Wrong Turn 6 [IO %]
Slasher
Piatok, 10 Júl 2015 03:00

Recenzia šiesteho Pachu krvi. Čo dodať.

Pach krvi je jedna z najhorších hororových sérií. Posledné diely sú takmer nepozerateľné resp. dopozerateľné len s vypätím všetkých síl. Je to nízkorozpočtová hrôza á la Majster bábkar alebo Leprechaun, ktorá v mnohých scénach pripomína bezrozpočtové domáce video s maskami z maminho cesta a lesíkom za domom. V podstate mi až pripadá blbé to hodnotiť percentami. Ale dobre. 10% (lebo sedmička bude asi ešte horšia).

Škoda, univerzum malo na viac. Prvý diel som hodnotil jemne nadpriemerne (v pohode 70%), ale už „reality show“ dvojka bola strmhlavým pádom. Vo fakt, fakt, fakt dobrej nálade 30%. Ale fakt dobrej. Väzenská trojka našťastie zavrhla dvojkový humor a vrátila sa k vážnemu duchu jednotky. Ale stále to bola bieda; povedzme 40%. Štvorke (40%) dosť pomohlo, že jej úvod bol prequelom k celému univerzu a následný dej sa odohrával počas zimy, v lesoch a v opustenom bývalom blázinci, čo je moja obľúbená trojkombinácia. Bolo vidno, že zo série už žiadny zázrak nebude (ak Spielberg nenakrúti remake), ale ako vravím, štvrtý diel sa mi vcelku páčil. Zaujímavé na ňom bolo, že do ságy postupne začali prenikať odvážnejšie erotické scény. „Mestská“ päťka už ale opäť bola brutálnym prepadom do temnôt a hoci i ona ponúkla light porno, nízkorozpočtovosť až príliš mocne udierala do očí. Jednotka oproti päťke vyzerala ako veľkofilm za 80 miliónov dolárov. Nepomohol ani Doug „Pinhead“ Bradley. Skôr naopak.

Kto sa však tešil, že šestka bude lepšia (nakoľko sériu konečne opustil od trojky v nej angažovaný režisér a scenárista Declan O´Brien), mýlil sa. Šestka je rovnako zlá, ako päťka. Novo angažovaný režisér Valeri Milov si môže s Declanom suverénne podať ruku. Je to úplne rovnaká lacná kategória. Totálne odfláknutá. Tu evidentne nikto nemal najmenší záujem aspoň sa čo i len posnažiť zakryť nedostatky prameniace z mizerného rozpočtu. Napr. masky sú skutočne úbohé, ale myslíte, že niekomu napadlo snímať ich napr. v šere alebo namiesto celej tváre nasnímať len detail na znetvorený nos? Nie, mám brutálne zlé masky a prvé, čo urobím je, že ich ukážem v celej „kráse“ na dennom svetle v poriadne detailnom zábere.

Šestka sa snaží rozširovať univerzum, takže nebudeme pripravení o „dedinu zaostalých“, ale hoci som na predchádzajúce diely s chuťou pozabudol, mám podozrenie, že jednotlivé diely si začínajú navzájom odporovať, čo sa týka pozadia troch retardovaných bratov.

Tentoraz sa vraciame do lesov, kde stojí obrovský „kúpeľný dom“, kam chodia nadržané babičky, aby klebetili, čvachtali sa v liečivom bahne a dotýkali sa vyšportovaného zadku miestneho urasteného správcu. Ten sa o obrovský pozemok stará sám, len so svojou sestrou/milenkou/manželkou. Obe kuriózne postavičky sú v skutočnosti rodinou troch bratov, ale prečo vyzerajú ako model s modelkou, ťažko povedať.

Úplne WTF pôsobí finále, ktoré je natoľko zvrhlé, úchylné a šibnuté, že už to ani nie je vtipné. Budete len vytriešťať oči nad tým, ako nezakryto tvorcovia používajú incest, prznenie vlastného rodu a brutálne zavraždenie životnej lásky (síce nie vlastnoručne, ale spolupáchateľstvo je tiež zločin). A teraz to nemyslím nijako extra mravokársky, pobúrene ani pohoršene. Proste ma to zaujalo.

Už prvý diel nebol detský čaj, ale posledné diely sa vyžívajú v čo najväčšej morbidite. Šestke pravdepodobne dominuje scéna s hasičskou hadicou. Viac ma ale zaujalo opäť na scénu prichádzajúce light porno, ktoré je rovnako samoúčelné, ako rozpútanie sexu v normálnom porne (chalan s hlbokými niekoľkocentimetrovými ranami na stehnách myslí na čo? No na sex predsa!). Sedmičke by som odporúčal plnohodnotné porno.

Herecké výkony nemá zmysel hodnotiť, takisto zúfalú výpravu, oproti ktorej divočina z jednotky vyzerá ako Vyslobodenie. Rozpočet bol vraj kúsok nad jeden milión dolárov, ale vyzerá to skôr ako mínus jeden milión. Dialógy sú príšerné, vzťahy medzi postavami otrasné a psychologické pozadie postáv na bode mrazu. Nechýbajú prestarnuté hororové spôsoby strašenia typu chalan vidí 5 metrov od seba mutanta, v šoku zavrie oči a keď ich o dve sekundy otvorí, mutant nikde. Nelogický scenár je takisto samozrejmosťou, ktorá nesmie chýbať (ak sa dej odohráva v rovnakej oblasti, ako predchádzajúce diely, tak tu zmizlo, čo ja viem, aspoň 150 ľudí, no šerif vyzerá v pohode). A hlavný mutant, lukostrelec, je jedna z najblbších záporných hororových postáv za posledných 10 rokov.

Je to fakt hrozných už viac ako 10 rokov so sériou Pach krvi. Nezávidím si, že ju musím pozerať a že budem musieť pozerať aj sedmičku, ktorá určite príde. Skôr, či neskôr.

Wrong Turn 6: Last Report, USA 2014, cca 91 minút

Réžia: Valeri Milev. Hrajú: Anthony Ilott, Aqueela Zollová a ďalší

............................................................................................................................

Dôležitý oznam pre fanúšikov portálu Recenzie!

Ešte niekoľko týždňov, možno mesiacov a portál Recenzie skončí. Posledné články obsahujú túto informáciu. Ak sa i naďalej chcete stretávať s názormi Ivana Kučeru na svet filmu, ale i televízie a literatúry, kliknite na „páči sa mi“ na jeho spisovateľskom FB.