Vzťahy Jacka Nicholsona
Romantika
Piatok, 29 Október 2010 17:07

Trailer na romantickú melodrámu How Do You Know.

Trailery nie sú len dobrá vec. Trailery sú aj zlá vec. Asi každý by pri väčšom menšom zamyslení vedel povedať aspoň jeden príklad, ktorý bol trailer dobrý a film v kine nie. Mám ale vtieravý pocit, že tentokrát nás čaká opak. Pri zbežnom nahliadnutí za kameru si poviete „wow!“. Predsa len, mená ako Owen Wilson, Paul Rudd či Jack Nicholson... Potom si ale pozriete nemastný neslaný trailer a poviete si, že toto vidieť nemusíte. Jeden fakt však stále zostáva. James L. Brooks.

Brooks je sympatický kultový americký scenárista, producent a režisér, ktorý viac či menej pomáhal zakladať také televízne klasiky, ako sú „Taxi“ s Andym Kaufmanom, „Priatelia“ alebo „Simpsonovci“. Ako režisér dostal Oscara v roku 1984 za Cenu za nežnosť s Jackom Nicholsonom. S tým sa následne stretol ešte vo výbornej romantickej komédii Tak dobre ako sa len dá. Brooks má na konte ako producent tiež hity s Tomami Hanksom (Veľký) a Cruiseom (Jerry Maguire). Skrátka, hoci jeho meno nemá medzi masami taký cveng, ako Spielbergovo, filmoví fanúšikovia si spravidla jeho robotu vážia aj v prípade, ako je ten môj, teda „Priatelia fajn, ale ešte som sa z nich nepocikal“.

Ako režisér dal o sebe zatiaľ posledný raz vedieť vo svojom len piatom celovečernom filme, príjemnom ale nudnom kúsku s Adamom Sandlerom Španglicky ľahko a rýchlo (2004).

Zatiaľ ťažko povedať, čo vykĺzne z How Do You Know, trailer vyzerá dosť hrozne a zdá sa, akoby sa Nicholson vo veku 73 rokov (prehnane?) krotil (alebo len starne a postupne „odchádza“ a bledne?). Ale množstvo rôznych vzťahov (dievča a jej láska, dievča a jej bývalá láska, otec a syn, momentálna láska verzus stará láska) je presne ten typ látky, aká Brooksovi sedí. Navyše si k nej aj napísal scenár. Tri silné mužské osobnosti (Wilson sa pomaly ale iste po nevydarenej samovražde opäť dostáva pred kamery) doplní Reese Witherspoonová (Pravá blondínka 1 – 2, Oscar Walk the Line).