Krvavý Valentín (40 %)
Slasher
Piatok, 11 Jún 2010 05:51

Recenzia na nevydarený americký remake nevydareného kanadského slasheru Krvavý Valentín. S nevydarenými 3-D trikmi.

Americký horor KRVAVÝ VALENTÍN 3D vznikol podľa kanadského hororu z roku 1981 MY BLOODY VALENTINE, ktorý som videl tak dávno, že si z neho (okrem bonboniér, krompáča a „vraha v skafandri“) pamätám len to, že ma strašne štval tým, ako vykrádal o rok starší PIATOK TRINÁSTEHO (ktorý pokladám za klasiku, kult a legendu). Tiež si pamätám hroznú nudu.

NAPRIEK TOMU som si remake požičal na DVD za DVE EURÁ, poriadne som sa ožral, dal som si na oči hnusné papierové 3-D okuliare a vlastne som dostal presne to, čo som čakal.

Hoci ma remake bavil o čosi viac, ako originál, stále to nie je žiadna sláva. Je to fádne, totálne neoriginálne a musím sa prikloniť na stranu kritikov, posmievajúcich sa režisérovi (zaslúžene), že zaspal dobu. Majú pravdu – prísť v roku 2009 s TAK ZASTARANÝM scenárom, ktorý poriadne nefungoval pravdupovediac už ani v roku 1989, to neviem či chce odvahu, šialenstvo alebo úplnú ľahostajnosť.

Jediné, čo vás zaujme, je hádanie, kto vraždí a áno, správna odpoveď je tá najblbšia. Čo narobíte. Aj som si chvíľku myslel, že to skončí TAKTO, ale spomenul som si minimálne na jeden okamih, ktorý moju teóriu popieral v tom zmysle „áno, tvorcovia by to bez problémov takto hlúpo zakončili, ale kvôli okamihu XYZ je to predsa vylúčené“. A predsa! Podrazom na diváka sa hranice nestavajú.

Herecké výkony sú podpriemerné (a to som mal Kerra Smitha z „Dawsonovho sveta“ a NEZVRATNÉHO OSUDU kedysi rád) a výsledných 40% namiesto zaslúženejších 20% spôsobili drobnosti, ako sú podľa mňa mimoriadne brutálne vraždy (to beriem tentokrát ako +) a sem-tam náznaky atmosféry. Naopak, rozhodne ma nenadchli totálne logické nezmysly (prečo hrdinka v noci HNEĎ nespustila alarm?). Pravdaže, žánrové kraviny automaticky (to si aspoň myslia scenáristi) patriace k slasheru riešiť nebudem, lebo mi pripadá zbytočné rozčuľovať sa napríklad nad tým, ako mohol vrah vedieť, že šofér nestrávi v hotelovej izbe celú noc a tak ho čakal v kamióne. Či to chcel v kabínke spať celú noc?

Film existuje aj v „normálnej“ verzii, ale ak sa dostanete k 3-D verzii (ja som sa k nej dostal v DVD požičovni), mali by vám pribaliť okuliare. Tie si pekne krásne nasadíte na nos (viď. dolná fotka) a ak s 3-D zatiaľ máte málo/žiadne skúsenosti/í, čaká vás relatívne zaujímavý zážitok s „priestorovým videním“. Určite je úsmevné tvrdiť, že sa budete cítiť, akoby ste „tam boli s hrdinami“, to rozhodne nie, ale hoci sú mne osobne „technické veci“ okolo filmov dosť ukradnuté, celkom ma bavilo dávať si na striedačku okuliare dole a porovnávať, ako to vyzerá s nimi a bez nich. Takže pozor, ak vám v kine/požičovni zabudnú pribaliť okuliare na 3-D verziu, stane sa pre vás film v podstate nepozerateľným. To ostatne dokazujú aj obrázky, ktoré som vám k recenzii pribalil, aby ste si to vedeli aspoň približne predstaviť. Sú „nejasné“ až rozmazané, ako keby ste film pozerali cez zamastený pohár.

- MY BLOODY VALENTINE, USA 2009, cca 101 minút -

Réžia: Patrick Lussier. Scenár: Todd Farmer, Zane Smith (podľa filmu z roku 1981). Kamera: Brian Pearson. Hudba: Michael Wandmacher. Strih: Cynthia Ludwig, Patrick Lussier. Hrajú: Jensen Ackles, Jaime Kingová, Kerr Smith, Tom Atkins, Megan Booneová a ďalší

Prosíme, využite anketu na hodnotenie filmu, nie recenzie. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemne hlasovanie.