Zatiaľ nerealizované filmové kingovky
Piatok, 11 December 2009 12:18

Stephen King je plodný spisovateľ a minimálne 90% (ale nerátal som to) z jeho tvorby (od poviedok cez ságy po novely a romány) bolo sfilmovaných. Raz tak, raz onak. V posledných rokoch sme od neho...

...(píšem síce „od neho“, ale spravidla jeho účasť končí len pri autorovi predlohy – na filmových adaptáciách svojich kníh sa nepodieľa ani ako scenárista a ani ako producent a jeho režisérska kariéra vďakabohu začala a skončila Vzburou strojov) videli viacero atmosférických filmov (Hmla, Izba 1408).

Čo „filmové“ na nás šesťdesiatdvaročný „kráľ hororu“ chystá?

O tom tento článok nebude, lebo by to bolo nepresné. Veľa dole spomenutých filmov sa „chystá“ už X rokov – a stále nič. Nejedná sa teda o prehľad filmov, ktoré sa chystajú, ale o (určite nie úplný) zoznam filmov, o ktorých sa roky hovorí, že sa chystajú.

MOBIL

Veľmi zlá kniha, v ktorej lietajú zombíci po tom, čo prijali mobilný hovor. Nehorázne mizerne napísaná kravina pôsobí dojmom, že si niekto robí srandu zo Stephena Kinga (a navyše sa mu to vôbec nedarí). Filmoví producenti si však myslia niečo iné a od filmového spracovania čakajú nemalé peniaze. Ostatne, meno King je komerčne potentné a navyše zombíčiny stále letia (Zombieland). O projekt od začiatku prejavuje záujem kvázi kontroverzný zajačik Eli Roth (Smrtonosný výlet, Hostel 1 – 2), ale našťastie zatiaľ zostáva pri hovorení a ak to takýmto slimačím plazením pôjde ďalej, pri hovorení aj zostane... ale je zrejme naivné predpokladať, že táto kniha nebude sfilmovaná NIKDY (momentálne je Mobil vedený ako televízny film).

VRECE KOSTÍ

Hoci tento tlstý román pochádza z Kingovho neskoršieho a teda „horšieho“/„slabšieho“ obdobia, osobne sa naň veľmi teším, pretože kniha sa mi páčila. Nebola ničím novým pod slnkom (dvojnásobne u Kinga), ale bola dobre napísaná s fajn melancholickou atmosférou. Navyše, režisér Mick Garris, ktorý by to rád nakrútil, je už zavedený adaptátor kingoviek (Beznádej ani Jazda na strele neboli veľdiela, ale mňa bavili). Bohužiaľ, i Vrece kostí sa od zeme odlepuje len veľmi pomaly. V posledných mesiacoch sa oň síce začal nečakane zaujímať (ako producent) sám Guillermo del Toro (Faunov labyrint, Hobit), ale dokedy mu to vydrží, to skutočne ťažko povedať.

TALIZMAN

Fanúšikovia S.K. vedia, že S.K. rád experimentuje. Napríklad, raz napísal fantasy Talizman spolu s kolegom Petrom Straubom. Mňa to nebavilo, ale televízna mini-séria by z toho mohla byť slušná. Príbeh o chlapcovi, ktorý v paralelnej dimenzii zažíva rôzne nebezpečenstvá, zaujala samotného Stevena Spielberga (ktorý by snímku rád produkoval) a Ehrena Krugera (ktorý píše scenár a jeho doterajšia práca vystríha ale i teší – Kruh, Kliatba bratov Grimmovcov). Ak budú mať úspech, možnože sa vrhnú aj na pokračovanie (Čierny dom), ktoré duo King/Straub tiež zosmolilo.

DIEVČATKO, KTORÉ MALO RADO TOMA GORDONA

Slabá, nepresvedčivá a útla novela o dievčatku, ktoré sa stratilo v lese a začal ju prenasledovať záhadný tvor (SPOILER v skutočnosti medveď SPOILER). Pôvodne mal snímku režírovať Stephenov osobný kamarát George A. Romero (v minulosti viackrát ako režisér a spisovateľ spolupracovali, napr. adaptácia Tretieho oka alias Temnej polovice) a roličku hrdinkinej mamy dostala Laura Dernová (Ellie z Jurského parku), ale tu a teraz projekt leží u ľadu.

Z BUICKU 8

Túto knižku som nečítal, ale údajne je o policajnej stanici, ktorých príslušníkov začne žrať auto. O projekt dlhé roky prejavuje záujem Tobe Hooper (Texaský masaker motorovou pílou, Márnica) a produkovať by mal už spomínaný Mick Garris.

JEDNOU VETOU

O týchto filmoch sa toho zatiaľ veľa nevie, málo až skoro nič sa o nich hovorí, nieto aby bolo vyjasnené herecké obsadenie (alebo aspoň to, či vôbec niekedy padne prvá klapka). Hovorí sa napríklad o novej verzii hororu To (prvý raz ho ako trojhodinovú TV mini-sériu s Timom Currym ako Tancujúcim klaunom Pennywiseom v roku 1990 nakrútil Tommy Lee Wallace) alebo o remake Cintorína domácich zvierat (uchádzajúci originál nakrútila Mary Lambertová v roku 1989 a dočkal sa aj slabého pokračovania), o ktorom sa hovorilo už pred rokmi (vtedy mal hrať titulnú rolu George Clooney). Nejaký čas sa tiež robila sranda, že sám King si zrežíruje atypickú Geraldovu hru o žene, ktorá je 97% príbehu pripútaná k posteli. Ale to bola naozaj len sranda (bohužiaľ?).