Costner a Faunov labyrint
Utorok, 27 Apríl 2010 06:07

Preview na psychologický horor The New Daughter s Kevinom Costnerom.

Kevin Costner (Záchranári) a horor je podozrivá kombinácia (Na krídlach vážky), ale poručíkm Dumbar to skúša ďalej. Bohužiaľ, hviezda Osobného strážcu zhasína tak prudko, že dnes je rád, ak si ho v marci 2010 pozvali Bratislavčania na koncert jeho country kapely. Ja osobne ho mám rád. Adekvátne arogantný narcis stále JE profesionál, no proste mu to už na filmovom plátne nevychádza tak, ako kedysi (preboha, veď ak nerátame relatívne dobre prijatú Krajinu strelcov z roku 2003, jeho posledným kriticky a komerčne úspešným projektom bol Osobný strážca z roku 1992!!! Odvtedy už len prepadáky Vodný svet, 3000 míľ na úteku, Strom snov, Zelený svet, Posol budúcnosti, Správa vo fľaši, Klebetí sa..., Hra snov). Takže v súvislosti s The New Daughter by som sa vôbec nečudoval, keby štúdio nerobilo reklamu na základe jeho prítomnosti, ale na základe prítomnosti hereckej predstaviteľky jeho dcéry, ktorú nehrá nikto menší, ako skvelá Španielka Ivana Baqueroová (*1994) alias Ofélia z majstrovského Faunovho labyrintu, ktorým nám Guillermo del Toro pred štyrmi rokmi roztrhol srdcia a dodnes krvácajú.

The New Daughter veľkú nádej nevzbudzuje. Trailer naznačuje skôr „klasickú“ stávku na žánrovú istotu (vyzerá to na kombináciu strašidelného domu so strašidelným dieťaťom), ktorá uspokojí len fanúšikov hororov a starnúcich fanúšikov starnúceho Kevina Costnera (*1955). Zdá sa však, a to už zaváňa malérom, že samo štúdio svojmu filmu neverí: prvá klapka padla v roku 2007 (!) a následne sa o snímke TAKMER NIČ nehovorilo (!!). Štúdio vypustilo maximálne zopár nič nehovoriacich fotiek (...). Až koncom marca 2010 (!!!) sa konečne objavil vôbec aspoň trailer - no s informáciou, že producenti tento film pokladajú za natoľko stratenú záležitosť, že ju pravdepodobne umiestnia rovno na DVD (v Amerike bol film vhodený do smiešnych ani nie štyridsiatich kín!!!!).

Poviedku Johna Connollyho do filmovej podoby predviedol Luis Berdejo, scenárista španielskeho REC-u.

Nemá to s tým nič spoločné, ale mám kurióznu otázku „na pripomenutie“: tiež si spomínate, ako Kevin v 90. rokoch seriózne hovoril o Osobnom strážcovi 2? Nemal v ňom však už hrať s tou dnes drogovo a alkoholovo a asi aj všelijako inak závislou speváčkou, ale s... princeznou Dianou. Potom ale zomrela a plány sa zrútili ako domček z...