Kto je kto - Avengers
Piatok, 26 August 2011 04:00

Predstavenie konkrétnych členov budúcoročnej komiksovej tímovky THE AVENGERS, zloženej z titanov Iron Mana, Thora, Nicka Furyho, Hulka či Kapitána Ameriku.

Článok berie do úvahy informácie z filmov IRON MAN 1 a 2, NEUVERITEĽNÝ HULK, THOR a CAPTAIN AMERICA: PRVÝ AVENGER. Preto môže byť v rozpore s tým, čo niekoľko desaťročí poznajú komiksoví fanúšikovia. Scenár THE AVENGERS však nebude vychádzať ani tak z komiksových zošitov, ale skôr z daných snímok.

Film režíruje (podľa vlastného scenára) Američan Joss Whedon (*1964). Je menej slávny, než by teoreticky mal byť. V skutočnosti nie je žiadny začiatočník; bol nominovaný na Oscara za najlepší scenár (TOY STORY) a nebál sa prijať výzvu, vymyslieť pre VOTRELCA: VZKRIESENIE čo najmenej hlúpy spôsob, ako do príbehu vrátiť niekoľko storočí mŕtvu postavu.

Whedon, inak komiksový fanúšik, je však predovšetkým tvorca televíznych projektov. Majú spoločné to, že sú kultové len pre malý okruh divákov („Buffy, premožiteľka upírov“ či jej spin-off „Angel). Práve preto väčšina z nich skončila skôr, než poriadne začala („Firefly“, „Dollhouse“). Whedon má dar tvoriť sympatické postavy a hlášky (sitkom „Roseanne“), čo je v komiksovej tímovke kľúčová vec. Navyše, dobre zvláda akciu, čo dokázal v SERENITY (celovečerné zakončenie predčasne uťatého seriálu „Firefly“). A to v komikse za 150 miliónov dolárov tiež nie je od veci.

Kameru dostal do starostlivosti (za POKÁNIE takmer oscarový) Seamus McGarvey. THE AVENGERS budú mať premiéru v prvej polovici roka 2012. O rok neskôr priletí IRON MAN 3 a THOR 2. THE AVENGERS sú už teraz obrovský film, pretože je to prvý raz v histórii, čo sa v jednom hranom celovečernom kino filme objaví toľko slávnych komiksových super-hrdinov (FANTASTICKÉ ŠTVORKY sa nerátajú, v nich sa hrdinovia poznali dávno pred nehodou a niektorí dokonca boli v rodinnom zväzku).

Produkuje, okrem iných, režisér oboch IRON MANOV Jon Favreau. Budúci rok bude mať premiéru viacero vysokorozpočtových komiksov (THE DARK KNIGH RISES, THE AMAZING SPIDER-MAN, MAN OF STEEL).

Koho všetkého uvidíme?

Najskôr členovia S.H.I.E.L.D. (teda nie priamo členovia The Avengers):

S.H.I.E.L.D. Medzinárodná špionážna agentúra, vedená Nickom Furym. Agentúra jednotlivých Avengerov priamo nezamestnáva. Je to skôr ako keď máte obchod, v ktorom sa vám premnožili potkany a tak si najmete deratizačnú službu a snažíte sa, aby odviedla svoju prácu aspoň približne tak, ako chcete a nezničila pri tom celú budovu.

Nick Fury (Samuel L. Jackson – JURSKÝ PARK, HADY V LIETADLE) Rázny a 24 hodín denne preventívne nasratý šéf S.H.I.E.L.D. Má pásku cez oko, briadku, ktorou sa dá rezať sklo, dlhý kožený cool plášť a rozpráva v hláškach. Práve sebavedomý Fury dal dokopy Avengerov a bude im šéfovať. Pre ich extrémne rozdielne divoké charaktery to ale bude nadľudský výkon. Takže sa o to bude aspoň snažiť. Bič tímu.

Phil Coulson (Clark Gregg – V DOBREJ SPOLOČNOSTI, 500 DNÍ SO SUMMER) Extra suchá Furyho pravá ruka. Dobre oblečený. Pokojný. Chladnokrvný. Bez zmyslu pre humor. Nevyvedie ho z miery ani návšteva z vesmíru. Jeho povaha „mňa len tak nedostanete“ bude v tíme, kde sa zrazí niekoľko excentrických osobností, vítaná.

Maria Hillová (Cobie Smuldersová – KRÁČAJÚCA SKALA, „Ako som spoznal vašu mamu“) Pre divákov zatiaľ neznáma agentka (neobjavila sa v žiadnom zo spomenutých marveláckych titulov). Neočakáva sa pre ňu veľký priestor, skôr pekné krovie v pozadí.

Avengeri:

Natasha Romanoffová alias Čierna vdova (Scarlett Johanssonová – DIEVČA NA STRÁŽENIE, STRATENÉ V PREKLADE) Nie je príliš jasné, či patrí priamo k Avengerom alebo skôr pod S.H.I.E.L.D. (v IRON MANOVI 2 hájila skôr záujmy S.H.I.E.L.D.). Ruská agentka, nemajúca žiadnu komiksovú schopnosť, okrem toho, že sa dobre bije.

Tony Stark alias Iron Man (Robert Downey Jr. – CHAPLIN, ZODIAC) Nemá žiadne super-schopnosti, ak nerátame posadnutosť sexom a obrovský majetok, pomocou ktorého si po osobnej skúsenosti s teroristami zadovážil nepriestrelné brnenie, vďaka ktorému dokáže lietať ako stíhačka a popritom stíha páliť rany, po ktorých vybuchujú tanky. Ležérny záletný kurevník a šéf zbrojárskej korporácie Stark Industries, ktorú zdedil po svojom otcovi Howardovi, aktívne sa zapojaceho do 2. Svetovej vojny, v ktorej sa spoznal s Kapitánom Amerika. Tony dobrovoľne zložil pred novinármi masku, takže jeho identitu pozná celý svet. Starkova firma bude Avengerov zásobovať najmodernejšími technológiami v boji proti Zlu. Sám Stark potom zrejme bude mozgom tímu.

Bruce Banner alias Hulk (Mark Ruffalo – ZODIAC, PREKLIATY OSTROV) Tichý vedec, ktorý sa vinou desivej nehody v laboratóriu nedobrovoľne v návale hnevu mení na nezastaviteľné, zelené, svalnaté a primitívne monštrum. Jedná sa o variáciu Stevensonovho Doktora Jekylla a pána Hydea. Bude predstavovať svaly tímu (dokáže schmatnúť tank a hodiť ho do vrtuľníku). Jedná sa o druhého najťažšie poraziteľného člena združenia.

Thor (Chris Hemsworth – DOKONALÝ ÚNIK, STAR TREK) Prvý najťažšie poraziteľný Avenger. V podstate až neporaziteľný (jedine, že by ste mu vzali kladivo... ale to sa vám nepodarí). Nechcem tvrdiť, že to, že vás ožiari a zmeníte sa na trojmetrovú zelenú príšeru, je realistické. Ale oproti Thorovi je Hulk dokument. Kým i Hulka je možné určitými extrémnymi spôsobmi zničiť, Thor je mytologický boh hromu, obyvateľ bájnej „nebeskej“ ríše Asgard, ktorý, ak drží kladivo, dokáže lietať a vyvolať búrku. Urastená blonďavá charizma, zúžené temné oči, chlapčenský úsmev a nadradené správanie s iba stopovými prvkami pokory. To je Thor. Napriek jeho nezničiteľnosti je paradoxom, že ani to, že stojí na strane Avengerov, im ešte automaticky nemusí priniesť víťazstvo.

Clint Barton alias Hawkeye (Jeremy Renner – O 28 TÝŽDŇOV, MESTO) Nemá žiadne komiksové schopnosti, zato oplýva mimoriadnou kondičkou a dokáže parádne strieľať z luku. V THE AVENGERS by mal byť (napriek narastajúcej popularite jeho hereckého predstaviteľa, behom krátkej doby dva razy nominovaného na Oscara) skôr vedľajšou figúrkou.

Steve Rogers alias Kapitán Amerika (Chris Evans – DIEVČA NA STRÁŽENIE, SUNSHINE) Kedysi dávno to bol mladík z Brooklynu, ktorý túžil s kamarátom Buckym narukovať do 2. Svetovej vojny. Ale kvôli zlému zdravotnému stavu dostal „modrú knižku“. Do armády sa napriek tomu dostal a to vďaka vedeckému programu Dr. Erskinea, patriaceho pod vojenský mozog Phillipsa. Vďaka nim sa z neduživého chlapca stal svalnatý, rýchly, čestný a hanblivý muž s vynikajúcou kondičkou. V zákopoch mu do nemalej miery pomohol takmer nezničiteľný štít, ktorý mu na mieru vyrobil Howard Stark, budúci otec ešte nenarodeného Tonyho. Kapitán, aby zachránil Ameriku pred skazou šialeného Red Skulla, skončil na takmer 70 rokov zamrazený v ľade. Tu ho začiatkom 21. storočia objaví Nick Fury, rozmrazí a začlení do tímu Avengers. Okrem extra fyzičky (vďaka ktorej dokáže robiť napr. niekoľkometrové skoky) Kapitán nemá žiadne extra schopnosti, ak nerátame štít, od ktorého sa odrážajú guľky a ktorý ak hodí, vráti sa mu podobne, ako Thorovi kladivo. Kapitán bude pravdepodobne vodcom tímu, na čo ho predurčujú nepopierateľné zásluhy X desaťročí predtým, než sa ktorýkoľvek z Avengerov narodil (okrem Thora... u toho to nie je príliš isté), prirodzené vodcovské schopnosti a vrodené vlastnosti ako česť, boj za pravdu, neutekanie z boja a ochota zomrieť za vyššie ideály (sloboda, záchrana nevinných).

Ostatní:

Loki (Tom Hiddleston – POLNOC V PARÍŽI, WAR HORSE) Thorov brat, v skutočnosti nevlastný. Keď sa to dozvedel, dal sa na zlé chodníčky. Podobne, ako brat, i on je v podstate nezničiteľný. Dokáže „posadnúť“ ľudí, ktorých následne ovláda ako bábky. Bude ústredným zlosynom.

Pepper Pottsová (Gwyneth Paltrowová – ZAMILOVANÝ SHAKESPEARE, AUSTIN POWERS V ZLATOM ÚDE) Odolná sekretárka Tonyho Starka, ktorá si od neho už všeličo vytrpela. Aj keď sa zdalo, že sa bez nej v THE AVENGERS zaobídeme, nakoniec sa v Marvele zľutovali a vo filme bude.

Erik Selvig (Stellan Skarsgård – ZRADNÁ HLBOČINA) Profesor, ktorého na konci THORA „posadol“ Loki. Očakáva sa u neho minimálny priestor.

Kto sa neobjaví?

V predchádzajúcich komiksoch sa okrem hrdinov objavilo aj množstvo postáv, ktoré im pomáhali alebo inak patrili do ich „univerza“. Preto by bolo logické, aby sa tieto postavy objavili v THE AVENGERS. V skutočnosti to tak však vôbec nemusí byť.

Zatiaľ to nie je isté na 100%... iba na 90. Marvel nás v poslednej chvíli môže prekvapiť cameom, zatiaľ ale nič nenapovedá tomu (napr. že by boli daní herci zahliadnutí na pľace), že by sme v THE AVENGERS mohli uvidieť tieto osobnosti:

Betty Rossovú (Bannerovu frajerku), generála Rossa (jej otca), Thorových rodičov Odina a Friggu, strážcu asgardskej „dúhy“, Thorovu pozemskú frajerku Jane, Rhodeyho alias War Machine (Starkovho vojenského kamaráta) ani Happyho Hogana (Starkovho svojrázneho komorníka).

Čo sa Kapitána Ameriku týka, pravdepodobne nemôže čakať návrat ŽIADNYCH zo svojich známych. Verný Bucky zomrel ešte vo vojne, detto jeho stvoriteľ doktor Erskine. Miesto ústredného zlosyna je už obsadené, takže by sa nemal vrátiť Red Skull, ani jeho pravá ruka Dr. Zola. Keďže od skončenia Druhej Svetovej vojny ubehlo X desaťročí, nevrátia sa logicky ani: vojenský mozog Phillips a obrovský fúzatý Dum Dum Dugan. Situácia je troška iná u Kapitánovej potenciálnej frajerky Peggy Carterovej. Tá vo filme tiež nebude, zato by v deji údajne mohla figurovať istá SHARON Carterová... že by rodinná príbuzná? Podľa všetkého agentka, ktorá sa na konci objavila v Kapitánovej nemocničnej izbe.