Paranormálny Černobyľ
Streda, 09 Máj 2012 04:00

Trailer na horor z produkcie Orena Peliho (režiséra PARANORMAL ACTIVITY) o ľuďoch, ktorých v Černobyle strašia duchovia nukleárnej minulosti.

Oren je nový hororový zázrak. Ťažko povedať, dokedy mu to vydrží – Eli Roth či Alexandre Aja sa zadýchali veľmi rýchlo a dnes sú obaja polozabudnutí CHERNOBYL DIARIES.

Peli v roku 2007 z ničoho vytvoril trhák – ducharinu PARANORMAL ACTIVITY. Následne sa ale prekvapivo utiahol do úzadia a vrhol sa „len“ na písanie námetov, scenárov a produkciu. Našťastie, stále hororov. Produkoval druhé a tretie PARANORMAL ACTIVITY (a produkuje aj štvorku, ktorá príde do kín tento rok), produkoval Jamesovi Wanovi INSIDIOUS, Robovi Zombiemu (stále nedokončenú) bosoráčtinu THE LORDS OF SALEM a so Steven Spielbergom tajomný amazonský seriál „The River“.

Ako o režisérovi by sme o ňom mali počuť v súvislosti s tajomným sci-fi hororom AREA 51 (o americkej vojenskej základni, preslávenej údajnými kontaktmi s mimozemskou civilizáciou). Ten je však natoľko tajomný, že sa nevie ani to, či sa nakrúca alebo nie.

Isté je, že onedlho (aj v slovenských kinách, pravdepodobne pod názvom ČERNOBYĽSKÉ DENNÍKY) z Orenovej stajne vycvála jeho nový producentský prírastok – temný horor CHERNOBYL DIARIES. Bude pojednávať o americko-ruskej skupinke, odhaľujúcej fascinujúcu pochmúrnosť Černobyľu, teda ruín bývalej ukrajinskej atómovej elektrárne, v ktorej v roku 1986 došlo k šokujúcej gigantickej jadrovej nehode, ktorá územie doslova vyľudnila a zamorila rádioaktivitou. Okolitá príroda je dodnes brutálne kontaminovaná a odhaduje sa, že nebude znova obývateľná v podstate nikdy (dodnes tam preto nikto nebýva). Ideálne miesto pre horor. Černobyľská tragédia mimochodom len nedávno, koncom apríla 2012, oslávila 26. výročie.

Režíruje debutant Bradley Parker (doteraz robil len filmové triky, napr. pre KLUB BITKÁROV) a na scenári okrem Peliho pracovali aj Shane a Carey Van Dykeovci (TITANIC II...), ktorí sa v minulosti preslávili tým, že urobili lacnú kópiu jeho vlastnej snímky pod rafinovaným názvom PARANORMAL ENTITY.