Karanténa 2
Satanské horory 666
Streda, 06 Apríl 2011 05:32

Trailer na pokračovanie hororu KARANTÉNA.

Pamätáte sa na zombícko-satanský americký „dokument-horor“ KARANTÉNA z roku 2008 s Jennifer Carpenterovou v úlohe reportérky, ktorá absolvuje požiarnicky výjazd do činžiaku, zamorenom krvilačným Zlom? Mám pocit, že nikomu, kto videl hispánsku predlohu [REC] sa už z princípu nemohla páčiť, lebo sa jednalo o kópiu, nie o remake.

Mnohým divákom (neznalým španielskej predlohy?) sa ale film MUSEL páčiť, pretože zarobil pekné peniaze. Nestál veľa, takže i menšia tržba mohla byť chápaná ako úspech. Tak či tak, máme tu pokračovanie (príde ešte pred tretím a štvrtým [REC]).

Je to ale skôr pokračovanie-nepokračovanie. Kým KARANTÉNA bola presnou kópiou filmu [REC], KARANTÉNA 2 (resp. QUARANTINE 2: TERMINAL) bude iná, ako [REC] 2. Nebude nadväzovať na predchádzajúce udalosti, do inkriminovaného činžiaku rozhodne žiadne vojenské komando nevnikne a nezačne likvidovať „zamorené prostredie“. Dej bude o niečom úplne inom, takže paradoxne kým prvá KARANTÉNA totálne kopírovala prvý [REC], druhá KARANTÉNA druhý [REC] nebude kopírovať vôbec.

Dej sa bude i tentokrát odohrávať v uzavretom prostredí, ako už naznačuje názov, na letiskovom termináli. Tu nanovo prepukne z predchádzajúcich filmov dobre známa „nákaza“, meniaca infikovaného jedinca na smrteľne nebezpečné, zdanlivo nerozmýšľajúce monštrum, šíriace šialenú nákazu ďalej, ďalej, ďalej. Nakoľko to má šancu byť dobrým filmom ťažko povedať, ani prvý [REC] nemal oscarový scenár, mal ale Španielov a to, čo z ich krajiny v posledných minimálne desiatich rokoch lezie za horory, zachraňuje tento napríklad v Amerike dehonestovaný žáner zaujímavou prácou s postavami a atmosférou.

Režíruje debutujúci John Pogue, ktorý doteraz písal také strašné scenáre (ŠERIFOVIA, ROLLERBALL, LOĎ DUCHOV).