PREVIEW Vraždiaca krabička
Pondelok, 30 November 2009 07:27

Sú nápady, za ktoré sa vraždí. Predstavte si, že u vás zazvoní pánko s imidžom skúseného podomového obchodníka. Položí vám na stôl škatuľku. Ak stlačíte dzindzík, niekto na svete zomrie. Vy získate jeden milión dolárov.

Tvorcovia snímky The Box sa v traileri ani nesnažia tváriť, že nie sú originálni. Dedovia Mrázovia spôsobujú dopravné nehody, podozrivá pani sa veľmi čudne chichoce a celé to pripomína kombináciu Fincherovej Hry (je to všetko len geniálna hra, alebo vražedná pravda? A i tu hrá James Rebhorn!) a Lost Highway. Za seba podotknem, že amerického režiséra a scenáristu Richarda Kellyho (*1975) pokladám síce za originálneho (Donnie Darko), ale jeho tvorba ma určite neuchvacuje (Donnie Darko) a hoci ma baví (Donnie Darko), nechápem, ako ju niekto môže pokladať za kultovú (Donnie Darko). Jeho Apokalypsu s The Rockom som nevidel.

Trailer vyzerá na to, že film bude mať tajomstvo s veľkým T, šialenú atmosféru, nafetované nápady a sústredené herecké výkony. Kráska Cameron Diazová už párkrát dokázala, že nie je len rozkošne trafený Charlieho anjelik (Vanilkové nebo). Detto Frank Langella. Ten to dokazuje už celé desaťročia (naposledy oscarovou nomináciou za Duel Frost/Nixon, momentálne nakrúca Wall Street 2, informácie prinesieme s prvým trailerom/teaserom). Ale skutočne ma potešila až konečne poriadne veľká/kvalitná rola pre mladého Jamesa Marsdena. Hrá dobre, ale niekto mu musí dať väčšie šance, než aké dostal v trilógii X-Men (po sľubnom rozjazde sa v dvojke a trojke len mihol v cameo), Superman sa vracia (realistický priateľ Supermanovej ex-milenky) a v Zápisníku jednej lásky (realistický priateľ hridnovej ex-milenky). Momentálna nakrúca remake hixploitation klasiky Sama Peckinpaha Straw Dogs, tak mu držme palce. Nie je až taký hlúpy bezstarostný krásavec, na akého vyzerá.

Triler? Mysteriózny horor? Paródia na trilerové mysteriózne horory? Fraška? Komédia? Tvrdý horor s dvoma troma odľahčenými vtipmi? To snáď ani David Lynch nevie.

P.S. Snímka vzniká podľa knižky Richarda Mathesona (Som legenda) a pôvodne ju mal ÚDAJNE režírovať Hostel Eli Roth.