Marvel - Etapa 2
Piatok, 21 December 2012 04:00

Čo chystá Marvel? Okrem iného druhého Thora a Kapitána Ameriku, ale aj ďalších Pomstiteľov a samozrejme tretieho Iron Mana. Ale nielen tých.

Text obsahuje spoilery.

Za marvelácku Etapu 1 pokladáme roky 2008 – 2012, v rámci ktorých komiksová mega-firma Marvel úspešne prenikla na strieborné plátno a stala sa teda zároveň už aj firmou filmovou. Dokázala to vďaka hitom IRON MAN, IRON MAN 2, NEUVERITEĽNÝ HULK, THOR a CAPTAIN AMERICA: PRVÝ AVENGER. No hoci tieto filmy zarobili pekné peniaze, maturitou bola v skutočnosti až tímovka AVENGERS: POMSTITELIA (ďalej len AVENGERS). V nej sa stretli všetci hrdinovia predchádzajúcich snímok (+ hŕstka nových). Bol to trhák a zároveň jasný odkaz pre Marvel, že má/musí/môže pokračovať v ceste. Budúci rok preto spustí Etapu 2.

Marvel Etapu 1 symbolicky zakončil likvidáciou obľúbeného agenta Coulsona v AVENGERS. Etapa 2 ponúkne na uvoľnený post Furyho pravej ruky (zrejme) Mariu Hillovú, ktorá do hry vstúpila práve v AVENGEROCH.

Ešte dodám, že Etapa 2 sa bude odohrávať (pravdepodobne s výnimkou seriálu „S.H.I.E.L.D.“) po udalostiach z AVENGERS a bude o tom, čo robili Tony Stark a spol., keď náhodou práve spolu nezachraňovali New York/USA/Zemeguľu.

Iron Man 3

IRON MAN je vlajková loď filmového Marvelu, ktorá to všetko odpálila. Robert Downey Jr. sa po piaty raz (po oboch IRON MANOCH a AVENGERS a po cameo v NEUVERITEĽNOM HULKOVI) vracia ako Tony Stark. Tretí diel však už nenakrúti režisér prvých dvoch Jon Favreau. Vráti sa aspoň v roličke Starkovho komorníka Happyho Hogana (a údajne zomrie), režírovať ale bude Shane Black. Shane je scenárista klasických buddy movie SMRTONOSNÁ PASCA a POSLEDNÝ SKAUT, ale i herec z PREDÁTORA (spojár Hawkins) či režisér KISS KISS BANG BANG s Valom Kilmerom a... Robertom Downeym Jr. Expert na hlášky a vyhrotené akčné okamihy k snímke zároveň napísal scenár. Zatiaľ sa o trojke nehovorí ako o poslednej, ale, pravdupovediac, Marvel má v rukáve toľko iných úspešných (a potenciálne úspešných) hrdinov, že nie je na 100% isté, či Stark dostane aj štvrtý „svoj“ film. Navyše je otázne, nakoľko by sa Downeymu páčilo hrať v osemnástich dieloch jednej série. Skôr sa predpokladá, že by následne Iron Man vystupoval už „len“ v AVENGERS, z ktorých sa pravdepodobne stane niekoľkodielna sága.

Trojka si vzala za vzor špionážne techno-veci Toma Clancyho (autora CIA agenta Jacka Ryana) a okrem iných v nej uvidíme Bena Kingsleyho v zápornej úlohe Mandarina, Guya Pearceho (ten za sympaťáka zrejme tiež nebude), Rebeccu Hallovú, Dona Cheadleho (War Machine), Gwyneth Paltrowovú (Starkova láska) a samozrejme Samuela L. Jacksona (Nick Fury). Plus teda pravdepodobne aj Cobie Smuldersovú alias Mariu Hillovú. Film má najbližšie z Etapy 2 k dokončeniu - už je hotový trailer.

Thor 2

Bojovník z Asgardu bude druhý z Etapy 2. Režisér Kenneth Branagh bohužiaľ už nemal čas (práve nakrúca nového Jacka Ryana... aká náhoda!). Režisérsky bič po ňom prebral Alan Taylor („Hra o tróny“). Ako je ale u Marvelu dobrým zvykom, ak aj pokračovanie nerobí režisér predchádzajúcej časti, aspoň ho produkuje. To je i prípad Branagha (aj Favreau produkuje IRON MANA 3), pričom na scenári pracoval Robert Rodat, nominovaný na Oscara za ZACHRÁŇTE VOJAKA RYANA (1998).

Thor (Chris Hemsworth) bol v AVENGERS tak trocha osamelý. Bol vytrhnutý z milovaného Asgardu a nevideli sme nielen jeho rodičov (Anthony Hopkins, Rene Russoová), ale ani jeho priateľov, spolubojovníkov a pozemskú lásku Jane Fosterovú (tá bola aspoň spomenutá). Tentokrát by sa ale väčšina mala vrátiť, vrátane Idrisa Elbu ako „strážcu dúhy“ a Natalie Portmanovej ako Jane. Naopak, hoci sa očakáva i návrat obľúbeného Thorovho zlého nevlastného brata Lokiho, už by nemal byť hlavným zlosynom. Možno sa v deji mihne, ale hlavný post to nebude. Ostatne, mal ho už v „jednotke“ a následne dokonca v AVENGERS a zbytočne to s ním preháňať by momentálne pravdepodobne nemalo zmysel (hoci diváci by sa zrejme tešili). Marvel si za nového zloducha vybral Christophera Ecclestona (manžel Nicole Kidmanovej z TÝCH DRUHÝCH alebo zlosyn z výplachu s Nicolasom Cageom 60 SEKÚND). Zahrá si vraj vodcu elfov, čiže niečo, čo bolo v druhom HELLBOYOVI (ten ale nepatrí Marvelu). Film (s pravdepodobným podtitulom „The Dark World“) sa práve nakrúca, ale pôjde to šup na šup a premiéra 2013 určite nie je ohrozená.

Captain America 2

Kým hore dva spomenuté tituly prídu do kín už budúci rok, v roku 2014 bude Etapa 2 pokračovať dvojkou KAPITÁNA AMERIKU, zasa v podaní Chrisa Evansa. Ani tento druhý diel nenakrúti režisér prvého, malo by sa však jednať o prvý marvelácky prípad, keď režisér „jednotky“ (v tomto prípade Joe Johnston) dvojku nebude ani len produkovať. Nahradil ho bratia Anthony a Joe Russovci („Community“).

Keďže sa film (s pracovným podtitulom „Winter Soldier“) ešte nezačal nakrúcať (premiéra 2014 ale rozhodne nie je ohrozená), o deji a nových hercoch sa toho zatiaľ nevie veľa. Dej sa ale bude odohrávať po AVENGERS, teda v súčasnosti a to napriek tomu, že spôsob, ako zostať v období 2. svetovej vojny, by šikovný scenárista napriek koncu prvej časti určite vymyslel. Marvel ale (v AVENGERS na to vzhľadom na vysoký počet hrdinov nebol čas) chce konečne ukázať, ako sa cíti hrdina svetovej vojny v súčasnosti.

Nikto z AVENGERS by na návštevu prísť vraj nemal, snáď len Scarlett Johanssonová ako Čierna vdova (a Jackson ako Fury, toho je ale už škoda spomínať, keďže dávno podpísal zmluvu zaručujúcu mu minimálne cameo v každej marveláčtine Etapy 2 a pravdepodobne aj Etapy 3, ktorá takmer určite príde).

Hlavným zlosynom by už nemal byť nacista Hugo Weaving, ale Kapitánov verný priateľ Bucky, zasa v podaní Sebastiana Stana. Ako je to možné? Veď ak by aj Bucky v prvej časti nezomrel (ale zomrel), je tu predsa pekných pár desaťročí, ktoré Kapitán prežil len vďaka zamrazeniu. Vari bude mať Bucky 100 rokov? Nie. V komiksoch si nikto s návratom mŕtvych hlavu príliš neláme a inak by to nemalo byť ani v prípade Buckyho, ktorý sa tentokrát z určitých dôvodov prikloní na stranu zla (a určite nebude vyzerať ako 100-ročný).

Guardians of the Galaxy

Nepredvídateľný projekt. Čosi ako AVENGERS, ale poskladaní z neznámych super-hrdinov a odohrávajúci sa vo vesmíre. Divákovi sa rozširujú oči pri spomienke na GREEN LANTERNA, ale s tým to vraj nebude mať nič spoločné. S réžiou je predbežne spájaný čudný režisér (SLIMÁK) a zvláštny scenárista (obaja celovečerní SCOOBY-DOO, ale tiež Snyderov ÚSVIT MŔTVYCH) James Gunn. Premiéra 2014.

Nick Fury?

Toto je malá odbočka, ale netešte sa/nebojte sa – drsný Fury svoj film v rámci Etapy 2 nedostane. Hovoria o ňom ako o hotovej veci len amatéri, ktorí sa v tom nevyznajú. V súvislosti s ním Marvel nejaví žiadnu aktivitu, okrem občasného nesmerodajného kecania do vzduchu. Možno v rámci prípadnej Etapy 3 (v ktorej by teoreticky mohol dostať vlastný film aj Hulk), v Etape 2 ale nie.

„S.H.I.E.L.D.“

O tomto seriáli sa príliš nehovorí, ale bude patriť do Etapy 2, hoci pôjde len do televízie. Marvel však na ňom nemieni prehnane šetriť, hoci treba spomenúť, že slávne tváre z filmov sa pravdepodobne neobjavia (dokonca by sme vraj nemali vidieť ani len Nicka Furyho).

Producentom seriálu bude Joss Whedon, ktorý veľmi dobre zvládol AVENGERS. Seriál sa bude venovať aktivitám špionážnej agentúry „S.H.I.E.L.D.“, pre ktorú síce pracujú Avengers, ale seriál by sa mal údajne venovať jej „ľudským“ členom, teda „obyčajným“ špiónom. A na rozdiel od zvyšných projektov Etapy 2 by sa údajne malo jednať o prequel, pretože hrdinom seriálu, ktorý uvidíme vraj už budúci rok, by mal byť agent Coulson (Clark Gregg)!

Ant-Man

Tu už sme na tenkom ľade, ale Marvel sa v októbri 2012 zaprisahal, že dlho sľubovaný (snáď už od roku 2004!) a následne zas a znova odkladaný ANT-MAN v rámci Etapy 2 skutočne vznikne. Síce až v roku 2015, ale vznikne.

Ant-Man je vedec, ktorý sa dokáže zmenšiť na veľkosť mravca (s mravcami zároveň dokáže telepaticky komunikovať) alebo naopak zväčšiť sa na giganta, s ktorým by mal problém aj dvoj-tandem King Kong a Godzilla. Pôvodne mal dostať cameo v AVENGERS, Whedon to však nakoniec odmietol, lebo by vo filme bolo priveľa postáv. S projektom je spájaný britský režisér, scenárista a komiksový fanúšik Edgar Wright (SÚMRAK MŔTVYCH, JEDNOTKA PRÍLIŠ RÝCHLEHO NASADENIA, SCOTT PILGRIM PROTI CELÉMU SVETU). Tu je ale situácia troška komplikovanejšia, pretože v októbri 2012 Marvel naznačil, že ANT-MAN by mohol prísť až po druhých AVENGERS a keď vezmeme do úvahy, že AVENGERS 2 uzavierajú Etapu 2, ANT-MAN (ak by naozaj mal premiéru až po nich) by v skutočnosti mal byť teda logicky nie koncom Etapy 2, ale úvodom Etapy 3.

Avengers 2

Vzhľadom na chaos okolo ANT-MANA to nie je isté, ale AVENGERS 2 by mali zakončiť Etapu 2 a to v roku 2015. Prvý diel prekonal závratnú miliardovú tržbu, Whedon je na koni. Dvojku napíše aj nakrúti, čo je u Marvelu vec takmer nevídaná (jediným ďalším režisérom, ktorý režíroval dve marveláčtiny, je Favreau). Už po premiére vyhlásil, že dvojka nebude väčšia, ale menšia, psychologickejšia, osobnejšia a temnejšia. Pravdaže, nakoniec z toho určite budú veľké trikovo-akčné orgie, temných nápadov by každopádne bolo dosť. V hre je oveľa nebezpečnejšia mimozemská rasa (niečo bolo naznačené v záverečných titulkoch), no rovnako do hry prichádza aj (sériu X-MEN pripomínajúci) motív „obyčajných“ ľudí (prevažne politikov a vojakov) presvedčených o tom, že super-hrdinovia sú nebezpeční a treba ich neustále monitorovať.

Séria AVENGERS je šikovný spôsob Marvelu, ako sa úplne nezbaviť ani prípadných super-hrdinov, ktorí by pomaly ale iste mohli začať divákov nudiť. Veď taký Iron Man tiež donekonečna nemôže dostávať vlastné filmy (James Bond je niečo iné). No výskyt v tímovke už až tak nerealisticky neznie. Zároveň môžu slúžiť ako predstavovačka potenciálnych nových hrdinov a ak by sa osvedčili, dostali by vlastný film.