Čo sa už vie o pokračovaní Zrodenia Planéty opíc
Piatok, 22 Marec 2013 04:00

Koľko rokov po prvej časti sa bude odohrávať druhá? Zahrá si v nej znova James Franco? A čo má nové Cézar?

Séria PLANÉTA OPÍC to mala ťažké. Po kultovej prvej časti z roku 1968 prišla strašná dvojka, strašná trojka a strašná štvorka a čo do katastrofy úspešne nedorazila strašná päťka, to za ňu vykonal strašný televízny seriál, ktorý ste mohli vidieť rafinovane zamaskovaný vo forme niekoľkých do celovečernej minutáže krvavo zlepených strašných filmov typu ZRADA A CHAMTIVOSŤ NA PLANÉTE OPÍC alebo POZNANIE NA PLANÉTE OPÍC. V roku 2001 sériu pre istotu zmlátil ospalý Tim Burton v malátnom remakeu/reštarte, ktorý sa stal hitom, ale ku kvalite mal ďaleko. Od ZRODENIA PLANÉTY OPÍC nikto nič nečakal, nakoniec sa ale prekvapivo spoľahla skôr na psychológiu (opíc i ľudí) a bol z toho na Oscara za triky nominovaný hit, ktorý na mnohé veci neodpovedal, aby divákov navnadil na pokračovanie. Čo o ňom už vieme?

1) Nakrúcať by sa malo začať už túto jar, aby premiéra mohla byť budúci rok.

2) I vinou veľkému časového stresu (kvôli ktorému teoreticky nie je pravdepodobné, že bude dosť času na napísanie kvalitného scenára a vytvorenie kvalitných efektov) od dvojky odstúpil režisér jednotky Ruper Wyatt a nahradil ho Matt Reeves (CLOVERFIELD).

3) Od projektu podľa všetkého odstúpi i herec James Franco (*1978) ako vedec Will Rodman, ktorého priateľstvo s Cézarom mohlo výrazne zmeniť dej dvojky. Nakoniec k tomu nedôjde, pretože ak aj Franco v dvojke bude, nepôjde o hlavnú rolu, ale skôr o cameo, prípadne možno dokonca flashback. Ak vôbec. Herec svoju neúčasť vysvetlil predovšetkým odchodom režiséra Wyatta.

4) Zaujímavé je, že Franco robil problémy už pri nakrúcaní jednotky. Paradoxne sa mu vtedy nepáčila práve... režisérova práca! Projekt pokladal za nešťastný a dopredu odsúdený na neúspech, keďže mal pocit, že režisér nevie čo robí. Napr. boli problémy už s obsadzovaním hercov (pôvodne mal Francovho zlého šéfa hrať Don Cheadle, nakoniec z toho bol David Oyelowo) a pomerne výrazne sa priamo počas nakrúcania menil dej. Pôvodne vznikol záver, v ktorom Franco zomrel. Nakoniec ale bol nakrútený alternatívny koniec, v ktorom prežil. Paradoxne hlavne preto, aby sa v prípade úspechu filmu objavil v dvojke...

5) Hlavnú mužskú ľudskú rolu by tentokrát mal obsadiť neveľmi známy austrálsky herec Jason Clarke, ktorého môžete poznať zo snímok VEREJNÍ NEPRIATELIA (r. Michael Mann), TEXASKÝ KAT alebo 30 MINÚT PO POLNOCI. Tento rok je Jason in - v hre bude mať tiež veľký film po boku Leonarda DiCapria a prepad Bieleho domu.

6) Dej by sa mal odohrávať 15 rokov po jednotke. Film ľudstvo zastihne na pokraji vyhynutia. Môže za to tajomný vírus, ktorý sa zdanlivo nedôležito mihol v prvej časti, no dostal taký malý priestor, že si ho mnohí diváci nevšimli. Zrejme ale tvorcovia už vtedy mali naplánované jeho zužitkovanie v prípadnej dvojke. Práve on sa postará o položenie ľudskej civilizácie na kolená, vďaka čomu planétu začnú pomaly ale iste ovládať inteligentné opice.

7) Dej by mal sledovať dve prelínajúce sa linky. Prvá: Cézar vládnutie opíc nemá jednoduché a musí neustále bojovať o rešpekt z nich strany (dá sa predpokladať, že viaceré postavy nebudú zdieľať jeho relatívne pacifistické zmýšľanie). Druhá: skupinka vedcov v ruinách mesta horúčkovito hľadá protilátku na vírus.

8) Na rozdiel od Franca sa do „počítačovej“ úlohy Cézara určite vráti Andy Serkis.

9) Pracovný názov: DAWN OF THE PLANET OF THE APES.

10) Dej by mal byť opäť umiestnený do San Francisca.

11) Rysuje sa definitívny kasting: okrem Clarkea vo filme podľa všetkého uvidíme Garyho Oldmana (LEON) a Keri Russellovú („Felicity“, ÚDOLIE TIEŇOV, „MISSION: IMPOSSIBLE III).

12) Na scenári pracujú: Scott Z. Burns (BOURNOVO ULTIMÁTUM, NÁKAZA), Mark Bomback (SMRTONOSNÁ PASCA 4.0, remake TOTAL RECALL) a autori ZRODENIA PLANÉTY OPÍC Rick Jaffa a Amanda Silverová (obaja napísali ešte napr. RELIC a momentálne údajne dokončujú JURSKÝ PARK 4).