PREVIEW V lese niečo vraždí
Pondelok, 14 September 2009 15:50

Záhadný les, záhadná postava v záhadnom svite záhadného Mesiaca. Joel Silver produkuje horor, ktorý zrejme nezbúra žiadne steny. Ale báť by sme sa ho mohli.

Dole priložený trailer sa ani nesnaží maskovať, že nekopíruje Záhadu Blair Witch. Akurát ubral z vysiľujúcej roztrasenej kamery a aspoň naoko sa tvári ako normálny hraný celovečerný horor. Z niekoľkých scén na lesný krvák The Hills Run Red napriek tomu príjemne atmosféricky mrazí podobne, ako v spoločnosti Heather Donahueovej, pobývajúcej v blairských sychravo jesenných lesoch, opradených strašnou legendou. Aj v dnešnej novinke vystupuje zopár kusov mladých Američanov, ktorí vyrážajú do lesov s videokamerou. Pochabý úmysel, koledujúci si o bolestivé ponaučenie, sa uprostred nekonečných hôr mení na boj o holý život.

Poctivý žánrový výsledný dojem zaisťuje prítomnosť produkčnej hororovej firmy Dark Castle Entertainment (tento rok sme od nich videli Sirotu s Karlom Rodenom aj Snehovú búrku s Kate Beckinsaleovou). Tú koncom minulého storočia založili producent Joel Silver (Predátor) a režisér Robert Zemeckis (Forrest Gump) s víziou nakrúcať zhruba raz ročne jeden rozkošne brakový krvák. Po nedávnej, zbytočne až trápne ambicióznej etape, ktorá paradoxne doplatila na aspoň štipku ambícií a prehnane dobrý kasting (Hilary Swanková, Robert Downey Jr.), sa firma vracia k osvedčeným začiatkom – k malým, mládeži neprístupným krvákom pre hardcore fanúšikov. Tentokrát bude jedinou známou tvárou starnúci William Sadler, ktorého si môžete pamätať ako dobráckeho väzňa Heywooda zo Shawshanku alebo sfanatizovaného chlapíka z kingovky Hmla. Reklamná kampaň film propaguje rovno pre DVD trh. No a čo.