Poďme do Gothamu
Pondelok, 26 Máj 2014 03:00

Trailer na seriálový prequel k Batmanovi.

DC a Warner Bros. si nedajú povedať a stále šijú svoje komiksové univerzum horúcou ihlou. Jasné, chápem. Potrebujú ho čo najskôr dostať do kín a televízie, aby mohli zarábať nekresťanské peniaze. Pritom ale ešte ani sami poriadne nevedia, čo chcú, čo od neho očakávajú a ako to navzájom poprepájať tak, aby si navzájom jednotlivé projekty neodporovali.

Takže oficiálne prvým projektom z DC „fázy“ bol až minuloročný MUŽ Z OCELE. Pôvodne sa malo ísť na rozširovanie univerza (napriek zvestiam o Justice League) pomaly, ale z Muža z ocele 2 sa najskôr stal v podstate crossover Batman verzus Superman a z toho niečo ako prequel k Justice League (práve sa nakrúca). No a do tohto s prepáčením bordelu (aspoň zatiaľ to tak vyzerá) príde tento rok seriál „Gotham“.

Aby DC/Warner Bros. zarábalo pekné peniaze, ale aby zároveň nešlo svoje univerzum až príliš rýchlo, podarilo sa mu prísť s relatívne šalamúnskym riešením – „Gotham“ síce je samozrejme miesto pôsobnosti Netopierieho muža, ale v skutočnosti pôjde o prequel z dôb, v ktorých ešte bol Bruce Wayne chlapec. Hlavným hrdinom seriálu totiž nebude nikto iný, ako neskôr jeho najsilnejší spojenec – policajný šéf Jim Gordon (v Nolanovej trilógii Gary Oldman). Samozrejme v časoch, keď tento nepodplatiteľný odvážny muž o ambicióznej kariére v skorumpovanom gothamskom policajnom zbore ešte len sníval.

Napriek tomu to stále znie troška chaoticky. Bruce bude len dieťa, ale bude mať podľa všetkého pomerne veľký priestor a to vrátane svojho komorníka Alfréda. Ten vyfasoval tvár britského drsňáka Seana Pertweeho (PSÍ VOJACI, HORIZONT UDALOSTI) a ak berieme do úvahy len filmové spracovania Batmana, bude sa jednať o historicky najmladšieho Alfréda. Už u Nolana sa jednalo o muža s bohatou vojenskou minulosťou, ale vzhľadom na hercov dôchodcovský vek bolo nemiestne, aby sa bielovlasý britský švihák objavoval v akčných scénach. To sa v seriáli zmení; konečne uvidíme, že vo vojne rozhodne nepatril k tým, čo stáli v bezpečnom úzadí.

Ale späť k Bruceovi. Hoci v príbehu budú figurovať aj jeho rodičia, pravdepodobne rýchlo dôjde k ich usmrteniu a Bruce sa ocitne v opatrovníctve Alfréda. Ťažko ale povedať, ako môžu tvorcovia detskú postavu zakomponovať do takto komponovaného seriálu. Podobne, ako u Nolana, aj v seriáli sa budú poznať od Bruceových detských rokov. Gordon pravdepodobne vyšetroval vraždu jeho rodičov a odvtedy si k nemu Bruce vytvoril puto. U Nolana si každopádne Gordon na Waynea príliš nepamätal, seriál to možno zmení, pretože Nolanova séria do univerza po MUŽOVI Z OCELE každopádne oficiálne zapadať nebude.

Zároveň, aby bolo chaosu dostatočné množstvo, sa o slovo prihlásia mnohí neskorší Batmanovi slávni protivníci: Catwoman (Camren Bicondová), Tučniak (Robin Taylor) alebo Hádankár (Cory Michael Smith), no v týchto dobách sú aj oni ešte len na začiatku svojej (temnej) cesty. Teoreticky to znie dobre, ambiciózne a psychologicky zaujímavo, prakticky z toho ale nakoniec môže vyjsť všeličo.