Kto je kto - The Dark Knight Rises
Streda, 04 Apríl 2012 04:00

Ktoré postavy zohrajú dôležitú úlohu v poslednom Nolanovom článku jeho netopierej trilógie? Kto bude dobrý, kto zlý a koho motivácie zatiaľ nepoznáme?

Tu je recenzia na druhý diel a tu trailer na tretí. Text obsahuje spoilery. V závere trilógie bude viac postáv, ale najdôležitejšie budú tieto:

Bruce Wayne alias Batman (Christian Bale – RÍŠA SLNKA) Arogantný gothamský milionár. Nikto (okrem jeho komorníka Alfreda, Luciusa Foxa a mladučkého zamestnanca jeho firmy, ktorý ho v dvojke asi dve minúty chcel vydierať) nevie, že je v skutočnosti Batmanom. Aby na konci dvojky zachoval vieru Gothamčanov v Dobro, obetoval sa a prevzal na seba šialené skutky obľúbeného a dovtedy odvážneho prokurátora Harveyho Denta. Sám sa tým pádom stal vyhnancom, kým Dent posmrtne oslavovaným mužom. Po ôsmych rokoch ho nachádzame zlomeného a neveľmi nadšeného z toho, že bude musieť ešte raz legenda o Batmanovi povstať. V meste sa totiž objavil nový psychopat.

Bane (Tom Hardy – POČIATOK) Nepredvídateľný súper. Svalnatá korba v komiksovej predlohe Batmanovi zlomila chrbticu. Ako to bude vo filme? Bane nie je šialenec ako Joker. Veľmi dobre vie, čo chce. Totálne zlomiť Batmana a zabiť ho až vo chvíli, keď zničí aj to posledné, na čom mu ešte záleží (nie, že by toho po smrti Rachel bolo veľa). Koluje informácia, že Bane by mal mať rovnaký výcvik, aký kedysi v horách podstúpil Wayne.

Alfred (Michael Caine – ČEĽUSTE IV: POMSTA) Celoživotný komorník klanu Wayneovcov. Vie, že Batman a Bruce sú jedna osoba a snaží sa jej dodávať zmysel života prostredníctvom múdrych rád a životných ponaučení. Okrem toho sa snaží svojho „pána“ usmerňovať morálne a keď treba, na odľahčenie dusnej atmosféry aj s ironickým nadhľadom. No starne, dochádzajú mu sily a už v prvej časti mu nerobilo dobre pozerať sa na to, aké veci Wayne, ktorého poznal od útleho detstva, robí v noci.

Lucius Fox (Morgan Freeman – ŠOFÉR SLEČNY DAISY) Dlhoročný zamestnanec Wayneovej firmy a v dvojke už aj jej šéf. Práve na jej konci sa ale so svojím zamestnávateľom z morálnych dôvodov rozišiel (mal pocit, že Wayne zneužíva technológie, čo je neetické). Podobne, ako Alfred, i Lucius je už starý (dej filmu sa odohráva 8 rokov po dvojke). Trailer ho dokonca neukazuje ani sekundu, napriek tomu je takmer isté, že sa v snímke aspoň na chvíľku objaví.

Jim Gordon (Gary Oldman – LEON) Jeden z mála neskorumpovaných členov gothamského policajného zboru a rodinne založený muž. Práve vďaka svojej silnej osobnosti sa v dvojke z nedôležitého policajta stal šéfom gothamskej polície. Nevie, že Wayne je Batman (no možno niečo tuší). Ale vie, čo sa v skutočnosti na konci dvojky stalo z Denta a že Batman je nevinný. Ako naznačuje trailer, Gordon po ôsmych rokoch stále žije, avšak bol šéfom polície vo vojnových časoch, tie skončili, v Gothame je už 8 rokov zdanlivý mier a tak by ho bolo lepšie odstrániť z funkcie, aby sa Gothamčania zbytočne nestresovali spomienkami na temnú minulosť. Existuje teória, že ani Gordon sa nemusí dožiť konca trojky... vlastne sa nemusí dožiť ani jej polovice.

John Blake (Joseph Gordon-Levitt – 500 DNÍ SO SUMMER) Najzáhadnejšia postava trojky. Mladý nový prírastok v Gordonovom policajnom zbore. Gordon-Levitt mal pôvodne byť náhradou za Jokera, no Joker vo filme nakoniec nebude. Následne mal hrať šialeného syna mafiána, ktorého v prvej časti stelesnil Tom Wilkinson. Nakoniec si ale zahrá mladého policajta. Trailer je ho plný, no z týchto scén sa nedajú rozpoznať jeho motivácie. Má byť nástupcom Gordona? Dobrým policajtom? Skorumpovaným? Má byť nebodaj policajtom, ktorý sa na konci vzdá odznaku a stane sa „novým“ Batmanom (ak by starý zomrel)? Alebo sa nebodaj z neho na konci stane Robin, hoci Nolan prízvukoval, že túto postavu neznáša a do svojho filmu ju nechce?

Ra's Al Gul (Liam Neeson – BOUNTY a Josh Pence – SOCIÁLNA SIEŤ) Tajomný mocný bojovník, ktorý urobil z Waynea Batmana. Nakoniec sa ale nerozišli v dobrom, pretože Ra's Al Gul svoju túžbu po spravodlivosti chcel uskutočniť brutálnymi praktikami (vyhladením „nevhodnej“ časti populácie). Kvôli tomu sa na konci prvej časti stal Batmanovým nepriateľom - a to ho stálo život. I vzhľadom na tieto udalosti (a vzhľadom na kratučký čas, ktorý Neeson strávil na pľaci trojky) sa od tejto postavy neočakáva aktívny návrat (obrovské železničné nešťastie na konci „jednotky“ by len ťažko prežil), ale skôr cameo vo forme flashbacku. Ak sa potvrdí, že naozaj vycvičil nielen Waynea, ale aj Banea, bola by retrospektíva logická a na mieste. Zaujímavé ale je, že vo filme by sa mal objaviť aj ako mladík (hraný iným hercom).

Jonathan Crane alias Scarecrow (Cillian Murphy – SUNSHINE) Psychiater a šéf gothamského blázinca. Má obrovské psychické problémy sám so sebou. V prvej časti bol síce úspešne poslaný do vlastného blázinca (už ako pacient), no ešte v závere z neho stihol utiecť (na koni). Na začiatku druhej časti bol zrejme definitívne polapený, no napriek tomu sa má v trojke jeho životný príbeh údajne uzavrieť. Čo by bolo po dvojke (v ktorej mal len cameo) fajn.

Selina Kyleová alias Catwoman (Anne Hathawayová – LÁSKA A INÉ ZÁVISLOSTI) Záhadná žena, ktorá bola nepredvídateľná už v Burtonovom BATMAN SA VRACIA (1992). V ňom stvárnila zakríknutú sekretárku skorumpovaného starostu Gothamu, ktorú (lebo počula o jeho špinavých tajných kšeftoch) zabil vyhodením z okna. No vďaka mačkám ožila ako čiastočný a relatívne nesmrteľný zombík. U Burtona sa nejednalo o klasickú zápornú postavu, no udalosti, ktoré zažila, spôsobili jej čiastočné zošalenie. Proti Batmanovi striedavo bojovala a striedavo s ním spolupracovala. Nikto nevie, čo s touto postavou vyvedie realisticky založený Nolan (oživovanie mačkami asi neprichádza do úvahy). Ani trailer neodpovedá na otázku, či bude dobrá, zlá alebo niečo medzi tým.

Miranda Tateová (Marion Cotillardová – EDITH PIAF) Po policajtovi Blakeovi druhá najzáhadnejšia postava filmu, o ktorej sa nič nevie. Jeden zdroj tvrdí, že bude nedôležitá postavička, pravdepodobne nová šéfka Wayneovej firmy, s ktorou Wayne (ktorý bol zrejme Baneom 8 rokov držaný proti svojej vôli na neznámom mieste) po svojom návrate nadviaže milostný vzťah. Druhý zdroj tvrdí, že Miranda je v skutočnosti dcéra Ra's Al Gula a pod falošným menom Miranda Tateová sa prebojovala do čelného predstavenstva Wayneovej firmy, aby ho zničila finančne, kým Bane (teda možno žiak jej otca) ho následne má doraziť aj fyzicky.