Fotogaléria Cinematik 2009
Filmové festivaly a Ceny
Pondelok, 21 September 2009 07:17

4. ročník Cinematiku. Piešťany, čokoládová zmrzlina, pivo, víno, pizza, artičoky (alebo čo bolo to slané), nadržaná Dita, močenie v parku, cesnakové langoše a veľa filmov.

V období desiateho až 15. septembra 2009, sa v kúpeľnom meste Piešťany uskutočnil ďalší ročník medzinárodného filmového festivalu Cinematik. Organizátori pripravili sprievodné akcie (koncerty, výstavy), ale v prvom rade premietli viac ako 120 krátkometrážnych, stredometrážnych a celovečerných filmov.

Od sci-fi (District 9) po fantasy poviedkovú mozaiku (Tokio!). Od oscarového favorita (Milionár z chatrče) po oddychové komerčné látky (tarantinovka Nehanební bastardi, raimiovka Stiahni ma do pekla). Od slávnych amerických režisérov (Sam Mendes - Núdzový východ) cez slávnych japonských režisérov (Hayao Miyazaki – fantastická Cesta do fantázie) až po slávnych ruských režisérov (Nikita Michalkov – 12). Na svoje si prišli milovníci rozbiehajúcej sa slovenskej kinematografie (napr. Pokoj v duši, Osadné, Tango s komármi či Bratislavafilm) i fanúšikovia americkej kvázi underground vlny (slabý Paranoid Park Gusa Van Santa). Sekcia „Za hranicou kultu“ sa tento rok niesla v znamení kvílenia vlkolakov; pri tejto príležitosti boli hororovým fanúšikom premietnuté napríklad kuriózne novozélandské Čierne ovce alebo kanadská tínedžerská trilógia Moja sestra vlkolak.

V Piešťanoch relatívne nie je kde zablúdiť, o to viac, ak sa dostanete do blízkosti kina Dom umenia. Ďalšie kino, Fontána, sa totiž nachádza v tesnej blízkosti ďalšieho kina, v ktorom sa snímky premietajú (stačí prejsť parkom). Podobne ako predchádzajúci ročník, ktorí sme absolvovali, i tento sa niesol v znamení mierne pochmúrneho počasia, ktoré sa k Cinematiku podľa mňa hodí a dúfam, že v tejto prírodnej tradícii budú usporiadatelia pokračovať i v ďalších ročníkoch.