Hory zaliate krvou [6O %]
Pondelok, 21 Február 2011 06:41

Recenzia na tvrdý horor HORY ZALIATE KRVOU.

V osemdesiatych rokoch 20. storočia nakrútil brakový majster Concannon v hlbokých amerických lesoch kontroverzný horor HORY ZALIATE KRVOU (THE HILLS RUN RED).

Bol taký kontroverzný, že sa po snímke navždy zľahla zem. Ak budete mať fakt obrovské šťastie, môžete stretnúť človeka, ktorý pozná človeka, ktorého stará mama z piateho kolena mala sesternicu a jej svokor ten film VRAJ videl. Ak nie, narazíte „oficiálnymi cestami“ len na drastický dobový trailer a zopár fotiek z nakrúcania.

Mladý zapálený filmový fanúšik a amatérsky režisér však vypátra blonďavú dcéru onoho režiséra. Ten je mimochodom pravdepodobne dávno mŕtvy: zľahla sa po ňom zem rovnako, ako po jedinej kópii jeho hororu. Snímka ÚDAJNE každého, kto ju VRAJ videl, šokovala brutálnymi vraždami hercov, po ktorých sa následne tiež zľahla zem, čo samozrejme fanúšikov vedie k názoru, že to možno len tak nejaký horor nebol, ale že sa jednalo o SKUTOČNÉ vraždy. Tými boli známi aj KANIBALI Ruggera Deodata, ale Deodato nakoniec pred súd hercov priviedol, takže bolo jasné, že to bolo len „akože“.

V prípade THE HILLS RUN RED sa ale nič také nestalo – hercov naozaj nikto odvtedy nevidel.

Keď mladík nájde režisérovu dcéru, z ktorej vyrástla luxusná striptérka/prostitútka, nahovorí ju (+ kamaráta, ktorý mu za chrbtom obrába priateľku + danú priateľku) vybrať sa do inkriminovaných lesov a nakrútiť dokument o celej strašidelnej udalosti. Síce sú poučení tragickými skúsenosťami z amerických vyvražďovačiek a výborne vybavení na výlet do divočiny (zbraň, mobil, kamera). Ale...

Ak ste z obsahu zmätení a utekáte listovať starými časopismi o filmoch alebo sa pripojiť na internet, dúfajúc, že tam narazíte na starý horor THE HILLS RUN RED, je to zbytočné.

Žiadny taký film neexistuje.

Všetko je to výmysel tvorcov v čele s produkčnou firmou Dark Castle Entertainment, zastupovanou napríklad Joelom Silverom.

Joel si s kamarátom Robertom Zemeckisom „robí radosť“ od roku 1999, kedy Dark Castle (pomenovaná po slávnom mŕtvom hororovom režisérovi a producentovi) vyrába jeden „skazený a totálne brakový“ horor za druhým. Začalo to DOMOM HRÔZY (1999) s Geoffreym Rushom a pokračovalo (ak nerátame zbytočné video pokračovania – NÁVRAT DO DOMU HRÔZY) ďalšími kvalitnými ale finančne dostupnými hercami, ako sú Tony Shalhoub (13 DUCHOV), Gabriel Byrne (LOĎ DUCHOV) alebo Hilary Swanková (DIABLOVA ŽATVA).

V posledných rokoch Dark Castle opúšťa model „vyloženého hororového béčka“ a snaží sa ponúkať ambicióznejšie látky, ktoré nie sú pre deti, ale nejedná sa ani o „klasické“ horory. Prepadák Guya Ritchieho ROCKNROLLA s menšou rolou Karla Rodena... ten si následne zahral v trileri SIROTA... či snežný triler s Kate Beckinsaleovou BIELA SMRŤ.

HORY ZALIATE KRVOU nič také - sú veľkým malým návratom k braku. Je to odporné, je to nechutné, je to zvrátené a rozhodne je to úchylné a hororové. Pripomínalo mi to najlepšie filmy Roba Zombieho, atmosféra bola miestami ako zo ZÁHADY BLAIR WITCH, vraždiace scény nechutné a desivé zároveň a ak ste hororovými filmovými fanúšikmi, už z princípu sa vám bude film o hororových filmoch páčiť.

Ústredný zlosyn - monštruózny Babyface - je skvelé monštrum, ktoré by sa v inej dobe mohlo pokojne stať tým, čím boli Jason, Fred a Michael v 80. a sčasti aj v 90. rokoch 20. storočia. Jeho maska je desivá a to, čo má pod ňou, ešte desivejšie. Tvorcovia sa nebráni ani sexu a pri jednej postave sa dočkáme nečakaného zvratu, ktorý som nečakal napriek tomu, že som čakal všeličo. Dokonca ma to bavilo tak (na čom mala zásluhu aj rozumná minutáž), až som chvíľu uvažoval, že dám až 80%. Zbabelo a úboho musím dodať, že ak by sa jednalo o viac „underground“ záležitosť (= nerobil by na nej jeden z najslávnejších hollywoodskych producentov), dal by som na 90% 80%.

The Hills Run Red, USA 2009, cca 81 minút

Réžia: Dave Parker. Scenár: John Carchietta, John Dombrow, David J. Schow. Kamera: Ilan Rosenberg. Hudba: Frederik Wiedmann. Strih: Harold Parker. Hrajú: Sophie Monková, Janet Montgomeryová, Tad Hilgenbrink, William Sadler, Alex Wyndham a ďalší