Hororový Coppola
Utorok, 31 Január 2012 04:00

Trailer na horor TWIXT s Valom Kilmerom od režiséra trilógie KRSTNÝ OTEC.

Nehovorím to nahlas. Lebo to znie smiešne. Ale Puzova kniha „Krstný otec“ je jedna z najdôležitejších kníh, aké by mal muž prečítať. Biblia je oproti nej nič.

Filmové spracovanie z roku 1972 je v podstate to isté, len vo filmovej podobe. Aby toho nebolo málo, režisér Francis Ford Coppola (DEMENTIA 13) k nemu pridal dve fenomenálne pokračovania (za dvojku dostal režisérskeho Oscara). Už tak by bol velikánom americkej kinematografie. Ale on ešte pridal APOKALYPSU a DRACULU s Garym Oldmanom.

Hoci neskôr už latku nepreskočil (miestami ju vyložene podliezal – JACK s Robinom Williamsom, nekonečne prestrihávaný sci-fi horor SUPERNOVA), občas o sebe dal pozitívne vedieť (osobne mám veľmi rád jeho ČARODEJNÍKA s Mattom Damonom).

Faktom ale je, že tento rok bude mať 73 rokov a jeho priezvisko dnes reprezentujú už skôr jeho rozvetvení rodinní príbuzní. Od kedysi populárneho Nicolasa Cagea po režisérku Sofiu Coppolaovú, jednu z najzaujímavejších režisérok súčasnosti (STRATENÉ V PREKLADE). Sám Coppola občas stále niečo nakrúti, ale v našich končinách to len po lúke prebehne tak rýchlo, že na to nestihnete ani zamieriť. Nieto aby ste to odstrelili. TETRO (2009) s kontroverzným Vincentom Gallom sa ledva dostalo aspoň do českých kín, YOUTH WITHOUT YOUTH (2007) s Timom Rothom ani to...

Zato ako producent Coppola nezaháľa: mal na starosti nielen Sofiine skvelé filmy, Burtonovu OSPALÚ DIERU či životopis BAVME SA O SEXE s Liamom Neesonom, ale i (nevydarenú) TV mini-sériu o BIELEJ VEĽRYBE s Patrickom Stewartom a horory JEEPERS CREEPERS 1 – 2.

Najnovšie sa hlási o slovo zasa ako režisér. Ani nie 10-miliónový TWIXT bude mysteriózny hororový triler s Valom Kilmerom v hlavnej úlohe. Nikto z nás nemladne, ale i tak je bizarné vidieť dobre živenú (alebo len alkoholom dlhé desaťročia napájanú?) 53-ročnú tvár kedysi fyzicky atraktívnej šviháckej hviezdy z hitov BÚRLIVÉ SRDCE, DOORS alebo BATMAN NAVŽDY. Ťažko povedať, do ktorej časti hercovej filmografie sa TWIXT zaradí; či do „zlej“ alebo „dobrej“. Kilmer tieto úrovne totiž strieda ako ponožky (WILLOW, HORLIVOSŤ, LOVCI LEVOV, ČERVENÁ PLANÉTA, ALEXANDER VEĽKÝ, KISS KISS BANG BANG).

Val v príbehu (ktorý pôsobí ako z pera Stephena Kinga alebo aspoň Johna Carpentera, no v skutočnosti ho napísal Coppola, ktorý sa následne, okrem réžie, postaral aj o produkciu) stvárni spisovateľa, ktorý v rámci turné, na ktorom propaguje svoj nový román, navštívi záhadné mestečko, v ktorom sa nedávno odohrala vražda dievčatka. Trailer toho o obsahu veľa nepovie, no celé to vyzerá tajomne, mysteriózne, komorne, čudne a nezávisle.

V podporných rolách Bruce Dern (MARNIE, KONE SA TAKTIEŽ STRIEĽAJÚ), Ben Chaplin (TENKÁ ČERVENÁ ČIARA, JA A MOJA PRÍŠERA), Elle Fanningová (DVERE V PODLAHE, SUPER 8) a David Paymer (PRAVIDLÁ BOJA, V DOBREJ SPOLOČNOSTI).