Milenka (40 %)
Mládeži neprístupné
Sobota, 25 Júl 2009 16:06

Na Milenku som sa ako obrovský fanúšik prvých dvoch Vreskotov strašne tešil. A hoci sklamala moje očakávania, na jednej strane ponúkla aspoň kúsok toho, čo som očakával.

Titulnú rolu mladej Newyorčanky, žijúcej si svoj obyčajný život v luxusnom byte v spoločnosti klasickej hudby, totiž stvárnila Neve Campbellová. Nebudem tu vypisovať básničky na jej prsia a tak, ale videl som ju vo väčšine filmov, mám ju rád, páči sa mi jej citlivý herecký prejav, páči sa mi ako žena a ak aj bol nejaký film, v ktorom hrala, mizerný, ona nie. V DIVOKÝCH HRÁCH niečo naznačila, ale v prvom VRESKOTE si odhalila nočnú košieľku iba pred Billym. Preto som sa tešil na nejaký film, v ktorom by sa vyzliekla a mala sex. Nevedel som, či taký niekedy príde. Prišiel. MILENKA.

Dej je bohužiaľ taký hrozný, že sa mi ho ani nechce tlmočiť. Campbellová hrá mladé krásne dievča, ktoré chodí s ambicióznym somárom, ktorý jej za obrovské peniaze dohodí sex s bohatým starcom a ktorého budete mať chuť zastreliť po prvej minúte. Niečo ako NESLUŠNÝ NÁVRH, ibaže ten je oproti MILENKE aspoň o 80% percent lepší a to už je čo povedať, lebo NESLUŠNÝ NÁVRH je sám osebe dosť slabý film. Ale aspoň mal niečo, čo pripomínalo scenár a herecké výkony. MILENKA je trápna intelektuálska nuda, v ktorej sú tucty debilných dialógov o ničom (jeden príklad za všetky: „To miesto je vaše, ak mi poviete čo očakávate od života a kde sa práve teraz ako človek nachádzate.“ – NEŽARTUJEM!) a väčšinu sexu vôbec nevidíte. To, čo vidíte namiesto neho, je trápne „poetické“, napríklad namiesto poriadneho lesbického sexu vidíte povievať záclonky ako z osemnásteho storočia, nevymýšľam si.

Pravda, Neve čo-to ukáže, ale v podstate stačí pozrieť si úvod so sprchou, pretože nič „väčšie“ už neuvidíte, ak nerátame sex odzadu, v ktorom sú ON aj ONA na 98% oblečení a tie 2% rozhodne nie sú vidieť.

Celý film na mňa pôsobil dojmom, že umelecký dvadsaťročný režisér chce povedať svoje názory. Najlepšie na všetko. Vybral si však k tomu scenár, ktorý je o sexe a keď si to uvedomil, tak ho vyhodil a nakrúcal tak, že hercov (ktorých postavy sa často volajú krstnými menami rovnako, ako herci... neviem prečo... asi je to umelecké alebo čo) postavil pred kameru a povedal im, aby sa rozprávali. Nečudo, že snímke kraľujú neznesiteľné dlhé pasáže, kedy napríklad postava telefonuje a popritom asi tri minúty bez strihu kráča po rušnej ulici (a to ma skutočne vôbec nezaujíma, čo chcel kto povedať scénou „Mike Tyson“). Neviem, chcel mi tým niekto niečo povedať o hektickom svete alebo sa len niečím pochváliť, napríklad tým, že dokáže parádne snímať herca v improvizačných podmienkach „typickej ulice“? V skutočnosti mal režisér a scenárista 60 rokov a ako správna náhradka na intelektuála a Obrovitého Umelca, si do filmu napísal totálne nezmyselnú postavu hrdinkinho prípadného zamestnávateľa s menom profesor Hassan Al-Ibrahim Ben Rabinowitz (tých 60 rokov mi tam však nepasuje, vyzerá podstatne mladšie).

Fakt neviem a je mi to totálne jedno, len mi je ľúto tej Neve, že musí prijímať takéto sračky, aby sa vyhrabala z hororovej škatuľky, do ktorej ju ešte v roku 1996 zastrčil ten parádny VRESKOT. Aj keď sračky s krásnou hudbou.

- WHEN WILL I BE LOVE, USA 2004, cca 81 minút -

Réžia a scenár: James Toback. Kamera: Larry McConkey. Hudba: Oliver Grant. Strih: Suzy Elmigerová. Hrajú: Neve Campbellová, Fred Weller, Ashley Sheltonová, Brandon Sommers, Dominic Chianese, Mike Tyson, Karen Allenová, James Toback a ďalší

Prosíme, využite anketu na hodnotenie filmu, nie recenzie. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemne hlasovanie.