Hank Moody žije!
Napísal Ján Janočko
Pondelok, 31 December 2012 04:00

Článok o tom, čo nás čaká v 6. sérii „Californication“.

Boh nás všetkých nenávidí. To nie je konštatovanie človeka zničeného vierou. To je názov knihy, ktorá bude námetom pre písanie rockového muzikálu. Aspoň v jednom kultovom americkom seriáli...

Poznáte ho. Je pesimista, je večne opitý, je sarkastický a je to sukničkár. Hank Moody z „Californication“. Pil nám krv už päťkrát a príde zas. V čom nás prekvapí a v čom, naopak, ostane rovnaký?

Šiesta séria začne tam, kde skončila piata. Pokus o ukončenie životov v štýle Rómea a Júlie sa Hankovej bývalej priateľke nepodarí podľa predstáv. Po ich (naozaj kráľovskom) rozchode sa síce objavila len dvakrát, no aj to stačilo na to, aby stihla zamiešať karty tak, že sme deväť mesiacov s napätím ohrýzli snáď aj kosti na prstoch. Hank to prežije, jeho bývalá láska nie. A tak začne piť, aby zahnal žiaľ. Lenže poznáte Hanka... Nedá si povedať a preženie to... A to tak, že skončí na liečení v zariadení s príznačným názvom "Happy Endings".

Toľko na začiatok, neprezradím všetko. Vo veľkom sa šepká, že "šestka" bude pre seriál konečnou zastávkou a skvost scenáristu Toma Kapinosa bude ukončený. Fanúšikom tak zrejme po tejto sezóne ostanú oči pre plač. A takisto aj ľuďom, ktorý dúfajú, že sa Hank zmení. Zabudnite. Stále je to hajzlík, s ktorým chcú byť chlapi kamoši, ale manželke ho radšej nepredstavujú. A pri jeho kariére sa stretne opäť s niečím novým. Tentokrát to bude muzikál. A príde aj Marilyn Manson s AIDS, Steve Jones zo Sex Pistols, rolu v niekoľkých častiach si strihne Maggie Graceová („Nezvestní“), uvidíme veľa drog, žien, Charlie si vyskúša, aké je to byť gayom... A to všetko na kvalitnom hudobnom podmaze.

Premiéra sa v USA chystá trinásteho januára. Vy si zatiaľ môžete pozrieť krátku (ba priam instantnú) upútavku, ktorá vám aspoň na chvíľu skráti čakanie.