Teória veľkého tresku [IOO %]
Napísal Ján Janočko
Streda, 22 August 2012 04:00

Alebo Keď Dva a pol chlapa nestačí.

September 2007. CBS ponúka divákom novinku z dielne osvedčených chlapíkov. Tentokrát o skupinke fyzikov. Po úspechu seriálov “Dharma a Greg” a “Dva a pol chlapa” sa nový seriál javí ako úplná tutovka a televízia si od neho sľubuje veľký úspech. A nemýli sa...

Americká stanica CBS je najväčšou seriálovou zásobárňou pre slovenské televízie. Ponúka širokú škálu seriálov, ktoré zaznamenávajú úspech nielen doma ale aj za hranicami. “NCIS”, “CSI”, “Myšlienky zločinca”, “Mentalista” či “Havaj 5-0”. A nemôžeme zabudnúť na mimoriadne obľúbený seriál “Dva a pol chlapa”. A tu začína celý príbeh... Producentom tejto série je totiž milovaný a (hlavne Sheenom) nenávidený Chuck Lorre. A po pár sériách tohto sitkomu sa rozhodol pre ďalší. Naozaj originálny nápad s vedcami obohatil o jednu "kočku odnaproti" a seriál mohol začať.

Na prvé počutie je skupinka štyroch fyzikov symbolom nudy. Každý je však iný a s každým je neskutočná sranda. Ale pekne po poriadku...

Začnime od ich susedky Penny. Blonďatá kočka so snahou (veľmi neúspešnou snahou...) stať sa herečkou. Prisťahovala sa na rovnaké poschodie, byt má hneď naproti a snaží sa aspoň trochu preniknúť do "iného sveta". Do sveta jej susedov – vedcov pracujúcich na univerzite v Pasadene. Penny hrá Kaley Cuoco (“8 jednoduchých pravidiel”, “Čarodejnice”), ktorú ste pravdepodobne ako jedinú z hlavných postáv mohli vidieť aj inde, než v tomto seriáli. Občas sa síce objaví Wil Wheaton známy zo Star Treku, ale to sa stane len raz za čas... Ale späť k Penny. Napriek jej neznalostiam fyziky začne chodiť s Leonardom. Ten je synom puntičkárskej matky, ktorá je s ním večne nespokojná. Na rozdiel od Sheldona sa Leonard "snaží vychádzať" s okolitým svetom, mať normálne vzťahy a veci s tým spojené. V spoločnosti týchto exotov je to však dosť veľký problém.

Howard. Jediný z partie má "iba" titul inžinier. Jeho veľkou slabinou je lovenie žien a jeho otravná matka, ktorá stále nie je zmierená s tým, že z jej "malého chlapčeka" sa stal úspešný konštruktér pre NASA.

Raj. Ind, ktorý si žije americký sen so všetkým, čo k tomu patrí. Medzi jeho záľuby patrí manikúra a seriály typu "Sex v meste". Pochádza z Indie a je neustále kontrolovaný svojimi rodičmi. Jeho najväčším životným utrpením je, že zatriezva nedokáže konverzovať s peknými ženami.

A to najlepšie na záver. Sheldon Cooper. Pravdepodobne najvtipnejšia postavička všetkých súčasných sitkomov, ktorá vlastne ani vôbec nie je vtipná. Úplný puntičkár bez zmyslu pre humor. Rozumie teoretickej aj aplikovanej fyzike. Nerozumie sarkazmu. Vyžaduje od druhých veľkú toleranciu, no sám netoleruje nič, čo sa prieči jeho zásadám. Občas pôsobí ako stroj bez citov. Má mimoriadne nadpriemerné IQ. Zo všetkých postáv práve on najviac vybočuje z "radu bežných ľudí". Dalo by sa povedať, že s bežným človekom nemá Sheldon nič spoločné. Je vynálezca slovíčka "Bazinga", ktoré použije, ak sa pokúša o vtip.

V každej časti sa partia stretáva a rieši určitý problém (alebo viac problémov). Niektoré patria do sveta ľudí, niektoré do sveta fyzikov. Obvykle ide o vzťahy, prelomenie bariér medzi géniami a bežnými ľuďmi, či prekonanie Sheldonových zásad. A ten ich má požehnane. Okrem toho štvorka vedcov miluje komiksy, sci-fi a každú novinku na poli elektroniky, čo vnáša dosť často zábavu na úrovni deti aj medzi dospelú partiu ľudí. Zvlášť sa tomu čuduje Penny, ktorá sa aj napriek maximálnej snahe "nechytá".

“Big bang theory” je kvalitná oddychovka a jeden z najúspešnejších sitkomov súčasnosti. Hlavnou témou sú rozdiely medzi vedcami a okolitým svetom. Síce sú zväčša nepochopení, ale zato sú zakaždým vtipní. Seriál je zameraný na súčasné sociálne problémy mladej generácie, na nadväzovanie a (ne)toleranciu pre niektoré výkyvy v správaní. Všetko je servírované vtipne a s nadhľadom, pod producentskou taktovkou Chucka Lorreho a Billa Pradyho.

Sledovanosť cez 15 miliónov divákov nie je v tomto prípade ničím výnimočným a tak sa seriál stal jedným z hlavných ťahákov televízie a zaznamenal globálny úspech. Škoda, že u nás bol odvysielaný s mizerným (inak sa to nazvať nedá) dabingom a v mizernom vysielacom čase (nehnevajte sa na mňa, ale seriál takého kalibru si pracovné dni okolo pol štvrtej fakt nezaslúži, navyše bez poriadnej propagácie).

“Teória veľkého tresku” mala svoju premiéru v USA na jeseň v roku 2007 a od septembra sa môžu diváci tešiť na 6. sériu mimoriadne populárneho sitkomu.