Čo bolo pred Avengers
Piatok, 02 September 2011 04:00

Aké diaľnice sa museli vybudovať, aby na konci vyústili do cesty s názvom THE AVENGERS?

THE AVENGERS bude na poli komiksových filmov udalosťou, akú história sveta ešte nezaznamenala: bude to prvý hraný celovečerný kino film za 150 miliónov dolárov, v ktorom sa stretne skupina slávnych super-hrdinov, z nich každý v minulosti dokázal utiahnuť minimálne jeden „vlastný“ hit (IRON MAN 1 – 2, NEUVERITEĽNÝ HULK, THOR a CAPTAIN AMERICA: PRVÝ AVENGER).

Pokiaľ by ste v tom mali chaos, tu je moja recenzia na prvé dobrodružstvo Tonyho Starka, tu na druhé, tu na THORA, tu na CAPTAINA AMERICU: PRVÉHO AVENGERA a tu sa nachádza článok, v ktorom som predstavil (nielen) jednotlivých členov tímu.

To, že sa štúdio Marvel rozhodlo niektorých svojich kultových frajerov dať do jedného veľkofilmu, nebol žiadny blesk z čistého neba, ale dlhé roky pripravovaný projekt; krok po kroku najslávnejšia komiksová firma na Zemi naznačovala, že sa v roku 2012 v kinách chystá veľký tresk, spôsobený údernou jednotkou pod velením Nicka Furyho, ktorý sa bude snažiť, aby sa rôznorodé osobnosti Iron Mana, Thora, Hawkeyeho, Čiernej vdovy, Hulka a Kapitána Ameriku navzájom nepozabíjali skôr, než zachránia svet pred zničením.

Čo všetko k tomu viedlo?

Iron Man (2008) Nenápadné nitky. Jednak je tu rolička agenta Phila Coulsona (Clark Gregg), jedného zo zamestnancov špionážnej agentúry S.H.I.E.L.D., patriacej Nickovi Furymu (Samuel L. Jackson) a jednak pasáž po záverečných titulkoch. V nej Tonyho Starka (Robert Downey Jr.) po tom, čo svetu oznámil, že Iron Man je on, navštívi Fury a neoficiálne naznačí, že sa niečo chystá (= vznik The Avengers, ale to vtedy tušilo len zopár fanúšikov).

Neuveriteľný Hulk (2008) Ak necháme bokom úvodné titulky s odkazmi na IRON MANA (firma Stark Industries, Furyho meno), zostáva najvýraznejším krokom k THE AVENGERS záverečná scéna. V nej v bare popíja generál Ross (William Hurt), zbedačený po súboji s Hulkom (Edward Norton). Do podniku vchádza Tony Stark a oznamuje mu, že sa niečo chystá. Podobne, ako minule Fury, ani teraz Stark nič nekonkretizuje. Fanúšikovia ale vedia.

Do NEUVERITEĽNÉHO HULKA údajne (hovorilo sa o tom pred premiérou) mala byť zaradená scéna, v ktorej Hulk uteká do krajiny večného ľadu. Pasáž sa však v snímke neobjavila. Hulk v nej mal objaviť v ľade zamrznutého Kapitána Ameriku, čím by sa vysvetlilo, ako sa veterán 2. svetovej vojny môže zaradiť k Avengerom, operujúcich v 21. storočí.

Scéna podľa všetkého nebola nakrútená, ale na internete môžete nájsť v podstate nepozerateľnú fotku, na ktorej (ak ju vytlačíte vo formáte pyramídy, vypijete k tomu tri fľaše 40%-ného alkoholu a budete mať PORIADNU fantáziu) môžete rozoznať niečo, čo pripomína Hulka, neďaleko ktorého sa nachádza v ľade zamrazená SILUETA postavy. Údajne TO je Kapitán Amerika. Ak táto scéna existuje, Marvel si po premiére CAPTAIN AMERICA: PRVOM AVENGEROVI možno tlčie hlavu o stenu. Hoci sa predpokladalo, že Kapitán sa do súčasnosti dostane inak, nakoniec tvorcovia siahli po „hulkovskej“ verzii: na konci snímky CAPTAIN AMERICA: PRVOM AVENGEROVI Kapitán zhavaruje v ľadovej krajine, kde je na približne 70 rokov zamrazený a objavený náhodou až v „súčasnosti“, kedy sa dostane do rúk Nicka Furyho. Na strane druhej, v CAPTAIN AMERICA: PRVOM AVENGEROVI bol síce kapitán objavený v ľade, ale v skutočnosti v stíhačke – a až tá bola v ľade. Takže silueta postavy by nemala logiku. Silueta stíhačky, v ktorej by bola silueta postavy, áno.

Iron Man 2 (2010) Tony Stark si v dielni pohadzuje štít Kapitána Ameriku, vo väčšej úlohe sa vracia Fury a teraz už v podstate otvorene hovorí o pomaly ale iste vznikajúcich THE AVENGERS. Do hry vstupujú aj Furyho podriadení: okrem Coulsona, ktorého už poznáme, je to nováčik v podobe ruskej agentky Čiernej vdovy (Scarlett Johanssonová). V scéne po záverečných titulkoch Coulson v Novom Mexiku objavuje kráter s Thorovým kladivom.

Thor (2011) Na to, že premiéra THE AVENGERS mala byť už budúci rok, obsahuje THOR málo odkazov. Navyše, arogantný boh (Chris Hemsworth) zostáva na konci uväznený v domovskom svete Asgard namiesto toho, aby ho tvorcovia nechali na Zemi, kde sa má tak či tak pripojiť k tímu. Po záverečných titulkoch sa objavil Fury. V pre komiksových ne-fanúšikov nezrozumiteľnej scéne naznačil, že sa chystá „niečo zlé, strašné a pre svet nebezpečné“. Prezradil to v spoločnej scéne s vedcom Selvigom (Stellan Skarsgård), ktorý v tom čase bol „posadnutý“ Lokim (Tom Hiddleston), Thorovým zlým nevlastným bratom, okolo ktorého vyčíňania na Modrej planéte by sa mali točiť THE AVENGERS. Fanúšikov potešilo cameo lukostrelca Hawkeyeho (Jeremy Renner) a zdanlivo nenápadná veta, ktorú ale fanúšikovia okamžite rozlúštili (Selvig: „Je lepšie nedávať sa so S.H.I.E.L.D. dokopy, raz som poznal vedca, špecializujúceho sa na výskum gama lúčov, ktorý to urobil a odvtedy som ho nevidel.“).

Captain America: Prvý Avenger (2011) V úvode je po cca 70. rokoch v ľade objavená „stíhačka“ so zamrazeným Kapitánom Amerika (Chris Evans). Následne sa dej vracia do minulosti, stávame sa svedkami Kapitánovho zrodu. Zisťujeme, že sa dobre poznal s vynálezcom Howardom Starkom (Dominic Cooper), budúcim otcom Tonyho Starka alias Iron Mana. Starkovci už počas 2. Svetovej vojny mali povesť pokrokového technologického klanu. Ďalším prepojením na chystaných THE AVENGERS sú záverečné minúty. Nie však PO záverečných titulkoch (po nich nasleduje teaser na THE AVENGERS), ale pred nimi. Film oficiálne končí Kapitánovým pádom a následným stratením sa v „krajine ľadu“, nasleduje pauza, trvajúca takmer 7 desaťročí. Po nich sa Kapitán zobudí v nemocničnej izbe, štylizovanej do „jeho“ čias (vrátane záznamu športového podujatia v rozhlase). Ako sa ukáže, bol to len spôsob Nicka Furyho, ako Kapitána menej šokovo pripraviť na to, že spal X desaťročí... a že sa musí pripojiť k Avengerom.