Problematický Wolverine 2
Piatok, 26 Október 2012 04:00

Začalo sa nakrúcanie. Ale to trvalo.

X-MEN ORIGINS: WOLVERINE sa v roku 2009 stal hitom, ale mne osobne sa skoro vôbec nepáčil a napriek vysokej tržbe mám pocit, že som nebol sám.

Tržba je však rozhodujúcejšia a tak štúdio 20th Century Fox chcelo dvojku.

Do hlavnej úlohy sa mal vrátiť Hugh Jackman, nakrúcať však už nemal režisér prvej časti, Afričan Gavin Hood.

Ponuka zaujala režiséra Darrena Aronofského (PI, WRESTLER). Nakrúcať mal v Japonsku, kde sa zároveň mal odohrávať dej. Do Japonky zamilovaný Wolverine sa v krajine vychádzajúceho Slnka mal na čepele a katany zraziť s miestnymi zabijackymi zmutovanými samurajmi. Scenár napísal Christopher McQuarrie, ktorý v roku 1995 dostal Oscara za ZVYČAJNÝCH PODOZRIVÝCH, následne sa mu ale prestalo dariť a jeho scenáre neboli zadaptované práve najveľkolepejšie (VALKÝRA, TURISTA). Najnovšie sa jeho meno spája s odloženou (pôvodne 2012, nakoniec 2013) fantasy JACK THE GIANT od Bryana Singera a s jeho režijným pokusom s Tomom Cruiseom JACK REACHER.

Čo sa ale nestalo! Aronofsky v poslednej chvíli odstupuje od réžie! Jeden zdroj tvrdil, že si po X týždňoch práce na filme uvedomil, že sa má niekoľko mesiacov nakrúcať v Japonsku a to je ďaleko od jeho rodiny žijúcej v USA. Dobré ráno, stará mama. Druhý, že ho vystrašilo obrovské zemetrasenie v Japonsku z roku 2011.

Štúdio režisérov odchod muselo akceptovať, no prvú klapku (naplánovanú na jeseň 2011) nemienilo kvôli takej drobnosti, akou je odstúpenie režiséra (...), oddialiť. Proste sa nájde nový.

Ako sa ale „prekvapivo“ ukázalo, nájsť iného režiséra nebolo až také jednoduché. V hre bolo viacero kandidátov, napr. Doug Liman (AGENT BEZ MINULOSTI) a Antoine Fuqua (KRÁĽ ARTUŠ). Vrátane Justina Lina, ktorý sa stáva novou akčnou režisérskou krvou vďaka trháku RÝCHLO A ZBESILO 5. Lin však réžiu nakoniec odmieta, pretože sa cíti byť zaviazaný štúdiu Universal a chce preň nakrútiť šieste RÝCHLO A ZBESILO.

Situáciu okrem striedania režisérov komplikuje aj vyťažený Jackman, hlavná herecká hviezda filmu (rolu hral s veľkým úspechom už v rokoch 2000 – 2006 v komiksovej trilógii X-MEN a v roku 2011 mal aspoň barové cameo v prequele X-MEN: NOVÁ TRIEDA). Populárny austrálsky herec síce pokladá Wolverinea za svoju najobľúbenejšiu postavu, ale nemieni sa vzdať ani ďalších atraktívnych ponúk a keď vidí, že štúdio si samo zbytočne komplikuje situáciu s novým WOLVERINEOM, uprednostňuje namiesto nekonečného čakania radšej BEDÁROV po boku iného Austrálčana, oscarového Russella Crowea.

Štúdio nakoniec nachádza Jamesa Mangolda - nenápadného ale zručného režisér hororu IDENTITA či životopisu Johnnyho Casha WALK THE LINE. Nakrúcanie je na spadnutie. Štúdio tvrdí, že jesenná (2011) klapka by sa vraj stále dala stihnúť. Už mu ale skoro nikto neverí...

Ukazuje sa, že Mangold do toho skutočne ide, ale prichádza s vyhlásením, že scenár by mohol byť aj lepší. Skrátka, rád by ho mal aspoň čiastočne prepísaný. Iný zdroj hovorí, že so scenárom je spokojný Mangold i štúdio, to ale vypočítalo, že ak by sa sfilmoval daný scenár, bolo by to príliš drahé a PRETO je nutné prepísať ho. Tak či tak, prvá klapka je „nečakane“ odsunutá predbežne na jar 2012.

Vzniknutý voľný čas Jackman využije dabovaním animovanej LEGENDÁRNEJ PARTIE a hraním v BEDÁROCH a v komédii BUTTER. Medzitým stále cvičí, aby bol kedykoľvek pripravený vrátiť sa do adamintovej kože svojej najakčnejšej postavy. Je údajne len otázka času, kedy to bude, pretože Wolverine je príliš veľká komerčná istota na to, aby ho štúdio 20th Century Fox nevytiahlo na plátna kín.

Mark Bomback začína prepisovať McQuarrieho scenár. Špecializuje sa na nenáročné filmy ako SMRTONOSNÁ PASCA 4.0, INŠTITÚT GODSEND alebo remake TOTAL RECALL (ale napísal aj jeden z najcivilnejších filmov Tonyho Scotta, NEZASTAVITEĽNÉHO).

Producentka Lauren Shuler Donnerová (produkovala celú x-menovskú trilógiu, vrátane prequelu a áno, je to manželka Richarda Donnera, režiséra prvého SUPERMANA či JASTRABEJ ŽENY) vyhlásila, že prvá klapka by mohla padnúť v lete 2012. Aj ona sa konečne zobudila a prekvapivo prišla na to, že prvý diel nebol príliš dobrý a vyhlásila, že dvojka s ním bude mať spoločného len minimum. Plus že všetko stojí a padá na Jackmanovom nabitom pracovnom rozvrhu. Čo je v podstate klamstvo, lebo herec si na nakrúcanie už viackrát našiel čas a ochotne odriekol viacero potenciálnych snímok, ale film kvôli štúdiu nevznikol a PRETO odišiel do iných projektov...

Objavujú sa prvé náznaky, akí herci by sa vo filme mohli objaviť. Najčastejšie sa skloňuje meno Ken Watanabe (POSLEDNÝ SAMURAJ, BATMAN ZAČÍNA, GEJŠA, POČIATOK). Vo februári 2012 sa objavila správa, že premiéra bude v lete 2013.

V polovici apríla 2012 Jackman potvrdzuje, že keď dokončí BEDÁROV, odíde do rodnej Austrálie, kde sa začne nakrúcať projekt s pracovným názvom „Wolverine 2“. Watanabe podľa všetkého vo filme nebude. Prekvapuje to vôbec niekoho?

Koniec mája 2012. Teraz je to už isté na 101%: film sa začne nakrúcať koncom leta 2012.

Júl 2012. Zápornú postavu by si údajne mohla zahrať Jessica Bielová (TEXASKÝ MASAKER MOTOROVOU PÍLOU).

Správa bola v priebehu 24 hodín dementovaná.

Polovica augusta 2012. Nakrúcanie je v plnom prúde. Názov momentálne znie „The Wolverine“, naozaj ho nakrúca Mangold a okrem Donnerovej ho produkuje aj Jackman (ale produkoval už „jednotku“ a čo z toho bolo).

Premiéra: 2013.