8MM 2 (40 %)
Mládeži neprístupné
Sobota, 22 August 2009 13:09

Niekedy, vlastne čoraz častejšie, má film na DVD väčší úspech, ako v kine. Nečudo, že niektoré začali byť robené rovno pre DVD trh. Menší rozpočet, menšie ambície. 8MM 2.

Je to bizarné. Keď Joel Schumacher v roku 1999 nakrútil 8MM, úplne ma ním dostal. A to Joel nepatrí k režisérom, ktorí by ma vedeli dostať (BATMAN A ROBIN). Scenár Andrewa Kevina Walkera (SEDEM), kontroverzný fenomén zvaný snuff, výborné herecké obsadenie, strhujúce scény a hitchcockovská atmosféra, vytvorili zvrhlo neodolateľnú sexuálnu kombináciu. Ten film bol pre mňa za sto percent.

O niekoľko rokov neskôr nejakú múdru hlavu napadlo... nakrútiť pokračovanie. Som veľký chalan a viem, že úspešný film sa dočká pokračovania takmer vždy. Ale je niečo iné, ak sa ho dočká PIATOK TRINÁSTEHO a ak film, ktorý jednoducho nemôže mať pokračovanie, lebo to nemá logiku. Napríklad medzi také filmy radím SMRTONOSNÚ PASCU resp. SMRTONOSNÚ PASCU 2, ktorá je skôr remake, ako sequel. Predsa len, aká je šanca, aby sa jeden chlap behom dvoch Vianoc ocitol s teroristami v uzavretom priestore?

V prípade 8MM bola však situácia EŠTE bizarnejšia. Pretože, o čom by preboha dvojka akože mala byť? Nicolas Cage sa po rokoch vracia definitívne poraziť snuff režisérov? Snuff režiséri sa po rokoch definitívne prichádzajú pomstiť Nicolasovi Cageovi? Nicolas Cage začína po rokoch nakrúcať snuff a stáva sa obeťou iného súkromného detektíva? Alebo sa v záchrannom module nebodaj nájdu nakladené vajcia nových snuff režisérov a Nicolas Cage proti nim ide znova bojovať?

Nič také, 8MM 2 nemá VÔBEC NIČ SPOLOČNÉ S 8MM!!!!! Len názov. Hrdinami sú ON a ONA, ktorí sa na „snúbeneckej“ ceste v Európe dajú nahovoriť na trojku s prsnatou Rumunkou. Chlipný (alebo len vie, čo je dobré) majiteľ hotela si ich však pri súloži tajne nakrúti. Keď sa to dozvedia, rozhodnú sa video stoj čo stoj získať, pričom sa stávajú obeťou vydierania. Osobne mám s touto príšernou zápletkou problém. Kebyže zabijú dieťa a niekto to nakrúti, nepoviem. Ale prečo by dočerta malo zdravému páru záležať na tom, či niekto uvidí ich sexuálny styk s akousi bisexuálnou ženskou? Ako, pravda, sex je (pre niekoho) intímna záležitosť a nikto nechce vidieť svoj holý zadok na nete, ale skutočne som mal od samého začiatku problém s tým, ako ústredný, nie veľmi sympatický pár, má takmer hysterický záchvat z toho, čo sa stane, ak niekto uvidí ich normálnu heterosexuálnu súlož. Tvorcovia sa to snažia vysvetliť tým, že ON robí kariéru a keby video uniklo na verejnosť, VRAJ by mu ublížilo, ale už to je v dnešnej dobe podľa mňa kravina. Nepoviem v prudérnejších rokoch, ale že by v 21. storočí niekomu zničila život pornografická nahrávka, to je troška naivné už aj na amerických scenáristov.

Ako sami vidíte, 8MM 2 má s 8MM spoločné len akési video, ale to je akoby nič. Herecké výkony sú matné, nezaujímavé, dokonca ani ten spoľahlivý Bruce Davison (otec NADANÉHO ŽIAKA) na tých pár minút, počas ktorých sa vo filme nezmyselne objavuje, nemá šancu. Vrcholom to podpriemerný scenár, ktorý sa dá totálne predvídať a ktorý sa nezmyselne zaplieta, vyvrcholiac trápnym šokujúcim záverečným záberom.

Prečo teda až 40%? Lebo na svete existujú OVEĽA slabšie/horšie filmy. A ešte niečo – sex. Je ho relatívne dosť (určite viac, ako v ZÁKLADNOM INŠTINKTE 2) a niektoré zábery pripomínajú miestami už skôr porno. Tak preto dočerta.

- 8MM 2, USA 2005, cca 106 minút -

Réžia: J.S. Cardone. Scenár: Robert Sullivan. Kamera: Darko Suvak. Hudba: Tim Jones. Strih: Elena Maganiniová. Hrajú: Lori Heuringová, Johnathon Schaech, Julie Benzová, Imola Gáspárová, Bruce Davison a ďalší

Prosíme, využite anketu na hodnotenie filmu, nie recenzie. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemne hlasovanie.