý sa nemusí starať o zahladzovanie stôp. Osud. Alebo smrť. Pardon, Smrť – aby v tom bola aj nejaká filozofia. Tlupa amerických tínedžerov mala zomrieť v lietadle, ale jednému z nich sa o tom snívalo, všetkých zalarmoval a on a pár ďalších vystúpili. O dve minúty stroj explodoval vo vzduchu. Ako to vysvetlíte FBI je jedna vec, ale ako to vysvetlíte Smrti? Zubatá si musí svoj dlh stoj čo stoj vybrať: a tak začnete umierať, kus za kusom, v sérii bizarných nehôd.

Potom prišli dvojka (2003) a trojka (2006). Sem-tam sa menili režiséri, scenáristi a kým dvojka vďaka preživším postavám nadväzovala na originál, trojka naň kašľala. Napriek tomu, že obe časti boli po technickej stránke poctivým remeslom (také originálne vraždy sa v slasheroch len tak nevidia), už ma nebavili. I tvorcovia sa pridali na moju stranu a trojka mala byť poslednou.

Ha, ha, ha.

Nezvratný osud 4 bude kópiou trikrát videného: v úvode sa skupina mladých ľudí vyhne brutálnej smrti (po letisku, diaľnici a cirkuse automobilové preteky) a následne začnú umierať. Čakať inováciu je zbytočné.

Môžeme čakať „uchádzajúcu rutinu“, keďže znova režíruje (bývalý kaskadér) David R. Ellis (dvojka, Hady v lietadle) a scenár píše šikovný Eric Bress (dvojka, Osudový dotyk). Herecké obsadenie je zasa plné mladých neznámych tváričiek a chýbať bude bohužiaľ maskot série Tony „Candyman“ Todd, ktorý v jednotke a dvojke stvárnil tajomného zamestnanca márnice (v trojke len daboval cirkusovú atrakciu). Snímka je robená v čoraz módnejšom 3D a ak reklama niektorého filmu stojí len na 3D, ako v prípade Nezvratného osudu 4, je zle.

Slovenská distribučná spoločnosť je na strane úbohých detí a tak im septembrový návrat do škôl zjemní práve premiérou Nezvratného osudu 4. Keby bude päťka?