PREVIEW Svet sa zbláznil
Streda, 21 Október 2009 07:09

Človeče, to je úvod. Šerif Timothy Olyphant (Vreskot 2, Smrtonosná pasca 4.0) cucá limonádu na ihrisku, na lavičkách posedávajú vysmiati spokojní dedinčania a ich deti hrajú baseball. Zrazu ale...

... čo to! Na konci ihriska sa objavil čudný chlapík s brokovnicou. A chce ju použiť. Šerif zasiahne v poslednej chvíli a muža zastrelí. Lenže otázka neznie ani tak „Čo sa s ním dofrasa stalo?“, ale „Čo sa dofrasa deje so všetkými obyvateľmi dediny?“.

V zarážajúco krátkom čase sa ulice mestečka, beztak mĺkve, úplne vyľudnia a mobilné aparáty nemajú signál. Nič nefunguje, len šerif, jeho pomocníci a ich guľovnice. A potom príde armáda v bielych skafandroch, aby situáciu vyriešila. Po svojom. Okrem Olyphanta, ktorému pristanú záporné i kladné postavy, uvidíme talentovanú Danielle Panabakerovú (Mamou v šestnástich, Nispelov Piatok trinásteho) a čoraz častejšiu čelnú predstaviteľku drsných krvákov, Austrálčanku Radhu Mitchellovú (Čiernočierna tma, Silent Hill, Krokodíl: Návrat do krvavej lagúny).

Keďže som nevidel pôvodný film Georgea A. Romera z roku 1973 (ktorého remake The Crazies je), netuším žiadne podrobnosti, z traileru sa ale zdá, že sa bude jednať o kombináciu tradičnej zombíčiny a „invázie lupičov tiel“ o obyvateľoch mestečka, ktorí sa najskôr správajú čudne, následne s nimi definitívne prestane byť reč a v poslednom štádiu sa menia na krvilačné, nerozmýšľajúce znetvorené potvory. Film sľubuje poctivé žánrové remeslo. Dúfajme, že ho nudný rutinér Breck Eisner (Sahara s Matthewom McConaugheym) nepokazí. Nedôveru budia aj scenáristi Scott Kosar (Nispelov Texaský masaker motorovou pílou, 3:15 zomrieš!) a Ray Wright (matný americký remake ázijského šoku Pulz). Naopak, super je, že o produkciu sa stará... tadadadá, George A. Romero osobne!