Kontroverzné sexuálne filmy II.
Mládeži neprístupné
Piatok, 04 Január 2013 04:00

Čo všetko ukázali Michael Fassbender, režisér tretieho HARRYHO POTTERA, Angelina Jolieová, Billy Bob Thornton, Halle Berryová, Kim Basingerová, oscarový Ang Lee... a čo s Antikristom?

Prišiel rad na ďalších deväť snímok, ktoré sa pokúsili (alebo to aj urobili) prepisovať dejiny kinematografie a ísť do erotických zakázaných miest, do ktorých iní nechodia. Linka na prvý diel úplne dole.

1. Meno ruže (1986, r. Jean-Jacques Annaud) Toto asi nie je film, ktorý by ste v takomto zozname čakali. Adaptácia románu Umberta Eca so Seanom Connerym však ponúka dodnes odvážnu erotickú scénu - odpanenie Christiana Slatera chudobnou dlhovlasou dievčinou, ktorá pre utíšenie hladu urobí čokoľvek. Čokoľvek. Scénka pôsobí ešte aj dnes naturalisticky a zároveň prirodzene. Ponúka dostatok intímnych detailov, i keď prirodzene priamo o porno nejde.

2. Denník nymfomanky (2008, r. Christian Molina) Vzhľadom na názov, tému a atraktívnu herečku v hlavnej úlohe (Belén Fabraová), sa na to pravdupovediac mohli tvorcovia vybodnúť a siahnuť po vyloženom porne. Nakoniec to ale neurobili a výsledkom je nudná španielska erotika, ktorá sa dokonca dostala do našich kín. Samotnej erotiky je v nej síce relatívne dosť (už v úvodných titulkoch), neprekračuje však hranice cudnosti a zostáva „obyčajným“ dejovým filmom (z produkcie Julia Fernándeza, producenta hororov Jaume Balaguera!).

3. Hanba (2011, r. Steve McQueen) O tomto filme sa strašne nahovorilo, aký je šokujúci a plný sexu. V skutočnosti si prídu na svoje len fanúšičky herca Michaela Fassbendera... ale dovolím si tvrdiť, že dokonca aj ony budú sklamané. Fassbender sa objaví na zopár sekúnd úplne nahý... aj spredu... ale v nevzrušenom stave, ak to niekoho zaujíma, čo určite zaujíma. A to je všetko. Žiadny škandál sa nekoná, to len pár panicov a panien dostalo mŕtvicu v mladom veku, keď vďaka tomuto filmu zistilo, čo majú muži medzi nohami. Je tu zopár pokusov o erotickú scénu, ale maximálne uvidíte prsia, väčšinou ale ani tie nie. Finále sa snaží patriť švédskej trojke, ale ani z tej nič „poriadne“ neuvidíte. Takže ak sa tešíte na sex, prestaňte veriť panicom a pannám.

4. Mexická jazda (2001, r. Alfonso Cuarón) Je prekvapivé, aká erotická a atraktívna je táto dvojhodinová horúca road movie budúceho režiséra tretieho HARRYHO POTTERA o dvoch tínedžeroch a jednej tridsiatničke (Maribel Verdúová). Už prvé sekundy patria sexu. No nedajte sa oklamať - hoci je film otvorený a o čo ostrejšie začína (úvod patrí súložiam oboch hrdinov s ich mladými partnerkami), o to pomalšie pokračuje. Hoci si to tridsiatnička postupne rozdá s oboma, je to intenzívne a náruživé, ale zároveň krátke. Najväčšie sklamanie ale prichádza v závere, v ktorom sme sa mali stať svedkami trojky, ale nakoniec z toho režisérovi vyšlo niečo úplne iné.

5. Antikrist (2009, r. Lars Von Trier) Dán Von Trier nikdy nemal problém sexuálne šokovať (IDIOTI), ale až tento film bol škandalóznou deštrukciou. Už v úvode vidíme čiernobielu sprchovú súlož manželského páru (Willem Dafoe a Charlotte Gainsbourgová) s dôrazom na detaily. Tie síce v skutočnosti (údajne) patria profesionálnym pornohercom, v zásade je to ale fuk, pretože ubehnú ledva desiatky sekúnd filmu a už je to tvrdá nakladačka. Hororová línia príliš nefunguje (vlastne skoro vôbec) a postupne sa film rozpadne v umelecké Čosi. No ani potom si servítku pred ústa nedáva a stále sex-šokuje. Von Trier akoby sa ale bál nakrútiť normálny sex (už úvod končí smrťou dieťaťa) a namiesto niečoho iného strieka krv. Jedinou ako-tak „klasickou“ sexuálnou scénou je komplet nahá a komplet onanujúca Charlotte. No fakt. Fakt. Tomu možno neuveríte, kým to neuvidíte na vlastné oči.

6. Dvere v podlahe (2004, r. Tod Williams) Kim Basingerová je dobrá herečka, no veľkú časť svojej kariéry postavila na nahote (9 a ½ TÝŽDŇA, MRAZIVÁ VÁŠEŇ). Zvláštnym hybridom v jej filmografii sú DVERE V PODLAHE, odvážna adaptácia tohto výborného románu. Jedná sa o kvalitný, psychologicky prepracovaný a skvele zrežírovaný film, zároveň je v ňom však dosť veľa sexu. Nie je to nič vyložene šokujúce, to ani omylom. Ale napr. uvidíte úplne nahú Mimi Rogersovú (bývalú manželku Toma Cruisea) stojacu ako akt Jeffovi Bridgesovi. Najviac čísel ale predvedie samozrejme Kim v úlohe smutnej ženy, ktorá prežila príšernú tragédiu, z ktorej sa už nikdy úplne nespamätala. Flirt s mladučkým asistentom jej manžela pre ňu predstavuje pokus vyrovnať sa s vlastnou minulosťou. Film je po intímnej stránke krehký, možno až dojemný, no ponúka zopár desiatok sekúnd pomerne otvorene zobrazeného sexu; nie je to hardcore, ale je to fajn.

7. Túžba, opatrnosť (2007, r. Ang Lee) Kto by to do oscarového Anga Lee (ROZUM A CIT, HULK) povedal! Ale je to tak, vo svojom špionážnom americko-čínsko-tchajwansko-hongkonskom filme nakrútil poriadne šokujúce erotické scény. Už v SKROTENEJ HORE ponúkol sex Michelle Williamsovej a Heatha Ledgera, Anne Hathawayovej a Jakea Gyllenhaala a Jakea Gyllenhaala a Heatha Ledgera, ale oproti tejto snímke to bola slabota. Film čiastočne pripomína staršieho MILENCA s Jane Marchovou – tiež sexuálne otvorený film o dievčati nadväzujúcom zničujúci sexuálny vzťah s váženým, bohatým a podstatne starším Aziatom. Prvú poriadnu erotiku ponúkne TÚŽBA, OPATRNOSŤ až po hodine a pol, ale potom to stojí za to - snímke dominujú dve takmer pornografické, dlhé, neuveriteľné pasáže.

8. Siedmy hriech (2001, r. Michael Cristofer) Nedôveryhodná dvojhodinová historická limonáda, márne sa pokúšajúca o vizuálno-historickú epickosť. O tomto kvázi erotickom filme s Antoniom Banderasom a Angelinou Jolieovou sa v rámci reklamnej kampane veľa hovorilo. Napr. o tom, ako Banderasova hysterická manželka neustále chodila na nakrúcanie dozerať, či sa náruživé erotické scény medzi jej manželom a herečkou z TOMB RAIDERA nemenia na skutočný, vášnivý sex. Nuž... bola to nanešťastie len trápna reklama. Nič vášnivé či nedajbože spaľujúce sa nekoná, len zopár nudných drobností, ktoré ani poriadne nestoja za zmienku. Jolieová ukáže prsia, Banderas chlpatý hrudník. To najlepšie sa odohrá už po uplynutí prvých dvadsiatich minút. A ani to nestojí za nič. Potom to vypnite. Jolieová je zbabelá.

9. Ples príšer (2001, r. Marc Forster) Keď som to videl vo vyľudnenom mestskom kine, mal som 22 rokov – a mal som dosť. Billy Bob Thornton a Halle Berryová (za svoj výkon získala Oscara) to poriadne rozbalili. Vo filme je množstvo kontroverzných vecí. Predovšetkým čo sa rasizmu týka. Ale ani v sexe film nejde po ranu ďaleko a okrem záverečného orálneho uspokojovania ponúkne predovšetkým realistické prvé zblíženie medzi Thorntonom a Berryovou, ktoré pôsobí intenzívne, zvieraco divoko a „ozajstne“.

Prvý diel