Základný inštinkt 2 (40 %)
Mládeži neprístupné
Piatok, 24 Júl 2009 12:09

O pokračovaní kultového erotického trileru Základný inštinkt sa hovorilo tak dlho, až Sharon Stoneová podstúpila náročnú plastickú operáciu a povedala „no dobre teda“.

Čo sa stalo od minula? Nevieme, čo je škoda. Ale je to logické, lebo Michael Douglas, svojho času sa liečiaci z posadnutosti sexom, odmietol hrať v ZÁKLADNOM INŠTINKTE 2 a radšej sa oženil s Catherine Zeta-Jonesovou. Návrat na režisérsku stoličku odmietol i kontroverzný Holanďan Verhoeven a tak sa začalo na dvojke robiť bez nich. Producenti si možno mysleli, že stačí Sharon Stoneová, ktorá minule tak pekne ukázala pipinku – ale nestačí. Stoneová je mizerná herečka, ktorá ma kedysi zaujímala len preto, že mala bohovské telo. Nechcem byť sprostý, ako že už bohovské telo nemá. Vďaka rôznym diétam a operáciám má, ale v tvári zostarla a už ma nerajcuje ako kedysi. Rajcuje ma ako každá iná priemerná porno herečka a to je pre erotický film, v ktorom hrá titulnú rolu, problém.

Kedysi mala bezva telo i kvalitný scenár. Dvojka kvalitný scenár nemá. Neviem, čo to je, ale kvalitný scenár nie. Minule mala i kvalitných spoluhráčov, ale aj tých už vzal čas. Titulnú rolu (policajného psychiatra) vzal slabý herec David Morrissey, ktorý ako keby sa v posledných rokoch naháňal sám so sebou o to, ktorý David Morrissey horšie zahrá v horšom filme (preč sú časy, kedy príjemne prekvapil v MANDOLÍNE KAPITÁNA CORELLIHO); taký matný, miestami až nesympatický herec na titulnú rolu, to je odvaha, hraničiaca s umeleckou samovraždou. Ani chudáčisko Charlotte Ramplingová (BAZÉN) nemala šťastie na dobre napísanú postavu a z jej lesbického finále neviete, či sa máte smiať alebo sa tváriť, že ste šokujúco prekvapení akože nečakaným zvratom.

Jediný, kto pôsobí dojmom, že sa bavil (alebo je proste len jediný profesionál v obsadení, ktorý pochopil, aký zlý je scenár a rozhodol sa ponúknuť divákom aspoň svoj kvalitný výkon), je môj obľúbený britský ryšavec David Thewlis (ako rozkošne vulgárny policajt), ktorý svojou prítomnosťou oživil už nejeden zlý film (SEDEM ROKOV V TIBETE).

Takže čo sme minule mali? Dobrý scenár a dobrých hercov. Čo máme teraz? Dobrý scenár a dobrých hercov určite nie. Minule však bola prítomná i erotika. Miestami skôr ľahké porno. Teraz nič také. Na začiatok trápna fajka za volantom, z ktorej vôbec nič nevidíme a keď som raz za dve hodiny zahliadol na dve sekundy jeden prsník, takmer som neveril vlastným očiam. Je mi úplne jedno, či sa sexuálne scény nakrútili a vystrihli alebo sa ani nenakrútili, proste tých 114 minút je sa strašne vlečie a je hocičo, len nie „nabitých erotikou“. Skutočne len veľmi nečasto uvidíte poodhalené ľudské telo, ale to dnes uvidíte aj v reklame na prací prášok a navyše tých zopár scénok (ruku na pohlavný orgán, kto stojí o pohľad na holý zadok Davida Morrisseya?) vôbec nie je tak zvrhlo, škandalózne a kontroverzne nakrútených, ako u Verhoevena.

A to už je podvod vážení, pretože erotický triler bez napätia a erotiky je humus, ktorý vznikol len pre prachy a je veľmi dobre, že ich nezarobil. Zostal len Thewlis, asi minúta a pol sexu a miestami celkom fajn pochmúrna britská atmosféra.

P.S. Film mal od samého začiatku veľa problémov. Celé roky Stoneová odmietala filmových partnerov (Viggo Mortensen) i režisérov (David Cronenberg) a nejaký čas to dokonca vyzeralo tak, že sama bude nahradená (napríklad Ashley Juddovou).

- BASIC INSTINCT 2, USA/Nemecko/UK/Španielsko 2006, cca 114 minút -

Réžia: Michael Caton-Jones. Scenár: Leora Barishová, Henry Bean. Kamera: Gyula Pados. Hudba: John Murphy. Strih: John Scott, István Király. Hrajú: Sharon Stoneová, David Morrissey, David Thewlis, Charlotte Ramplingová, Hugh Dancy, Neil Maskell a ďalší

Prosíme, využite anketu na hodnotenie filmu, nie recenzie. Ďakujeme za pochopenie a prajeme príjemne hlasovanie.