Na hranici medzi cvokom a cvokárom - Prvá séria [4O %]
Napísal Ján Janočko
Piatok, 19 Október 2012 04:00

Recenzia na nový seriál s Charliem Sheenom "Anger Management".

"Nemôžete ma vyhodiť, skončil som! Myslíte si, že ma môžte nahradiť iným chlapíkom? Do toho, už to nebude rovnaké!". Takýmito slovami začína seriál, ktorý by mal byť podľa Charlieho Sheena jeho labuťou piesňou. Po megaúspešnom seriáli „Dva a pol chlapa“, kde si Charlie Sheen zahral postavu rozmarného, na alkohole a ženách závislého Charlieho Harpera, sa vracia ako Charlie Goodson: psychiater, ktorý sa snaží naučiť svojich zverencov zvládať hnev. Občas však nie je isté, kto je tu pacient, pretože ani sám Charlie si so svojím hnevom občas nevie dať rady. Ale pekne po poriadku.

V hlavnej úlohe spoznávame psychiatra Charlieho Goodsona, ktorý bol kedysi hráčom baseballu. Po jeho neuváženom geste, pri ktorom si privodil zranenie, musel ukončiť kariéru športovca. Jeho žena sa s ním rozvedie, keď mu príde na jeho niekoľkonásobnú neveru počas ich manželstva. Keď už sme pri tom manželstve, z neho mu ostala jedna dcéra – tá trpí obsedantno kompulzívnou poruchou. Charlie sa teda musí okrem pacientov starať aj striedavo o svoje dieťa. K tomu ho občas potrápi aj jeho kolegyňa Kate, s ktorou má krásny vzťah založený na posteľovej zábave bez citov.

Seriál „Anger Management“ je z veľkej časti postavený na propagácii osoby Charlieho Sheena – človeka, ktorý je ostrieľaný v tomto žánri a ktorý je tak kontroverzný, že prosto musí získať pozornosť. Tvorcovia rozhodne vedeli, do čoho idú. Sheen je záruka sledovanosti. Dvojnásobne to platí v dnešnej dobe. Po kauze s Chuckom Lorrem sa čakalo či a kde zakotví. A tak mu tvorcovia z americkej stanice FX ponúkli seriál šitý na mieru. Divákom bolo v prvej sérii ponúknutých desať epizód, ktoré im mohli spestriť leto.

„Anger Management“ mal byť hitom tohto leta. Podľa mňa však zaostal za očakávaniami. Seriálu chýbala do značnej miery originalita. Občasné (veľmi neúspešné) parodovanie „Dva a pol chlapa“ sa niekedy zvrtlo do nie príliš vtipných scénok. Seriál nemal takú šťavu, ako mnohí čakali. Vyslovene podarených scénok bolo ako šafranu. Naozaj dobrý potenciál na zábavu mali scénky z prostredia väznice, tie však dostali pramálo priestoru. Charlieho terapie s pofidérnymi pacientmi síce neboli úplne tragické, avšak vedel by som si pri nich predstaviť aj viac srandy. Postavičky vyzerali byť dostatočne zaujímavé, dej sa však (nanešťastie) točil stále len okolo Charlieho. To je síce z jednej strany dobre, pretože Sheen bol v tomto prípade najväčším lákadlom, na druhej strane diváci boli ochudobnení aj o rozvoj menších, vedľajších postavičiek, ktoré by určite rovnako dobre pobavili. Keď už sme pri postavičkách, v seriáli sa objavila napríklad Sheenova bývalá manželka či Sheenov otec, ktorý hral (veľmi prekvapivo) Charlieho otca.

O Sheenových problémoch s nezvládaním svojho temperamentu už vieme všetci. Preto sme sa všetci tešili na jeho stvárnenie postavy cvokára. A tentokrát nás scenáristi nesklamali. Charlie mal občas rovnaké problémy, ako jeho pacienti, ktorým s nimi pomáhal. Aj z týchto scénok však mohli scenáristi vyťažiť oveľa viac. Seriál na to potenciál mal. S podobnou tematikou v sitkome – teda s riešením psychiky človeka – sme sa stretli vo "Frasierovi". Ten mal oproti „Anger Managementu“ oveľa suchší humor. Frasier však bol jedinečná postavička, ktorá bola podľa mňa o dosť vtipnejšia. Možno je však priskoro robiť predčasné závery. Americký tvorcovia už potvrdili, že sa dočkáme minimálne ďalšej série (teda, hrá tam Sheen, tak to nie je stopercentné). Snáď sa aspoň v niečom polepšia.

Od seriálu asi každý očakával viac. Nevravím, že nepobaví. Je to príjemná oddychovka na popoludnie, ak skutočne nemáte čo robiť. No na najväčšie "pecky" ani zďaleka nemá. Škoda. Sheen týmto seriálom zrejme neprekoná popularitu „Dva a pol chlapa“, no ak sa scenáristi zlepšia, snáď mu bude jedného dňa dôstojnou konkurenciou.