Bude Jeepers Creepers 3?
Štvrtok, 23 Február 2012 04:00

Uvidíme niekedy (už takmer 10 rokov sľubovaný) horor JEEPERS CREEPERS 3?

Text obsahuje spoliery k prvým dvom dielom série.

Režisér a scenárista Victor Salva v rokoch 2001 a 2003 nakrútil nízkorozpočtové horory JEEPERS CREEPERS a JEEPERS CREEPERS 2. Oba mu produkoval tvorca APOKALYPSY a KRSTNÝCH OTCOV Francis Ford Coppola (jeho syn Roman Coppola Salvaovi pre zmenu produkoval jeho celovečerný debut, klaunovský horor CLOWNHOUSE z roku 1989).

Kým prvý diel sa stal i vzhľadom na malý rozpočet relatívnym hitom a filmová kritika a hororoví fanúšikovia boli pomerne spokojní, druhý diel bol „klasickým“ tupým slasherom ako z 80-tych rokov 20. storočia. Napriek tomu Salva (ktorý odvtedy nakrútil len športovú drámu PEACEFUL WARRIOR a nedávno dokončil triler ROSEWOOD LANE s Rayom Wiseom z JEEPERS CREEPERS 2 a s Rose McGowanovou) pri každej príležitosti hovorí, že by rád nakrútil tretí diel.

Je prekvapujúce, že mu niekto umožnil nakrútiť už prvé dva, pretože v minulosti bol odsúdený za sexuálny delikt (údajne na nakrúcaní CLOWNHOUSE sexuálne zneužil minimálne jedného detského herca mužského pohlavia).

V titulnej úlohe oboch dielov účinkuje tajomná humanoidná príšera, tzv. „Creeper“. Dokáže lietať a počas 23. dní unáša a žerie ľudí. Na 24. deň ale zaspí na celých nasledujúcich 23 rokov. Na 24. rok sa však zobúdza a najbližších 23 dní znova požiera ľudí. A tak ďalej a tak ďalej.

Na konci prvej časti zabil ústredného hrdinu (Justina Longa), no na konci druhej bol chytený drsným farmárom (Wise). Dej dvojky sa odohrával behom rovnakých dvadsiatich troch dní, ako dej jednotky. Presnejšie povedané, druhý diel sa odohrávala 4 dni po prvom resp. prológ s uneseným synom 3 dni a nasledujúci „autobus“ štyri dni. Ešte presnejšie, odohrával sa počas dvadsiateho tretieho dňa, čiže necelých 24 hodín predtým, než Creeper znova zmizne.

No a v matematike, ktorá kľaje do očí aj štvorkárom, je základný problém potenciálnej trojky. Ak mám obludu, ktorá 23 rokov spí, dej trojky sa tým pádom musí odohrávať v budúcnosti. Ak sa dej prvej a druhej časti odohrával povedzme (pokiaľ viem, oficiálne vo filmoch nezaznel presný rok, v ktorom sa dej odohráva) v roku 2001, dej trojky by logicky musel byť umiestnený do roku 2024 (ak by v ňom mal byť Creeper, čo by na film zo série JEEPERS CREEPERS bolo fajn).

Tým pádom by sa jednalo relatívne o sci-fi... a JASON X (obluda, vraždiaca v budúcnosti) bohato stačil na zvyšok života. Pritom, mnohí menej pozorní diváci to nevedia, ale sci-fi bol už záver dvojky; už ON sa totiž v skutočnosti odohrával 23 rokov od konca dvojky. Zostarnutý farmár stále žije a s harpúnou v dohľadných dňoch očakáva Creeperovo prebudenie. Jeho zvyšky mal celých 23 rokov priklincované v stodole a zopár metrov od nich harpúnu. Síce ťažko povedať, na čo presne (v dvojke je niekoľko ráz jasne ukázané, že Creepera nemožno zabiť ani odtrhnutím hlavy, nieto ešte harpúnou), ale bol to pôsobivý koniec.

Salva súhlasí, že dej by sa naozaj odohrával v budúcnosti, teda 23 rokov po prvých dvoch dieloch. Creeper by sa prebudil v stodole a odletel by vraždiť nových tínedžerov. Do hry by okrem starého farmára (prípadne jeho syna, ktorý mu pomáhal už v dvojke) mala podľa Salvu zasiahnuť aj už dávno dospelá Trish Jennerová, sestra Justina Longa z prvej časti. Tá, na rozdiel od svojho brata, prežila (no v dvojke už nevystupovala) a v trojke by mala mať vlastné dieťa. Údajne by sa mohlo jednať o syna. Jej mŕtvy brat by sa, s tvárou nezostarnutého Longa, mohol v trojke objaviť v sne, nočnej more alebo „vízii“, ako to urobil už v dvojke.

Sequel by zároveň musel rátať s informáciou, že o existencii Creepera sa v závere prvej epizódy dozvedelo celé osadenstvo policajnej stanice a ak už o niečom takom rozpráva skupina policajtov, má to väčšiu váhu, než ak o tom hovoria tínedžeri. Navyše, v dvojke bolo objavenie jeho brlohu (so stovkami ľudských tiel) pranierované v médiách, takže o šokujúcich udalosti by logicky mala vedieť celá Amerika.

V hre je však aj prequel. Jediný problém by bol v absencii prekvapení: každému divákovi by bolo jasné, že ak obluda žila okolo roku 2001, je jasné, že hrdinovia, ktorí by proti nej bojovali v prequele (teda povedzme okolo roku 1978), by na konci museli zomrieť (keďže obluda bude v budúcnosti naďalej veselo zabíjať a nikto ju nebude prenasledovať, ani vedieť o jej existencii - okrem veštkyne). Už prequel k TEXASKÉMU MASAKRU MOTOROVOU PÍLOU dokázal, že dozvedieť sa odpovede na niektoré dovtedy utajované otázky nemusí byť úplne od veci a v tomto Salva má čo dobehnúť, keďže o Creeperovej minulosti neprezradil skoro nič.

Aby plány na sequel a prequel neboli málo, ešte v roku 2008 vyrukoval Salva s nečakaným nápadom: nebude to sequel ani prequel. Bude to sequel aj prequel. Dej trojky by mal byť tradičným voľným pokračovaním, ale prológ by sa mal odohrávať na Divokom Západe (Creeper svoj klobúk zrejme nenosí len tak). Salva však na tému trojky natáral už množstvo vecí a asi nie je ani reálne, aby ich všetky zhmotnil. V roku 2008 napríklad rozprával o tom, že trojka by vôbec nemala byť posledná a mala by sa nakrútiť na jeden záťah spolu so štvorkou... a teraz sa v tom vyznajte.

Hoci od premiéry dvojky ubehlo už 9 rokov, Salva to nevzdáva a len čo má príležitosť, nadšene na tému potenciálnej trojky rozpráva. Má pracovný názov („Jeepers Creepers 3: Cathedral“), rok plánovanej premiéry (ktorá mu takmer určite nevyjde: 2013) i ambiciózne sny do budúcnosti (tretí diel by síce mal byť záverečný, ale po ňom by mal byť seriál). No to je zatiaľ všetko.