Chystané komiksové filmy 2012
Piatok, 30 Marec 2012 04:00

Batman 3, Spider-Man 0, nový Sudca Dredd, nový Superman... ale aká je situácia okolo pokračovania prequelu X-Men, Kick-Ass 2 alebo dokonca dvojok Thora a Kapitána Ameriku, trojky Iron Mana a dvojky The Avengers?

Rok sa s rokom stretol, zasa je tridsiaty marec a ako po minulé roky (článok z roku 2010, článok z roku 2011), i teraz sa pozrieme na to, ktoré komiksové filmy sú v akých štádiách rozpracovania.

Treba uznať, že ak bude tento rok ešte na niečo bohatší, ako na fantasy (dve Snehulienky, prvý HOBIT, druhý SÚBOJ TITANOV), tak na komiksové filmy. Dokončuje sa nový SUPERMAN (aj keď premiéru bude mať až v roku 2013) a v kinách uvidíme posledného Nolanovho BATMANA alebo zatiaľ najveľkolepejšiu tímovku, aká bola kedy nakrútená, THE AVENGERS.

Zároveň máme za sebou (od marca 2011) bohaté obdobie premiér už dokončených komiksových projektov. Niekedy to vyšlo (nultí X-MENI), niekedy menej (GREEN LANTERN 3D, ŠMOLKOVIA), niekedy vôbec (druhý GHOST RIDER). Ale zaujímavé je, že spravidla čím mal komiksový film čudnejšiu zápletku a nepredpovedalo sa mu nič dobré, o to viac zarobil a o to milšie prekvapenie nás v kinách čakalo (THOR, CAPTAIN AMERICA: PRVÝ AVENGER).

THE DARK KNIGHT RISES (tretí Batman) Tu asi niet veľmi čo dodávať, napísal som o tom napr. tu. Režisér Christopher Nolan sľubuje veľkolepý a zrejme nečakaný záver trilógie. V hre je ochrnutie aj smrť Batmana a to nie sú žiadne spoilery, keďže to nebolo oficiálne potvrdené. Prítomnosť drastického zlosyna Banea tomu však napovedá, pretože inteligentný svalovec má v komiksoch strašidelnú povesť muža, ktorý chce najskôr zničiť Gotham a až potom Batmana, aby čo najviac trpel. Zaujímavé je, že Nolan popri vyčerpávajúcom nakrúcaní vraj až 250 miliónového (!) veľkofilmu s Christianom Baleom, Tomom Hardym, Marion Cotillardovou, Morganom Freemanom, Anne Hathawayovou, Josephom Gordonom-Levittom a Michaelom Caineom, stíha dozerať (ako producent a autor námetu) i na budúcoročného SUPERMANA Zacka Snydera.

MAN OF STEEL (nový Superman) Jednému z najslávnejších komiksových hrdinov sa pokúsi Singerovým projektom SUPERMAN SA VRACIA stratenú auru úspešnosti vrátiť Zack Snyder (diabolský ÚSVIT MŔTVYCH). Jeho posledný film varuje (SUCKER PUNCH), no vizuálne výrazné látky (300) Zackovi vždy sedeli (vrátane komiksových – STRÁŽCOVIA). Dobre znie aj správa o veľkom ale oproti SUPERMAN SA VRACIA predsa len rozumnom rozpočte (okolo 180 miliónov dolárov), Nolanova prítomnosť, menej známy zlosyn (generál Zod patrí k najuznávanejším gaunerom Supermanovho univerza, ale vo filmoch sa príliš neohrial) a angažovanie neznámych, menej známych alebo v nie šťastnom období sa nachádzajúcich hercov (Michael Shannon, Henry Cavill, Amy Adamsová, Laurence Fishburne, Kevin Costner, Diane Laneová). Jednu hviezdu by sme ale v obsadení predsa len našli – masívny oscarový Austrálčan Russell Crowe si zahrá Supermanovho otca. Čo je pocta – kedysi ho hral jeden z najuznávanejších amerických hercov, Marlon Brando. Jedným z producentov je aj Jon Peters, tragikomicky spomínaný v monológu Kevina Smitha.

DVOJKA K NULTÝM X-MENOM Tento projekt je v takom počiatočnom štádium rozpracovania, že ešte nielenže nemá pracovný názov, ale ani nie je isté, či vôbec vznikne. Prequel k úspešnej trilógii X-MEN s podtitulom PRVA TRIEDA sa vydaril. James McAvoy, Kevin Bacon, Nicholas Hoult a Michael Fassbender predviedli dôstojné retro, no film režiséra Matthewa Vaughna (KICK-ASS) a producenta Bryana Singera i vzhľadom na rozpočet nebol jednoznačným komerčným víťazom. Producenti teda tvrdia, že plány na „dvojku“ sú, ale nikto sa do nej nehrnie. Ak by pokračovanie predsa len vzniklo, venovalo by sa čoraz komplikovanejšiemu vzťahu medzi Magnetom a Profesorom X.

WOLVERINE 2 O tom, aké problémy tento prekliaty projekt mal, by sa dali napísať tri strany. Odkladala sa premiéra, menili sa scenáristi i režiséri a keď sa zdalo, že Darren Aronofsky (ČIERNA LABUŤ) predsa len začne nakrúcať v Japonsku, postihla krajinu monštruózna tsunami a z toho vyplývajúce následné poškodenia tamojších jadrových elektrární. To americkú produkciu zahnalo späť do Ameriky. Následne Aronofsky od projektu odstúpil a nahradil ho James Mangold (WALK THE LINE). Otázkou je, či sa vôbec začne v dohľadných mesiacoch nakrúcať. Na Hugha Jackmana sa totiž spoľahnúť evidentne nemôžeme – začiatok nakrúcania avizuje približne každý druhý piatok v mesiaci, no zatiaľ sa zmohol len na vtipné cameo v prequele PRVÁ TRIEDA. Jeho nové „samostatné“ dobrodružstvo by sa malo odohrávať v Japonsku, kde sa Wolverine zamiluje. Údajne by nemali byť brané do úvahy nezmysly z nešťastnej prvej časti. Povráva sa o zmutovaných členoch yakuzy s katanami. Takže zasa hlúposť.

SUDCA DREDD Toto nevyzerá dobre. Film režíruje neskúsený človek s neveľmi dobrými hercami (Karl Urban v titulnej úlohe) za nevysoký peniaz a o tom, že celé to má problém udržať pokope svedčí fakt, že hoci je film dávno nakrútený, videli sme len zopár hnusných fotiek a žiadny trailer. Propagácia sa zasekla pod bodom mrazu a najnovšie správy hovoria o tom, že produkcia nie je spokojná s finálnym zostrihom a začína sa tradične strihať, strihať, pretáčať.

KICK-ASS 2 Tu sa ľady nikam nepohli. Občas zašumia zaručene pravdivé exkluzívne nové informácie o blížiacej sa prvej klapke, no reálne sa nič nedeje.

IRON MAN 3 Tu sa naopak veci hýbu dopredu. Iron Man bol hviezdou prvej aj druhej časti, tento rok nebude chýbať v tímovke THE AVENGERS a ak sa má naplánovaná budúcoročná premiéra trojky stihnúť, je prvá klapka otázkou času (údajne máj 2012). Teoreticky by sa malo jednať o záver série, no v prípade úspechu (ktorý je zaručený) by Iron Man filmovo ďalej žil hry v druhých (tretích, štvrtých...) THE AVENGERS. Trojku nakrúti (a zrejme aj napíše) kultový akčný scenárista (SMRTONOSNÁ ZBRAŇ, POSLEDNÝ SKAUT) Shane Black, ktorý zvláda nielen písanie hlášok, ale i hranie (Hawkins z PREDÁTORA) a dokonca režírovanie (buddy movie s Valom Kilmerom a Robertom Downeym Jr. KISS KISS BANG BANG). Je to dobrá správa, pretože Jon Favreau (režisér prvých dvoch dielov) sa so svojím posledným filmom (fiasko KOVBOJI A VOTRELCI) rozhodne nepreviedol.

THE AMAZING SPIDER-MAN Na rozdiel od nového Supermana, nového Spider-mana odklad premiéry z 2012 na 2013 nestretol: premiéra prebehne onedlho. Trailer sľubuje o čosi uvoľnenejšiu atmosféru oproti Raimiho patetickej trikovej trilógii. Potešiť by mohlo menej slávne herecké obsadenie a originálny zlosyn (jašter Lizard). Štúdio sa s tým príliš nekašle a už teraz ohlásilo prípadnú dvojku. Teda päťku... teda ako sa to vezme.

THE AVENGERS Tu nie je čo dodať. Všetko potrebné som dodal tu, tu a tu. Premiéra sa blíži a v prípade úspechu (ktorý je takmer automatický) prichádza do úvahy dvojka, trojka i osemnástka (s priebežne sa striedajúcimi hrdinami, v Marvele ich majú stovky).

THOR 2 Prvý diel bol hit, ktorý mal (vďaka angažovaniu divadelného režiséra Branagha) netradičnú, ale zaujímavú, atmosféru. Austrálsky herec Chris Hemsworth milo prekvapil sympatickou aroganciou a tak bude kladivom udierať do Lokiho aj v THE AVENGERS tento rok a budúci by mal priletieť vo svojom druhom „samostatnom“ dobrodružstve (režiséri sa priebežne menia, najbližšie k realizácii mala režisérka MONŠTRA, ktoré prinieslo Oscara Charlize Theronovej).

KAPITÁN AMERIKA 2 Marvel sa s tým nezdržuje a kým minule som písal ešte len o chystanej prvej časti, jej premiéra je za nami a výsledkom je nielen pomerne zábavný film, ale i komerčný hit. Takže štúdio nemá dôvod nejsť do dvojky. Uveriteľne „národnostný“ hrdina si tento rok užije zrážku s kolegami v THE AVENGERS (ťažko povedať, či to bude viac iskriť medzi ním a Tonym Starkom, alebo Thorom) a v roku 2014 by mala byť dvojka. Zrejme by sa mala odohrávať v súčasnosti (zrejme po udalostiach z THE AVENGERS...?), čo je vzhľadom na koniec „jednotky“ asi jediné normálne riešenie (no spôsob, ako Kapitána umiestniť späť do 2. Svetovej vojny by sa určite našiel). Do titulnej úlohy sa samozrejme na 99% ráta s Chrisom Evansom.

TINTIN 2 Tu je situácia podobná, ako u pokračovania X-MEN: PRVEJ TRIEDY. Nebol to zlý film a nezarobil málo. Všetci ale čakali viac. Viac všetkého. Ešte nadšenejšie prijatie fanúšikmi i „obyčajnými“ divákmi, ešte nadšenejšie reakcie odbornej filmovej kritiky a samozrejme ešte lepšiu tržbu. Všetko z toho sa však dostavilo len z polovice. Napriek tomu ale Steven Spielberg (režisér prvej časti a prípadný producent druhej) prezradil, že na plánoch s dvojkou sa nič nemení a bude. Mal by ju pre zmenu režírovať producent prvej, Peter Jackson. Ten má síce práce s dvojicou HOBITOV, ale údajne si verí a pokladá za reálne stíhať všetky tri projekty naraz.

GREEN LANTERN 2 Čože? Tento prepadák by mal mať dvojku? Ale áno. Mal. Teoreticky. Možno. Pred časom štúdio Warner Bros. vyhlásilo, že napriek negatívnemu prijatiu prvej časti druhú vonkoncom nevylučuje. Treba uznať, že prvý diel nebol príliš vydarený, no jednalo sa skôr o „kúzelne blbý film“, než „prepadák, ktorý všetkých nasral“. Takže sa vlastne aj diváci tešia. Zvrhlo, úchylne a škodoradostne... ale tešia. Bolo by ale každopádne klamstvom tvrdiť, že sa ľady okolo dvojky (ktorej dej by asi vychádzal z celkom zaujímavého konca „jednotky“) hýbu dopredu extra rýchlo. Nie. To nie. To vonkoncom nie. Warnerom by ale dobrú náladu s komiksami od DC Comics mohli napraviť úspešne prijaté hore spomínané projekty (THE DARK KNIGHT RISES, MAN OF STEEL).

HELLBOY 3 Tu sa situácia od minuloročného marca zmenila pomerne radikálne... a prekvapivo k horšiemu. Guillermo del Toro síce konečne prestal nudiť nekonečnými rečami o tom, ktorý zo stoviek naplánovaných filmov by nakrútil najradšej a konečne reálne začal nakrúcať... šialený sci-fi veľkofilm PACIFIC RIM o vojne gigantických robotov s gigantickými monštrami. No prekvapivo na adresu tretieho „dobrého čerta“ vyhlásil, že jeho vzniku... nedáva veľkú šancu! A to dokonca nielen ako režisér, ale ani ako obyčajný producent. U Guillerma sme každopádne zvyknutí, že rád rozpráva. Veľa, často a v podstate o všetkom. Ešte radšej potom tieto svoje slová popiera. Tak uvidíte, Hellboy.

MUŽI V ČIERNOM 3 Už minule som písal, že sa nakrúcajú. A naozaj sa nakrúcajú a o niekoľko týždňov majú premiéru. Naozaj v nich bude Will Smith, naozaj v nich bude Tommy Lee Jones a jeho „mladšie Ja“ si naozaj zahrá Josh Brolin. Scenár sa naozaj prepisoval počas nakrúcania, ale v tejto sérii o scenáre nikdy nešlo a informácia o retro atmosfére (americké 60. roky 20. storočia) znie dobre. Nedávno sa vynorila informácia, že teoreticky pripadá do úvahy aj štvorka, no v nej by už možno Jones nehral a Smith by vytvoril duo s Brolinom.

Hovorí sa o ešte ďalších komiksových filmoch, ale fanúšikovia vedia, že je to skôr zbožné prianie. Veci ako Juggernaut (spin-off veľmi zlého a veľmi silného chlapa, ktorého v trojke X-MEN trápne hral Vinnie Jones), celovečerné dobrodružstvo Nicka Furyho (šéf THE AVENGERS s tvárou Samuela L. Jacksona) alebo spin-off Venoma (zlé Spider-Manovo kozmické alter-ego) do marca 2013 ani omylom nevzniknú.