Tretí Muži v čiernom
Piatok, 16 Marec 2012 04:00

Trailer na ďalší diel komediálnej sci-fi série s Willom Smithom a Tommy Lee Jonesom MUŽI V ČIERNOM 3.

Pri premiére dvojky režisér Barry Sonnenfeld (ADDAMSOVA RODINA 1 – 2, VEĽKÉ PROBLÉMY s Timom Allenom, WILD WILD WEST) tvrdil, že trojku nenakrúti, lebo vo vesmíre na ňu nie je dosť peňazí. Hoci sa obe sci-fi komédie z produkcie Stevena Spielberga v rokoch 1997 a 2002 stali celosvetovými trhákmi, treba povedať aj to, že nestáli málo. Kým prvý diel sa ešte ako-tak držal pri zemi a stál „len“ 90 miliónov dolárov (čo ale na rok 1997 nebolo najmenej), druhý zošalel a mal rozpočet 140... pričom paradoxne veľká časť z neho išla na konto hercov a režiséra. Smith zinkasoval 20 miliónov (+ 10% z celosvetových tržieb), Jones tiež dvadsať (plus percentá) a Sonnenfeld to zadarmo tiež nerobil.

Nečudo, že sa štúdiu do trojky napriek úspechu oboch dielov nechcelo – obrovské honoráre pripomínali skôr vydieranie, než normálny plat za normálnu prácu hercov a režiséra. A pre Sonnenfelda, Smitha a Jonesa sa nejednalo až o také srdcové záležitosti, aby do trojky išli za malé peniaze.

10 rokov po dvojke nakoniec ale štúdio zohnalo peniaze a najalo starú partiu (Spielberga, Sonnenfelda, Smitha a Jonesa). Tá však predsa len prejde miernou inováciou, keďže agent K (Jones) v nej má umrieť. Jeho parťák J (Smith) to ale nenechá tak a vráti sa v čase a priestore, aby svojho suchého kolegu zachránil. Dostane sa do retro 60-tych rokov 20. storočia (z čoho si bude film strieľať napr. prítomnosťou Andyho Warhola), keď má kolega K tvár herca Josha Brolina (s Jonesom síce hral v trileri TÁTO KRAJINA NIE JE PRE STARÝCH, no nemali žiadnu spoločnú scénu).

Ťažko povedať (scenár sa prepisoval počas nakrúcania), či sa v súčasnosti bude odohrávať len menšia časť filmu (Tommy Lee Jones by tým pádom mohol mať len cameo a šepká sa, že ak by séria pokračovala, tak už bez neho, no jeho postava by zostala a hral by ju Brolin) a väčšia v minulosti alebo väčšia v súčasnosti a menšia v minulosti alebo pol na pol.

Naopak, nevráti sa šmelinár, ktorému ak odstrelíte hlavu, hneď mu narastie nová. Hral to Tony Shalhoub, ktorý sa medzičasom preslávil ako televízny Monk a zrejme pokladá za dehonestujúce vrátiť sa do bláznivého sveta mužov v čiernom ako podporná komická triková postavička.

Okrem už spomenutých tvárí uvidíme viacero cameo (napr. Lady Gaga) a Emmu Thompsonovú (ROZUM A CIT, SOM LEGENDA) v úlohe novej šéfky. Herečka na poste strieda Ripa Torna z prvých dvoch dielov, ktorý sa medzitým preslávil tým, že údajne s pančuchou na hlave prepadol večierku. Otázny je aj výskyt „Červov“.